تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری در پرداخت حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه هستند

سخنگوی کمیسیون برنامه و ‌بودجه مجلس گفت: طبق گزارش‌های روسای سازمان تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری، آن ها در پرداخت حقوق به بازنشستگان دچار مشکل هستند.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی مفتح در توضیح جلسه روز گذشته کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: این جلسه با حضور عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی و رئیس سازمان بازنشستگی کشوری برای بررسی فعالیت‌ها و برنامه‌ها و وضعیت اعتبارات این وزارتخانه برگزار شد.

وی افزود: طبق گزارش‌ها رؤسای سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری، این سازمان‌ها در پرداخت حقوق به بازنشستگان دچار مشکل هستند و درآمدهای صندوق از طریق بیمه پردازان جوابگوی پرداخت حقوق و پاداش بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری نیست.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: وزیر کار نیز در مورد استفاده از تجربه بسیاری از کشورها برای انجام اصلاحات پارامتریک در صندوق‌های بازنشستگی یعنی تغییر سن بازنشستگی و مدت زمان اشتغال یک فرد توضیحاتی را ارائه کرد.

مفتح گفت: اعضای کمیسیون در خصوص وضعیت صندوق‌های بازنشستگی، ایجاد اشتغال در استان‌های محروم، افزایش حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی، شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظراتشان را بیان کردند.

کد خبر 529617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.