مرکز رشد و نوآوری شهرداری به زودی راه اندازی می‌شود

شهردار شیراز بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بومی تاکید و از راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری شهرداری این کلانشهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید احسان اصنافی در نشستی که با حضور رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز و مدیران ایرانسل برگزار شد، اظهار کرد: فناوری اطلاعات را می‌توانیم یکی از مهمترین ابزار استراتژیکی مدیریت و اداره صحیح یک سیستم یا سازمان در حد خرد و کلان بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه زمینه شهر هوشمند در شیراز فراهم است، افزود: در کنار همه مسائلی که وجود دارد قطع به یقین وجود فرآیند هوشمندسازی ویژگی‌های مثبتی دارد از جمله کاهش آلودگی محیط زیستی، هزینه‌ها، کاهش زمان انجام کار و سفر درون شهری و از همه مهم‌تر قدرت پاسخگویی و شفاف سازی است.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان بومی و توانمندی در سطح استان فارس داریم که در موضوعاتی نظیر شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک می‌توانند مؤثر باشند و باید از ظرفیت آن‌ها بهره برد.

اصنافی اضافه کرد: سهولت استفاده از خدمات شهری را در مبحث شهر هوشمند دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه توجه به مؤلفه‌های هوشمندسازی باید از اولویت‌ها باشد، تصریح کرد: در همین زمینه و به واسطه ارتباط مستقیم با شهروندان، شهرداری باید به سمت توسعه شاخصه‌هایی حرکت کند تا خدمات بهتری با اتکا به هوشمندسازی و فناوری اطلاعات به مردم ارائه شود.

شهردار شیراز تاکید کرد: ویروس کرونا علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌هایی که ایجاد کرده، فرصتی برای حرکت سریع‌تر و منظم‌تر به سمت الکترونیکی و غیرحضوری شدن بسیاری از امور شهروندان را فراهم کرده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 529635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.