اعلام آمادگی نمایندگان برای اصلاح قوانین به منظور کاهش پرونده‌های قضایی

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران جزئیات نشست امروز این مجمع با مسئولان دادگستری استان را تشریح کرد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست امروز سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، اظهار کرد: مسئولان دادگستری در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پرونده‌های قضائی، اطلاعاتی را در مورد سختی کار قضات در رسیدگی به تعداد بالای پرونده‌های قضائی و مشکلات ایجاد شده ناشی از آن ارائه کردند.

وی افزود: مسئولان مربوطه همچنین مسائلی را در حوزه کمبود نیرو، مشکلات معیشتی قضات و کارکنان دادگستری و امکان جذب قاضی جدید برای افزایش ظرفیت، مطرح و گزارشی از وضعیت نسبت قضات به جمعیت استان با توجه به استانداردها را ارائه کردند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: نمایندگان هم موضوعاتی از قبیل کمک برای رفع مشکلات مردم در دستگاه قضا، انجام کار پژوهشی برای کمک مجلس و اعلام آمادگی برای همراهی با دستگاه قضا به منظور رفع برخی مشکلات تقنینی و کاهش پرونده‌های قضائی را مطرح کرده و تاکید داشتند که اصلاح قوانین باید به شرط انجام کار پژوهشی باشد و مشخص شود که کجای قوانین زمینه ایجاد مشکلات عمومی، اجتماعی و افزایش پرونده‌های قضائی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: به طور قطع همانطور که در مجلس یازدهم به اصلاح قوانین جهت کاهش پرونده در دیوان عدالت اداری مبادرت ورزیده شد، در صورت نیاز به اصلاح قوانین در دیگر حوزه‌های قضائی هم ورود خواهد کرد.

خضریان خاطرنشان کرد: نمایندگان برای بهبود وضعیت معیشتی قضات و کارکنان پیشنهاد ایجاد و تشکیل کارگروه‌هایی برای بررسی دقیق‌تر نظام پرداخت حقوقی را دادند و برای توجه به بودجه دادگستری در بودجه سال‌های آینده و همچنین ارائه پیشنهاد به دولت برای اصلاح لایحه بودجه سال آینده به منظور حل مشکل معیشتی کارکنان و قضات اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 529778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.