بورس امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

حمایت در محدوده خط روند و  پیش بینی شروع روند صعودی برای شاخص کل وجود دارد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ سه‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۱۲ هزار و ۵۵۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۴۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد چهار هزار و ۳۸۰ واحدی در سطح ۳۹۸ هزار و ۴۳۷ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۰.۸۷ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۱۱. ۱ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۷۲ واحدی به سطح ۲۰ هزار و ۳۷۳ واحد رسید.

بورس امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۷ هزار و ۸۸۰ و ۴۱ هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد و ۸۳۷ میلیون و یک میلیارد و ۶۸۹ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

حمایت در محدوده خط روند و پیش بینی شروع روند صعودی برای شاخص کل وجود دارد.

بورس امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار مهم

اخبار شرکت‌ها

شستا، گزارش مجمع:

برنامه عرضه اولیه‌ها

میزان تقسیم سود: ۱۳۸ تومان، در حالی که پیش از این در شفاف سازی شستا روی سامانه کدال قرار بود که سود سهام از چهارم آبان با مراجعه به شعب بانک رفاه پرداخت می‌شود در مجمع این شرکت مقرر شد که از طریق سجام در ۲۵ آبان ماه پرداخت می‌شود. بیش از ۱۰۰ پروژه در حال اجرا است. در سال قبل ۵۰ شرکت افزایش سرمایه داشتند و این روند در ۱۴ شرکت ادامه خواهد داشت. در بیش از ۵۰۰ پرونده رأی گرفتیم که ارزش سه هزار میلیارد تومانی داشت. هر کالایی را که امکانش باشد در بورس می‌فروشیم. تشکیل کمیته املاک را داشتیم و پیگیری املاک شرکت را انجام می‌دهیم. تا آخر امسال ملک بدون سند نخواهیم داشت. سال ۹۷ حدود ۲۸ شرکت زیان ده داشتیم. تا پایان سال هیچ شرکت زیان دهی نخواهیم داشت.

درباره ایران سازه که زیر مجموعه سیمان تأمین است واحدهای مسکونی در وردآورد تهران و کیش ساخته و واگذاری شده است. مشکلاتی ایجاد شده و دستور قضائی خورده. این پرونده ۳۵۱ واحد مسکونی دارد و در حال رسیدگی است. چند ضابط قضائی برای این کار تعیین شده است. شستا اجازه نمی‌دهد حق کسی ضایع شود. در نیروگاه خلیج فارس اختلاف حساب داریم. یک مبلغی را توانیر به سازمان داده و سال آینده مشکل حل خواهد شد. مبلغ سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پول اضافی است که شستا به سازمان تأمین اجتماعی داده بود. اکنون هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سازمان به ما بدهکاری دارد که از سود ۱۴۰۰ تسویه خواهد شد.

سال قبل صبا تأمین برای سبد گردانی و بازار گردانی قسمتی از سهام ما را خرید. شستا شش هزار میلیارد تومان برای حمایت از سهم اختصاص داد. ما از زمان عرضه اولیه تا کنون ۱۷۰ درصد رشد کرده‌ایم. رئیس مجمع گفت: مطمئن باشید شستا آینده درخشانی دارد. بسیاری از شرکت‌ها از سازمان به قیمت دفتری گرفتیم. در شرایطی که بورس سقوط می‌کرد کمک کردیم. الان وضعیت بدی نداریم و در آینده اوج خواهیم گرفت.

واحیا، گزارش مجمع:

افزایش سرمایه:

تمام تلاش شرکت بر این است که احیا ریل را به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل و نقلی ایران تبدیل کند. در حال حاضر سخت گیری های سازمان بورس فرایند افزایش سرمایه را طولانی کرده اما امیدواریم تا یک ماه آینده شرکت احیا ریل را آماده کنیم تا باقی مراحل افزایش سرمایه نیز انجام شود.

پاسخ به سوالات سهامداران:

به طور مستمر در مزایده‌هایی که مربوط به فروش ماده معدنی است شرکت می‌کنیم. در یک سال و نیم گذشته در سه مزایده معدنی برنده شدیم و همچنان برای تأمین مواد اولیه به دنبال پهنه‌های معدنی جدید هستیم.

در حال حاضر تولید سنگ آهن در شرکت وجود دارد و در کنار آن یک طرح مطالعاتی برای توسعه زنجیره فولاد داریم. بر اساس این طرح در مرحله بعدی تولید سراغ گندله, آهن اسنفجی و شمش خواهیم رفت. این مطالعات هنوز به نتیجه نرسیده و اگر نتیجه این باشد که در یکی از این بخش‌ها فعال شویم حتماً این کار را خواهیم کرد.

از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون سود درج شده در صورت‌های مالی حدود ۷۰۰ میلیون تومان به توسعه حمل و نقل اختصاص پیدا می‌کند.

شرکت در نگین معادن پول حبس شده ندارد و سرمایه‌ها درگیر فعالیت شرکت است. برای ورود دو شرکت طبس احیا و تکافر به فرابورس اقدام شده است. طبس احیا نیازمند زمان بیشتری است و شرکت تکافر پس از افزایش سرمایه آماده عرضه خواهد بود. تصور می‌کنیم این شرکت‌ها تا پایان سال یا اوایل سال آینده روی تابلوی فرابورس باشند.

ومهان: ومهان با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوز DPM-IOP-۰۰A-۱۰۱ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۵ از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌گردد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۰۹:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۰۸ در استان تهران، شهر تهران به آدرس میدان شیخ بهایی، درب شرقی دانشگاه الزهرا (س)، سالن کنفرانس پروین اعتصامی برگزار می‌شود.

بازارهای جهانی

قیمت‌های اسلب صادراتی ایران در هفته منتهی به ۲۳ مهر با ۱ دلار افزایش به ۶۶۰ دلار رسید. اسلب حوزه دریای سیاه نیز نسبت به هفته گذشته ۱۰ دلار افزایش داشت و ۶۸۵ دلار معامله شد.

قیمت‌های فعلی اسلب صادراتی ایران با توجه به ریزش ۱۱۴ دلاری از سقف ۷۷۴ دلاری خود در خردادماه سال جاری، ۵۰ دلار کمتر از میانگین سال ۱۴۰۰ می‌باشد از سویی قیمت‌های جاری ۴۹ درصد از متوسط سال گذشته بالاتر است.

صادرکنندگان ایرانی مقدار قابل توجهی شمش و اسلب فولادی را از طریق مناقصه در هفته گذشته به فروش رساندند، به این ترتیب به افزایش قیمت کم و ثابتی دست یافتند. البته بازار برای اسلب انتظار افزایش قیمت بیشتری در هفته‌های آتی دارد.

قیمت صادراتی اسلب برزیل در هفته گذشته کاهشی بود و پیشنهادات خرید در سطوح پایین قرار داشتند.

نقشه بازار بورس

بورس امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 530009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.