بورس امروز دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

پیش بینی شروع روند صعودی برای شاخص کل وجود دارد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ دوشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با رشد ۸۵۳ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش چهار هزار و ۳۴۷ واحدی در سطح ۳۹۳ هزار و ۹۶۳ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار رشد ۰.۰۶ درصدی و شاخص هم وزن کاهش ۰.۹ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۰۷ واحدی به سطح ۲۰ هزار و ۳۰۶ واحد رسید.

بورس امروز دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۵ هزار و ۲۸ و ۴۷۱ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هفت میلیارد و ۴۱۷ میلیون و سه میلیارد و ۳۶۴ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

حمایت در محدوده خط روند بوده و پیش بینی شروع روند صعودی وجود دارد.

بورس امروز دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار مهم

قیمت پایه سیمان در بورس نیازمند اصلاح است

احمد رضا عمرانی‌فرد، عضو هیأت مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان معتقد است در بورس سیمان نرخ پایه را بر اساس قیمت‌های دستوری مشخص کرده‌اند که نفس این کار اصولاً با بازار بورس کالا که قیمت‌ها باید در فضای آزاد قیمت‌گذاری شود، منافات دارد. نکته مهم دیگری که باعث شده تا قیمت سیمان همچنان در حدود قیمت‌های دستوری بماند و بالاتر نرود، این است که متأسفانه فشار برای عرضه بالاتر از تقاضا وجود دارد.️

وی اضافه کرد: وضعیت تولید سیمان به پایداری رسیده و از نظر تأمین برق و گاز مشکلی نیست. عمده نگرانی شرکت‌های سیمانی امروزه معطوف قطع گاز شرکت‌های سیمانی با آغاز فصل سرما تأمین مازوت به عنوان سوخت جایگزین است.

عضو هیأت‌مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: به‌رغم اینکه به وزارت نفت پیشنهاد داده‌ایم که از مخزن‌های شرکت‌های سیمانی برای ذخیره مازوت استفاده کند، اما متأسفانه با طرح موضوعاتی مانند ارائه ضمانت‌نامه به ازای هر لیتر ۳۰۰ تومان مواجه می‌شویم. این در حالی است که وزارت نفت هم اکنون برای ذخیره مازوت تولیدی با مشکل مواجه است.

اخبار شرکت‌ها

خراسان: پتروشیمی خراسان دوره شش ماهه سال جاری را با سود خالص هزار و ۳۵۰ میلیارد تومانی معادل ۷۵۸ تومان به ازای هر سهم به پایان رساند که ۱۶۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

فروش شرکت در شش ماهه اول امسال دو هزار میلیارد تومان بوده که ۱۸۷ درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته است. حاشیه سود ناخالص ۶۸ درصد گزارش شده که این عدد در شش ماهه سال قبل ۶۹ درصد بوده است. شرکت در فصل تابستان هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان فروش داشته که ۴۶ درصد بیشتر از بهار است. حاشیه سود ناخالص هر دو فصل تقریباً مشابه و در حدود ۷۰ درصد بوده است.

شستا: هنوز تصمیم چگونگی پرداخت سود شستا قطعی نشده است

محمود ملکوتی‌خواه، عضو هیأت مدیره و قائم مقام شستا گفت: در مورد اینکه سود سهامداران چگونه پرداخت شود، هنوز تصمیم قطعی اتخاذ نشده؛ تصمیم قطعی در روز مجمع یعنی ۲۷ مهر ماه اتخاذ خواهد شد؛ اما علت این تصمیم که تنها در حد پیشنهاد هم بوده است، تنها رفاه حال خود سهامداران است. اگر سهامداران بخواهند سود خود را از طریق سجام دریافت کنند، باید یک ماه منتظر بمانند؛ زیرا نوبتی که به ما اعلام شده، حدود یک ماه دیگر است؛ اما اگر از طریق بانک اقدام کنند، ظرف سه روز کاری این سود را دریافت خواهند کرد.

وسبحان: افزایش سرمایه

گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۶ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

دی: توقف

نماد معاملاتی شرکت بانک دی (دی ۱) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده صاحبان سهام در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۸ در پایان معاملات امروز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۶ متوقف می‌شود.

بازارهای جهانی

پیش‌بینی متال بولتن از قیمت مس، روی و آلومینیوم: آلومینیوم؛ اختلال در عرضه چین تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت./ میانگین قیمت مس در سال ۲۰۲۲ می‌تواند به ۱۰ هزار دلار در هر تن برسد. تنگناهای بنیادی باعث خواهد شد که قیمت روی بالای سه هزار دلار در هر تن بماند.

رکورد تاریخی ذغال سنگ شکست

معاملات آتی ذغال سنگ کک و کک چین روز دوشنبه حدود ۹ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود رسید، زیرا عرضه همچنان محدود است، اگرچه پکن تلاش خود را برای رشد تولید افزایش داده است.

معاملات آتی ذغال سنگ کک در بورس کالای دالیان، برای تحویل در ژانویه، ۸.۷ درصد افزایش یافت و به سه هزار و ۸۵۸ یوان (۵۹۹ هزار و ۲۳ دلار) در تن رسید، که بالاترین رکورد ثبت شده در تاریخ است.

معاملات آتی کک با افزایش ۹ درصدی به چهار هزار و ۳۴۴ یوان در هر تن رسید

تانگ بینگهوا، تحلیلگر مؤسس CIFCO Futures ، می‌گوید: "قیمت کک عمدتاً توسط مواد اولیه زغال سنگ پشتیبانی می‌شد." "وضعیت (عرضه محدود) هنوز کاهش نیافته است ، به خصوص که دولت باید تقاضای گرمایش را در زمستان تضمین کند."

بر اساس داده‌های اداره ملی آمار، تولید زغال سنگ چین در ماه سپتامبر به ۳۳۴.۱ میلیون تن رسید، در حالی که در ماه اوت ۳۳۵ هزار و ۲۴ میلیون تن بود و که کاهش ۰.۹ درصد را نشان می‌دهد

بر اساس داده‌های مشاوره SteelHome ، قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد برای تحویل به چین روز جمعه دو تا ۱۲۳ دلار در هر تن افزایش یافت.

قیمت فولاد در بورس آتی شانگهای افزایش یافت. میلگرد فولادی ساختمانی ۰.۴ درصد افزایش یافت و به پنج هزار و ۴۹۰ یوان در تن رسید.

ادامه روند افزایشی قیمت نفت

آمریکا اعلام کرده قصد دارد تمامی محدودیت‌های سفر برای گردشگران و اتباع خارجی را برای افرادی که به طور کامل واکسینه شدند در هفته‌های آینده لغو کند. همین امر موجب شده تقاضا برای سوخت هواپیما در جهان افزایش یابد.️ تحلیلگران می‌گویند تغییر سوخت تولیدکنندگان برق در جهان از گاز طبیعی و زغال سنگ به نفت به تنهایی می‌تواند تقاضا برای نفت خام را تا ۴۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

نقشه بازار بورس

بورس امروز دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 529672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.