پرسپولیس، سپاهان، استقلال و گل‌گهر مدعیان اصلی قهرمانی هستند

یک کارشناس فوتبال گفت: نقل و انتقالات و تغییرات گسترده‌ تیم‌ها، لیگ امسال را چالشی کرده و نزدیکی به جام جهانی به حساسیت لیگ افزوده است.

احمد جمشیدیان بازیکن سابق فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شروع لیگ امسال، اظهار کرد: با توجه به نقل و انتقالات و تغییرات گسترده‌ای که تیم‌ها داشته‌اند لیگ امسال می‌تواند چالش بزرگی باشد. نزدیک بودن لیگ امسال به جام جهانی و درگیری تیم ملی در بازی‌های جام جهانی و حضور تیم‌ها در لیگ قهرمانان فشار بیشتری به تیم‌ها و بازیکنان وارد می‌کند.

وی ادامه داد: به نظر من همچون سال گذشته سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال در کورس قهرمانی خواهند بود و روی کاغذ بیشترین شانس را دارند و سخت است که تیم چهارمی را در حد این سه تیم دانست، اما لیگ ۳۰ هفته طول می‌کشد و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

جمشیدیان با اشاره به نقل و انتقالات تیم‌ها، گفت: با توجه به ثبات مدیریتی در تیم سپاهان و حفظ بیش از ۸۰ درصد ترکیب اصلی تیم همچنین جذب بازیکنان با کیفیت در پست‌هایی که بازیکن از دست داده، به نظرم برنده نقل و انتقالات بوده است. تغییرات در تیم استقلال خیلی گسترده بود، هم در کنار تغییرات در بخش مدیریتی، کادر فنی تقویت شده است و هم بازیکنان زیادی از استقلال جدا شده‌اند و تعدادی هم به تیم اضافه شده‌اند، در نتیجه استقلال با یک چالش بزرگ روبه‌رو است و حداقل چند هفته زمان نیاز است تا استقلال واقعی را ببینیم.

وی افزود: پرسپولیس سعی کرده تا ثباتی که در سال‌های گذشته داشته را حفظ کند اما بازیکنانی همچون احد نورالله‌ی برای پرسپولیس غیر قابل جایگزینی است. نبودن نورالله‌ی در مقابل الهلال به خوبی مشهود بود اما با این وجود پرسپولیس هنوز تیم با کیفیت و خوبی است. تیم گل گهر نیز تغییرات مثبت و خوبی داشت و اگر شرایط با این تیم همراهی کند می‌تواند ضلع چهارم مدعیان باشد.

جمشیدیان با اشاره به جدول لیگ قبل، تصریح کرد: در سال گذشته یک سری تیم‌های میان جدولی همچون ذوب آهن و مس رفسنجان که در این فصل می‌توانند شرایط را به نفع خود پیش ببرند و فصل بهتری نسبت به سال قبل داشته باشند. تیم‌های نفتی حاضر در لیگ، با مشکلات زیادی رو به رو هستند، همچنین تیم تراکتور نیز مشکلات گسترده‌ای داشته است. این چند تیم مشکلاتشان از تیم‌های دیگر بزرگ‌تر است و با چالش‌های بیشتری رو به رو هستند. البته روی کاغذ تیمی که در نقل و انتقلات خوب نبوده و خیلی ضعیف باشد نداریم. شهر خودرو در دو فصل گذشته در بین تیم‌های بالای جدول بوده است.

جمشیدیان در پایان خاطرنشان کرد: اکثر تیم‌ها چالش‌هایی را دارند اما چهار تیم پرسپولیس، سپاهان، استقلال و گل‌گهر مدعیان اصلی قهرمانی هستند اما برای تیم‌های پایین جدولی و تیم‌هایی که خطر سقوط دارند زود است که صحبت کنیم.

کد خبر 529853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.