کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی لیگ بیست و یکم دارد؟

لیگ برتر دوباره از بعدازظهر فردا (سهشنبه) آغاز خواهد شد و مدعیان برای کسب قهرمانی بیست و یکمین جام لیگ، باهمدیگر به مبارزه خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بالاخره پس از چند ماه انتظار، فردا _سه شنبه ۲۷ مهرماه _ سوت آغاز لیگ بیست و یکم دمیده خواهد شد تا ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر تلاش خود برای قهرمانی، سهمیه آسیا و حتی فرار از سقوط را آغاز کنند. اگر چه بدون عملکرد تیم‌ها نمی‌شود تخمین درستی از مدعیان داشت ولی با بررسی عملکرد تیم‌ها در نقل و انتقالات می‌توان بسیاری از شانس‌های قهرمانی را از سایر تیم‌ها جدا کرد. در ادامه بررسی تیم‌هایی خواهیم پرداخت که در لیگ بیست و یکم از شانس بیشتری برای کسب قهرمانی برخوردار هستند.

سپاهان اصفهان

شاگردان محرم نویدکیا پس از طی فصلی موفق در لیگ بیستم، حالا امیدوارند این فصل امتیازات کمتری از دست دهند تا دیگر هیچ تیمی جام قهرمانی را از دست‌هایشان نرباید. البته پیام نیازمند و محمد محبی که دو مهره کلیدی طلایی پوشان بودند، پیش از آغاز فصل به اروپا رفتند تا سپاهان به دنبال نفرات جایگزین بگردد. آنها عملکرد بی نظیری در نقل و انتقالات نیم فصل داشتند؛ شهریار مغانلو از رقیب اصلی خودشان در فصل قبلی به خدمت گرفتند و فرشاد احمدزاده، مسعود ریگی را طلایی پوش کردند. سپاهانی حتی برای خط دروازه به سراغ کریستوفر کنت اتریشی رفتند تا جایگزین پیام نیازمند باشند. خریدهای خوب سپاهان و با ثباتی که در کادر فنی این تیم از سال قبل وجود دارد، آنها را تبدیل به شانس نخست قهرمانی لیگ بیست و یکم کرده است.

کدام تیم مدعی شانس بیشتری برای قهرمانی لیگ بیست و یکم دارد؟

پرسپولیس تهران

سرخ پوشان پایتخت پس از ثبت گلات قهرمانی به نظر می‌رسد همچنان انگیزه بالایی برای ادامه روند فوق‌العاده خود دارند و برای لیگ بیست و یکم نیز یکی از مدعیان جدی به شمار می‌روند. از سوی دیگر برخی ادعاهای مطرح برای زیر سوال بردن قهرمانی‌های اخیر پرسپولیس، با بالا بردن جام در این فصل می‌تواند به کلی رد شود و به همین خاطر، سرخ‌ها از هیچ تلاشی برای قهرمانی فروگذار نخواهند بود. با وجود اعتماد به نفس بالا سرخ‌ها که ناشی از موفقیت‌های چشم گیر اخیرشان است، عملکرد تقریباً ضعیف در نقل و انتقالات باعث شده تا شانس کمتری نسبت به سپاهان در فصل پیش رو داشته باشند. از دست دادن شهریار مغانلو، محمد حسین کنعانی زادگان و احمد نورالهی که از تاثیرگذارترین نفرات فصل قبلی این تیم بودند، می‌تواند ضربه بزرگی به شاگردان گل محمدی بزند. آنها اگر چه به سراغ نفرات جایگزین با کیفیتی رفتند و حامد پاکدل، رضا اسدی، علی نعمتی، رضا دهقانی و علیرضا ابراهیمی را سرخ پوش کردند، اما نمایش ضعیف مقابل الهلال نشان داد به نظر جایگزین‌ها نتوانسته‌اند وزن کیفی نفرات فصل قبل را به خوبی جبران کنند.

کدام تیم مدعی شانس بیشتری برای قهرمانی لیگ بیست و یکم دارد؟

استقلال تهران

استقلال از فردا یکی از معدود فصل‌هایی را تجربه خواهد کرد که خلاف سال‌های اخیر، سرمربی خود را حفظ کرده است. فرهاد مجیدی مانده تا راه نیمه تمام خود در لیگ و حذفی را با آبی‌های پایتخت به سرانجام برساند. با این حال خروجی‌های استقلال نشان می‌دهد این ثبات تنها با نیمکت محدود شده و در عوض، بازیکنان مؤثری این تیم را ترک کرده‌اند. مهدی قایدی، شیخ دیاباته، هروویه میلیچ، مسعود ریگی و فرشید اسماعیلی از جمله این بازیکنان بودند. البته استقلال توانست در جذب نفرات جایگزین تا حدودی موفق عمل کند. بازگشت روزبه چشمی، خرید زبیر نیک نفس و عارف آقاسی از فولاد و جذب جعفر سلمانی، محمدرضا آزادی و کوین یاماگا توانست دست فرهاد را برای چیدن ترکیب باز نگه دارد. با این حال هنوز مشخص نیست این نفرات بتوانند گزینه‌های مناسبی برای پر کردن جای خالی جدا شده‌ها باشند.

کدام تیم مدعی شانس بیشتری برای قهرمانی لیگ بیست و یکم دارد؟

فولاد خوزستان

قرمزهای اهوازی خلاف دو فصل قبلی که با مدیریت سعید آذری و سرمربیگری جواد نکونام پس از سال‌ها به آسیا رسیده‌اند و نخستین قهرمانی خود در جام حذفی را جشن گرفتند، حالا با تغییر و تحول مدیریتی و کادر فنی پا به لیگ بیست و یکم می‌گذارند. آنها با ویسی و در عین حال از دست دادن فرشاد احمدزاده، محسن فروزان و زیبر نیک نفس و خریدهای معمولی، شانس چهارم برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ بیست و یکم محسوب می‌شوند.

کدام تیم مدعی شانس بیشتری برای قهرمانی لیگ بیست و یکم دارد؟

گل‌گهر سیرجان

شاگردان امیرقلعه‌نویی با ثبات خوبی که از فصل پیش داشته‌اند، دیگر مدعی لیگ بیست و یکم هستند. آنها برای تقویت تیم شأن نفراتی هم چون خانزاده، تیکدری، شایان مصلح و محسن فروزان به خدمت گرفتند. باید دید آیا گل گهر مثل فصل قبلی تنها در نیمه نخست لیگ در کورس قهرمانی باقی خواهند ماند یا خود را به عنوان یکی از مدعیان جدی لیگ مطرح خواهد کرد.

کدام تیم مدعی شانس بیشتری برای قهرمانی لیگ بیست و یکم دارد؟

تراکتور

تراکتور با وجود بحران‌های مدیریتی و مالکیتی که پشت سر گذاشته، شاید شانس چندان محسوسی برای کسب قهرمانی در فصل پیش رو نداشته باشد. خالی شدن یک باره این تیم از ستارگان و جدایی پرتعداد بازیکنان، شرایط دشواری برای تی تی‌های تبریزی رقم زده است. آنها اگر چه ابتدا برای هدایت تیم شأن به سراغ فراز کمالوند رفتند ولی در ادامه با استعفا این مربی که امری عادی در چند ماه اخیر رزومه او بوده، فیروز کریمی را به سرمربیگری برگزیدند. باید دید تراکتور با "آقا فیروز" به روزهای خوش باز می‌گردد یا دوباره فصل کابوس‌وار انتظار هواداران پرشور تبریزی را می‌کشد؟

کدام تیم مدعی شانس بیشتری برای قهرمانی لیگ بیست و یکم دارد؟

کد خبر 529587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.