بیت کوین کش چیست؟ + قیمت، کیف پول، هدف، استخراج، نماد و آینده رمز ارز

ارز دیجیتال بیت کوین کش که با نشان Bcash نیز شناخته می‌شود مانند یک شبکه پرداخت و یک کریپتوکارنسی عمل می‌کند و واحد اصلی تراکنش آن توکن BCH است.

به گزارش ایمنا، بیت کوین کش ارز دیجیتالی است که آگوست ۲۰۱۷ با فورک بیت کوین ایجاد شده است و رمزارز آن با BCH شناخته می‌شود. این ارز به منظور افزایش تراکنش‌ها و سرعت بخشیدن ظرفیت‌های انتقال و رفع مشکلات بیت کوین به وجود آمده است. این شبکه پرداخت از بسیاری جهات شبیه به بیت کوین است، اما از نظر فنی تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. در سال ۲۰۱۷ افزایش تقاضا برای بیت کوین و محبوب شدن آن، باعث کند شدن سرعت شبکه و همچنین افزایش کارمزد تراکنش‌ها شد. به این ترتیب بیت کوین درصدد حل مشکل مقیاس پذیری باعث فورک بیت کوین و ایجاد بیت کوین کش شد.

بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین کش که با نشان Bcash نیز شناخته می‌شود مانند یک شبکه پرداخت و یک کریپتوکارنسی عمل می‌کند و واحد اصلی تراکنش آن توکن BCH است، همچنین این ارز دیجیتال یک پول الکترونیکی همتا به همتا برای اینترنت است که برای عملیات خود به هیچ بانک و شخص ثالث نیاز ندارد و کاملاً غیر متمرکز است.

بنیان گذاران بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

یکی از بنیان گذاران بیت کوین کش راجر ور (Roger Ver) است که سابقه طولانی در زمینه رمز ارزها دارد و در کنار وو جیهان، یکی از بنیانگذاران بیت مین دو رهبر اصلی بیت کوین کش بودند.

بیت کوین کش + قیمت، کیف پول، هدف، استخراج، نماد و آینده رمز ارز

تفاوت‌های بیت کوین و بیت کوین کش

یکی از اصلی ترین تفاوت‌های بیت کوین کش با بیت کوین میزان حجم بلاک‌های آن است. در ابتدای عرضه بیت کوین کش حجم هر بلاک آن ۸ مگابایت در نظر گرفته شد. به این ترتیب افزایش حجم هر بلاک نسبت به بیت کوین، که حجم بلاک آن ۱ مگابایت است، باعث می‌شود امکان انجام تراکنش‌های بیشتری فراهم شود.

  • سرعت تراکنش‌ها: سرعت تراکنش در بیت کوین کش کمتر از ۱ دقیقه است در حالی سرعت تراکنش در بیت کوین به ۱۰ دقیقه می‌رسد.
  • میزان خروجی: بیشترین اندازه بلاک در رمزارز بیت‌کوین برابر با یک مگابایت است اما در بیت کوین کش اندازه بلاک ۸ مگابایت است و همین امر موجب می‌شود تا سرعت تراکنش بیت کوین کش از بیت کوین بیشتر شود.
  • میزان کارمزد: هر خرید و فروشی در ارزهای دیجیتال شامل یک کارمزد مشخصی است که رابطه‌ی مستقیمی با مقدار تراکنش در هر ماه دارد. در بیت کوین کش میزان این کارمزد گفته شده ۰.۲۰ دلار است و برای بیت کوین این مقدار، بسیار کمتر است.
  • صرافی‌ها: بیت کوین کش تقریباً در تمام صرافی‌های برتر کریپتوکارنسی مورد پذیرش است و این موضوع، سهولت در استفاده و خرید و فروش آسان برای کاربر را دارد.
  • هزینه و زمان انتقال کم: بیت کوین کش دارای هزینه نقل و انتقالات ارزان است و با سرعت بیشتری به نسبت بیت کوین تراکنش‌ها را انجام می‌دهد و دیگر نیازی نیست مانند بیت کوین نیاز به ۱۰ دقیقه زمان تأیید تراکنش ندارد در نتیجه این کریپتوکارنسی قادر است تراکنش‌های بیشتری را در ثانیه مدیریت و ارسال کند.

هارد فورک

برنامه‌نویسان ارزهای دیجیتال برای کنترل و ارتقای این ارزها برنامه و قوانینی را وضع می‌کنند که به آن پروتکل می‌گویند و بلاک چین هم بر مبنای همین قوانین کار می‌کند. این قوانین می‌توانند مربوط به بزرگی بلاک‌ها، محاسبه‌ی کارمزدها، دستمزد ماینرها و غیره باشد.

یک نمونه از این قوانین زمان هر بلاک در ارز دیجیتال است، که این زمان برای اتریوم ۱۴ ثانیه و برای بیت‌کوین ۱۰ دقیقه است. نمونه‌ی دیگر مربوط به سرعت تراکنش در این ارزها است که سرعت تراکنش اتریوم حداکثر ۱۶ تراکنش در ثانیه و برای بیت‌کوین حداکثر ۷ تراکنش در ثانیه به ثبت رسیده است.

فورک راه‌حلی است که هنگام نارضایتی از شرایط موجود در نرم‌افزارهای ارزهای دیجیتال در بستر بلاک چین به کمک برنامه‌نویسان می‌آید. در واقع ساخت یک انشعاب جدید در بلاک چین، به‌روزرسانی و ایجاد تغییراتی در آن که در نتیجه‌ی آن دو نسخه متفاوت از بلاک چین که هر یک تاریخچه مخصوص به خود را به اشتراک می‌گذارند، ساخته می‌شود نوعی فورک به حساب می‌آید.

فورک نوعی انشعاب است که برنامه‌نویسان از پروژه‌های قبلی خود می‌گیرند؛ به این صورت که منبع هر پروژه کدی دارد که با کپی کردن آن و با اعمال اندکی تغییرات می‌توانند برنامه و یا پروژه‌ی جدیدی پدید بیاورند.

حدود یک سال بعد از معرفی بیت کوین کش (Bitcoin Cash) نیز دچار هارد فورک شد. در نتیجه این انشعاب جدید دو ارز دیجیتالی Bitcoin Cash ABC و Bitcoin SV به بازار عرضه شدند.

  • Bitcoin SV که خلاصه عبارت ساتوشی وژن (Satoshi Vision) به معنی آرمان ساتوشی است. در بیت کوین اس وی محدودیت بلاک‌ها تا ۱۲۸ مگابایت در نظر گرفته شده است.
  • Bitcoin Cash ABC که ABC به کار رفته در این نام مخفف عبارت (Adjustable Blocksize Cap) به معنای (سایز بلاک تنظیم شونده) است. در این ارز اندازه بلاک نهایتاً تا ۳۲ مگابایت تعبیه شده است. در حال حاضر این ارز دیجیتالی با نام بیت کوین کش شناخته می‌شود.

به دور از اختلاف نظرهای ایدئولوژیک و اندازه بلاک، شباهت‌هایی نیز بین بیت کوین و بیت کوین کش وجود دارد. هر دوی این ارزها (بیت کوین و بیت کوین کش) از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) یا همان استخراج (ماینینگ) بهره می‌برند.و برای تأیید تراکنش‌ها و تولید سکه‌های جدید استفاده می‌کنند.عرضه کل هر دوی آن‌ها محدود به ۲۱ میلیون واحد است. علاوه بر این، هر دوی این ارزها از تابع هش SHA۲۵۶ برای هش کردن اطلاعات بلاک استفاده می‌کنند.

بیت کوین کش + قیمت، کیف پول، هدف، استخراج، نماد و آینده رمز ارز

کیف پول‌های بیت کوین کش

کوینومی (Coinomi)

این کیف پول نیز از ارزهای مختلف از جمله بیت کوین کش پشتیبانی می‌کند در این کیف‌پول این امکان نیز وجود دارد که ارزهای دیجیتالی خود را به یکدیگر تبدیل کنید. کوینومی یکی از بزرگترین کیف‌پول‌ها با قابلیت پشتیبانی از بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های دیگر است.

جاکس (Jaxx)

از ارزهای رمز پایه مختلف از جمله BCH (بیت کوین کش) را پشتیبانی می‌کند. سایر ویژگی‌های مشترک مانند اسکن کدهای QR و پین کد جهت ورود برای امنیت نیز در دسترس هستند. این کیف‌پول همچنین برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS در دسترس است.

اگزودوس (Exodus)

یک کیف‌پول دسکتاپ است که اواسط سال ۲۰۱۵ ساخته شده‌است. استفاده از آن کاملاً رایگان است. در صفحه ابتدایی اگزودوس یک نمودار پایه به شما کل دارایی‌تان را از ارزهای دیجیتالی نشان می‌دهد. Exodus برای سیستم عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز در دسترس است.

لجر نانو اس (Ledger Nano S)

یک کیف‌پول سخت‌افزاری برای نگهداری بیت کوین، بی تکوین کش، اتریوم و دیگر آلت‌کوین‌ها است. که بر اساس ویژگی‌های امنیتی قوی برای ذخیره‌سازی ارزهای رمزنگاری‌شده است. لجر نانو اس دارای یک صفحه نمایش جهت بررسی و تأیید هر تراکنش است . و یکی از بهترین کیف‌پول های سخت‌افزاری است. که به‌علت ویژگی‌های امنیتی آن در مورد استفاده است. این کیف‌پول را به هر رایانه‌ای توسط درگاه USB متصل می‌شود.

ترزور (TREZOR)

یک کیف‌پول سخت‌افزاری است که امنیت پیشرفته‌ای را برای مدیریت کلیدهای خصوصی (Private Key) بیت‌کوین و ارزهای دیجیتالی دیگر ارائه می‌دهد. برخلاف روش‌های ذخیره‌سازی سنتی، ذخیره‌سازی آفلاین و یا کیف‌پول کاغذی ترزور قادر به انجام پرداخت‌های ایمن بدون افشای کلید خصوصی شما به یک کامپیوتر آلوده است.

کیپ کی (KeepKey)

این کیف‌پول همان ویژگی پشتیبان گیری Seed Key با پین کد را فعال کرده‌است و مانند دیگر کیف پول‌ها کار می‌کند. در حال حاضر، این کیف‌پول تنها از ۶ ارز رمزنگاری‌شده پشتیبانی می‌کند.

بیت کوین کش + قیمت، کیف پول، هدف، استخراج، نماد و آینده رمز ارز

مزایای بیت کوین کش

  • بازده بیت کوین کش: حداکثر اندازه بلاک بیت کوین ۱ مگابایت و این ارز دیجیتال ۸ مگابایت است. داشتن بلاکی بزرگ‌تر باعث می‌شود تراکنش‌ها با سرعت بیشتری تأیید و پردازش شوند.

  • پذیرش در صرافی‌های اصلی کریپتو: بیت کوین کش تقریباً در تمام صرافی‌های برتر کریپتوکارنسی مورد پذیرش است.

  • هزینه کمتر و زمان انتقال کوتاه‌تر: این ارز دیجیتال دارای هزینه نقل و انتقالات کمی است (در حدود ۰٫۲۰ دلار به ازای هر تراکنش) و با سرعت بیشتری (به نسبت BTC) تراکنش‌ها را انجام می‌دهد و نیازی نیست برای تأیید ۱۰ دقیقه صبر کنیم (زمان تقریبی تأیید تراکنش‌ها در بستر بیت کوین حدود ده دقیقه است) در نتیجه این کریپتوکارنسی قادر است تراکنش‌های بیشتری را در ثانیه مدیریت کند.

معایب بیت کوین کش

  • بیت کوین کش بسیار متمرکز است و تعداد استخرهای آن در حال حاضر محدود است. این موضوع می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد چراکه آینده‌ی این ارز وابسته به این چند استخر است.

  • به دلیل افزایش نگرانی‌ها در خصوص تمرکز این ارز دیجیتال و نام تجاری‌اش، این کوین هنوز نتوانسته تمایزی بین خود و ارز دیجیتال بیت کوین ایجاد کند و این موجب کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران به این کریپتوکارنسی شده است.

  • سرمایه‌گذاران هنوز این ارز دیجیتال را به عنوان یک دارایی بلندمدت در نظر نمی‌گیرند و از آن بیشتر به عنوان یک ابزار کوتاه‌مدت استفاده می‌کنند.

  • این ارز دیجیتال نرخ پذیرش و مخاطبان کمتری نسبت به بیت کوین دارد و این باعث شده در هنگام معاملات، بیت کوین کش از جفت‌های معاملاتی کمتری برخوردار باشد.

بیت کوین کش + قیمت، کیف پول، هدف، استخراج، نماد و آینده رمز ارز

آینده بیت کوین کش

معرفی بیت کوین کش به عنوان چهارمین رمز ارز موفق و محبوب جهان، نشان می‌دهد که می‌توان به آینده این رمز ارز خوشبین بود. بیت کوین کش از زمان عرضه خود به عنوان یکی از موفق ترین و باارزش‌ترین ارزهای دیجیتالی شناخته شده است. با وجود اینکه قیمت بیت کوین کش نیز مانند سایر ارزهای دیجیتالی روندی نوسانی دارد، ولی معمولاً نسبت به سایر فورک های بیت کوین قیمت بالاتری دارد. همچنین این رمز ارز توسط بسیاری از کمپانی‌هایی که از بیت کوین حمایت می‌کنند، پشتیبانی می‌شود. از جمله حامیان بیت کوین کش می‌توان به شرکت هواپیمایی فرانسه و کمپانی لامبورگینی اشاره کرد.

قیمت بیت کوین کش

در زمان انتشار این مطلب بیت کوین کش در صرافی بایننس با قیمت ۶۱۶.۳۶ دلار معامله می‌شود.

کد خبر 529840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.