ابلاغ روش‌های ارتقای نحوه عرضه محصولات در بازارهای میوه

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: روش‌های تنوع بخشی و ارتقای نحوه عرضه محصولات در بازارهای عرضه میوه و فرآورده‌های کشاورزی جهت برنامه ریزی و اجرا در مراکز عرضه میوه و فرآورده‌های کشاورزی تحت نظر شهرداری‌ها ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حسین رجب صلاحی اظهار کرد: در این بخشنامه با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی نقش اساسی در تأمین معیشت جوامع دارد و تنوع بخشی به خدمات و ارتقای سطح آن با استفاده از روش‌های نوین و متنوع در فروش و عرضه محصولات کشاورزی و توجه به ابعاد مختلف قیمت گذاری، محل فروش، نوع محصول و اطلاع رسانی و ترویج به عنوان اجزای بازاریابی می‌تواند موجبات پاسخگویی به انواع سلایق مشتریان و رضایت حداکثری آنان را فراهم بیاورد، آمده: با توجه به وظایف و مأموریت اصلی شهرداری‌ها در خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و در راستای اجرای بندهای ۳،۴ و۷ ابلاغیه ۱۴۰۰.۶.۱۴ وزیر محترم کشور در خصوص اجرای طرح ارتقا معیشت و تأمین اقلام و کالاهای اساسی، "روش‌های تنوع بخشی و ارتقای نحوه عرضه محصولات در بازارهای عرضه میوه و فرآورده‌های کشاورزی" جهت برنامه ریزی و اجرا در مراکز عرضه میوه و فرآورده‌های کشاورزی تحت نظر شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: در این بخشنامه بر پیش بینی تمهیدات لازم به منظور عرضه تولیدات محلی توسط تولیدکنندگان در بازارهای هفتگی (روز بازار) و کوچک مقیاس در شهرها و توسعه این بازارها با هدف عرضه مستقیم محصولات و تولیدات منطقه‌ای، دسترسی آسان‌تر شهروندان به مایحتاج روزانه و تعدیل قیمت‌ها و ایجاد شرایط عرضه محصولات به صورت درجه بندی و بسته بندی شده تاکید شده است.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: فراهم کردن ساز و کار عرضه محصولات به صورت دستچین و به انتخاب مشتری در بازارهایی که امکان اجرای این روش وجود دارد، ایجاد شرایط و تسهیلات و مشوق‌های لازم برای حضور تولید کنندگان به صورت عرضه مستقیم تک محصولی تولیدات در مراکز (بازارهای) تحت پوشش و همچنین تنوع بخشی به خدمات قابل ارائه در میادین میوه و بازارهای میوه و تره بار از جمله محصولات باغی، زراعی، دام، طیور، آبزیان و سایر نیازمندی‌ها و مایحتاج مصرفی روزانه شهروندان از دیگر تأکیدات این بخشنامه است.

رجب صلاحی اظهار کرد: در این بخشنامه بر برنامه ریزی به منظور ایجاد و توسعه ارائه خدمات نوین از طریق استفاده از بسترهای فناوری اطلاعات در سرویس‌های تحویل غیر حضوری محصولات، برنامه ریزی به منظور ایجاد و توسعه خدمات پرداخت الکترونیکی با بهره گیری و استفاده از فناوری نشان پرداخت (QRCod ) از طریق تلفن همراه و دیگر تجهیزات نظیر دستگاه‌های پوز، صندوق و ترازوهای الکترونیکی و غیره) هم تاکید شده است.

به گفته وی، تنوع بخشی روش‌های عرضه، نظیر عرضه محصولات با کیفیت؛ با حداقل قیمت ممکن، به صورت فله و یا سبدی تک رج (اوزان مصرف خانوار) برای فراهم آوردن دسترسی همه شهروندان به محصولات با قیمت پایین‌تر و پاسخگویی به نیازها و سلایق مختلف و ارائه مشوق‌ها در راستای تسهیل در عرضه محصولات ارگانیک با اولویت تولیدکنندگان این قبیل محصولات از جمله تخفیف در اجاره غرفه‌ها سایر موضوعات تاکید شده در این بخشنامه است.

رجب صلاحی گفت: در بخشنامه رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر همکاری مستمر سازمان‌های مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری‌های کشور با دستگاه‌ها و بخش‌های متولی تنظیم بازار کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری شهروندان به منظور توزیع محصولات تنظیم بازاری به عنوان شبکه ای امن و با حداقل حاشیه سود، برای عرضه هدفمند این محصولات با حذف مراحل اداری، کوتاه کردن دست سودجویان و کاهش قیمت تمام شده تاکید شده است.

کد خبر 529863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.