بازار ارز دیجیتال امروز ۲۶ مهر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

پیش بینی می‌شود بیت کوین در تارگت اولیه خود به ۷۲ هزار دلار برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ دوشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۶۲ هزار و ۳۱۸ دلار
  • اتریوم سه هزار و ۸۷۲ دلار
  • کاردانو دو دلار و ۱۵ سنت
  • بایننس کوین ۴۷۱ دلار و ۴۰ سنت
  • دوج کوین ۲۳ سنت
  • ریپل یک دلار و ۹ سنت
  • پولکادات ۴۲ دلار و ۴۷ سنت
  • یونی سواپ ۲۵ دلار و ۹۵ سنت
  • سولنا ۱۶۰ دلار و ۴۵ سنت
  • ترا ۳۶ دلار و ۷۰ سنت
  • مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۶ مهر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

(منبع: ارز دیجیتال)

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۲۶ مهر

پس از شکست سطح ۶۰ هزار دلار شاهد رشد بیت کوین تا محدوده ۶۱ هزار دلار بودیم، یکی از سناریوهای محتمل این است که بیت کوین در حال پولبک به سطح شکسته شده است و همچنان احتمال موج ۳ تا محدوده ۱۰۰ هزار دلار وجود دارد پیش بینی می‌شود بیت کوین در تارگت اولیه خود به ۷۲ هزار دلار برسد. (سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد، صلب مسئولیت)

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۶ مهر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

اخبار مهم

افزایش فعالیت نهنگ‌های بیت کوین با ورود ۲۵۴ نهنگ جدید به بازار

بنا به داده‌های ارائه شده از سوی پلتفرم تحلیلی سمنیمنت(Santiment) ، تعداد نهنگ‌های بیت کوین (آدرس‌هایی دارای بین ۱۰۰ تا 1000 (BTC در مقایسه با زمان به ثبت رسیدن سقف تاریخی ، رشد چشمگیری را تجربه کرده است. بالغ بر ۲۵۰ نهنگ از ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) به این شبکه افزوده شده است.

افزایش تعداد نهنگ‌های بیت کوین با جریان خروج تدریجی از صرافی‌ها همراه شد. در حالی که معامله گران و سرمایه گذاران دارایی‌های خود را از صرافی‌ها خارج کردند و به هولد آن تصمیم گرفتند. از این رو، این شبکه با تعداد فزاینده‌ای از هولدرهای جدید رو به رو است.

از سوی دیگر، افزایش تعداد هولدرها را می‌توان به دلیل افزایش سریع و قابل توجه ارزش بازاری بیت کوین دانست. به دنبال آن، قیمت فعلی بیت کوین، ۴۰ درصد افزایش یافته و منجر به جذب سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی به آن شد.

علاوه بر محبوبیت روزافزون ارزهای دیجیتال در بین عموم مردم ، اخبار مرتبط با تأیید ETF آتی بیت کوین ، می‌تواند به عنوان یک سیگنال قدرتمند برای سرمایه گذاران نهادی عمل کند. بنا به گزارشات پیشین U.Today ، بازار ممکن است بلافاصله پس از تأیید عملی ETF بیت کوین ، شاهد جریان ورودی مقاومی شود.

با توجه به داده‌های سنتیمنت، اکثر نهنگ‌ها طی اصلاحات پیشین بازار، به هولد داریی‌های خود ادامه دادند. تنها اقلیتی از نهنگ‌های بزرگ، دارایی‌های خود را به فروش رساندند. افزایش فعلی تعداد نهنگ‌ها در مقایسه با دوره‌های زمانی دیگر سریع تلقی می‌گردد.

تشکر سناتور لومیس از بیت کوین، به دنبال افزایش سقف بدهی ایالات متحده!

پس از چندین هفته بحث و گفتگو، جو بایدن (Joe Biden)، رئیس جمهور آمریکا، اوایل هفته جاری لایحه‌ای را برای افزایش سقف بدهی ایالات متحده امضا کرد. حالی که به کشور اجازه می‌داد از پیش فرض (دوباره) اجتناب کند، سناتور سینتیا لومیس(Cynthia Lummis) در مورد وضعیت امور، ابراز ناامیدی کرد. او با یک سخنرانی پرشور در مورد اینکه چرا پول فیات شکست خورده است و چرا او بیت کوین(Bitcoin )را به عنوان گزینه جایگزین دوست دارد، پاسخ داد.

بدهی غیر قابل جبران

همانطور که توسط The Hill گزارش شده است، مجلس نمایندگان به افزایش سقف بدهی‌ها تا ماه دسامبر(آذر)، پس از قطع یک وقفه برنامه ریزی شده، رأی داد. مقامات دولت بایدن تاکید کردند که اگر تا روز دوشنبه این موضوع مطرح نشود، کشور ممکن است وارد رکود شود و ماه‌های بهبود اقتصادی را از بین ببرد.

این تصمیم یک تصمیم حزبی بوده است و عموماً دموکرات‌های سنا، موافق این اقدام و جمهوری خواهان با آن مخالف هستند. میچ مک کانل (Mitch McConnel)، رهبر اقلیت سنا(Senate Minority Leader) وعده داد جمهوری خواهان را در برابر تمدید بیشتر آن در ماه دسامبر متحد کند. با این حال سناتور سینتیا لومیس این لایحه را بخشی از یک مشکل بزرگ‌تر می‌داند که به اعتقاد وی از خطوط حزبی عبور می‌کند. وی روز پنجشنبه در کنگره اظهار داشت که این کشور به زودی قادر به پرداخت بدهی‌های خود نخواهد بود. بدهی که در کنار رؤسای جمهور دو طرف در طول قرن ۲۱ افزایش یافته است و از تولید ناخالص داخلی این کشور پیشی گرفته است.

آیا دوج کوین و سایر میم کوین‌ها می‌توانند در بازار همچنان صعودی باقی بمانند؟

میم کوین‌ها آمده‌اند تا تبدیل به رمز ارزهای جایگزین امروز شوند. افزایش محبوبیت آنها نشان می‌دهد که از یک شوخی به یک سرمایه گذاری جدی تر تبدیل شده اند. به لطف استقبال گسترده از دوج کوین (DOGE)، سایر میم کوین‌ها هم ظاهر شدند تا برای رقابت با رمز ارزهای اصلی آماده شوند.

تا به امروز، کل سرمایه بازار دوج کوین هفت میلیارد دلار است. دوج کوین حکم رهبر را برای ۱۵۰ رمز ارز دیگر با محوریت میم مانند Shiba Inu (SHIB) ،Kishu Inu ،Doge Killer (LEASH) و دیگر نمونه‌ها دارد. درست در سال ۲۰۲۱، دوج کوین با وجود هشدار برخی منتقدان در مورد سرمایه گذاری روی این رمز ارز، بیش از شش هزار درصد افزایش قیمت داشت.

حتی انتظار می‌رود که ارزش دوج باز هم افزایش یابد زیرا بنیاد دوج کوین اخیراً یک هیئت مدیره جدید اضافه کرده است. مدیران سرانجام به اجرای پروژه‌های دوج کمک می‌کنند و ارزش بازار آن را به بیش از سقف بازار فعلی آن یعنی ۴۰ میلیارد دلار می‌رسانند.

عواملی که می‌توانند مانع موفقیت میم کوین‌ها شوند

بسیاری از تحلیلگران رمزارزها به دلیل برخی نقص‌ها از تبلیغ بعضی از این کوین‌ها خودداری کرده‌اند. در ابتدا، برخی از آنها خاطرنشان کردند که اکثر میم کوین‌ها دارای طرح تجاری جامعی نیستند. به این ترتیب، دشوار است که بدانیم کدام یک از این میم کوین‌ها موفق خواهند شد و طول عمر دوج کوین را به دست خواهند آورد.

دوم اینکه، برخی ادعا کردند که میم کوین‌ها هیچ ارزش ذاتی ندارند. بنابراین، طعمه آسانی برای کلاهبرداران رمز ارزی خواهند بود. این بدان معناست که کلاهبرداران می‌توانند رمز ارزهای جدیدی ایجاد کنند، آگاهی مردم را در مورد آن افزایش دهند و سپس آن را برای سود خود بفروشند.

سوم اینکه، با افزایش تعداد میم کوین‌ها، تعیین اینکه چه تعداد از این کوین‌ها کلاهبرداری هستند، برای صرافی‌های رمز ارزی دشوار می‌شود. در نتیجه، بسیاری از سرمایه گذاران از سرمایه گذاری بر روی آنها می‌ترسند.

چهارم اینکه، مانع دیگر این است که اکثر این کوین‌ها مدیران مشخصی ندارند. به عنوان مثال Shiba Inu، مخترع (SHIB) هنوز ناشناخته است که در هر پروژه رمز ارزی به ندرت اتفاق می‌افتد، البته به جز بیت کوین.

سرانجام، برخلاف رمز ارزهای رایج مانند اتریوم ((ETH که انرژی خود را در توسعه بلاک چین قرار می‌دهند، قراردادهای هوشمند DeFi را اجرا می‌کنند و مشکلات را حل می‌کنند، میم کوین‌ها هیچ کاربرد عملی ندارد.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۶ مهر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 529653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.