کاهش ۲۴ درصدی تخلف اصناف در عدم صدور فاکتور

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: در نیمه نخست سال جاری، درج نشدن قیمت پنج درصد و صادر نشدن فاکتور رسمی ۲۴ درصد، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اتاق اصناف ایران، بهنام نیک‌منش با اعلام آمار بازرسی‌ها اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال، حدود یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۱۶۵ بازرسی از صنوف سراسر کشور انجام شد که ۱۷ درصد نسبت به شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه میزان جرایم تعیین شده برای صنوف متخلف نیز با توجه به دفعات و تکرار تخلفات امکان افزایش دو تا پنج برابری دارد، تصریح کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریور، ۸۶ هزار و ۱۴۷ فقره شکایت مردمی دریافت شده که از این تعداد ۸۲ هزار و ۷۲۳ فقره قابل پیگیری بوده است و ۱۹ درصد از آن منجر به رضایت شاکی شد، ۳۱ درصد تخلف و ۳۴ درصد غیر تخلف تشخیص داده شده‌اند و ۱۶ درصد باقی مانده از این شکایات در دست بررسی است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: آمارها نشان دهنده منضبط شدن صنوف در تعامل با مردم و رعایت اصل مشتری مداری بوده و البته تشدید بازرسی‌های به عمل آمده توسط اتاق‌های اصناف نیز مؤثر بوده است.

نیک‌منش با بیان اینکه گزارش مرکز آمار مبنی بر افزایش ۶۲ درصدی هزینه اقلام خوراکی و آشامیدنی در پایان تابستان سال جاری مؤید گرانی کالا از مرحله تأمین است، گفت: با توجه به شرایط بازار و سیاست‌های ستاد تنظیم بازار در مقاطع مختلف زمانی، مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، قند و شکر، برنج، حبوبات، نان، روغن خوراکی، خرما و سیمان از جمله کالاهای اولویت دار بازرسی بوده‌اند.

وی افزود: اتاق‌های اصناف سراسر کشور برخلاف منابع محدود در اختیار توانستند میزان بازرسی‌ها را افزایش دهند. همچنین در این مسیر از نیروهای بسیج و بازرسان افتخاری نیز در کشف تخلفات بهره‌مند شده‌ایم.

کد خبر 529933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.