حمل و نقل دوچرخه در پراگ یکپارچه می‌شود

شهر پراگ پایتخت چک با همکاری شرکت های اشتراک دوچرخه، خدمات سیستم حمل و نقل دوچرخه‌ای این شهر را یکپارچه کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در نتیجه این همکاری، شهر پراگ در حال راه اندازی یک پروژه آزمایشی است که به موجب آن ساکنان این فرصت را خواهند داشت تا به مدت ۱۵ دقیقه و حداکثر چهار بار در روز از دوچرخه‌های اشتراکی به صورت رایگان استفاده کنند. ساکنان برای استفاده از این سرویس باید صاحب بلیط اشتراک الکترونیکی معتبر باشند.

برای اجاره دوچرخه، ابتدا شهروندان باید برنامه ارائه دهنده خدمات اشتراک دوچرخه را در تلفن همراه نصب کنند. سپس فرد دوچرخه‌سوار با نام کاربری خود به حساب سیستم حمل و نقل منطقه مورد نظر وصل می‌شود. هنگامی که این کار با موفقیت انجام شد، سیستم اشتراک دوچرخه به فرد اجازه می‌دهد تا به مدت ۱۵ دقیقه از سرویس رایگان استفاده کند. این کار را می‌توان تا ۴ بار در روز انجام داد.

حمل و نقل دوچرخه در پراگ یکپارچه می‌شود

آدام شاینر، معاون شهردار و مشاور حمل و نقل توضیح داد که این پروژه اساساً به دنبال تسهیل جابجایی در پایتخت و اتصال انواع مختلف حمل و نقل است. به گفته وی، حمل و نقل عمومی و دوچرخه‌های اشتراکی باید مکمل یکدیگر باشند تا سفرهای شهری کارآمدتر شود.

پتر تومک، مدیر حمل و نقل یکپارچه پراگ در این رابطه گفته است: "با ترکیب این دو روش حمل و نقل پایدار در پراگ، ما قصد داریم مردم را ترغیب کنیم تا بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند."

مسئولان شهری خاطرنشان کردند که اشتراک گذاری دوچرخه نباید به عنوان رقیبی برای حمل و نقل عمومی تلقی شود چرا که اساس حمل و نقل در شهرهای هوشمند، یکپارچه کردن انواع سیستم‌های جابجایی است.

این پروژه تا پایان فصل پاییز ادامه خواهد داشت و پس از آن، شهر پراگ داده‌های جمع‌آوری شده از این پروژه آزمایشی را ارزیابی می‌کند تا تصمیم بگیرد که آیا باید این خدمات را تمدید کند یا خیر.

حمل و نقل دوچرخه در پراگ یکپارچه می‌شود

کد خبر 529962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.