ماجرای گل مردود رم و پنالتی گرفته شده به ضرر یوونتوس چه بود؟

به دنبال تصمیم بحث برانگیز داور بازی یوونتوس و رم جنجال بسیاری در فضای مجازی به وجود آمد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، یوونتوس و رم در حساس‌ترین دیدار هفته رقابت‌های سری آ بازی پربرخوردی به نمایش گذاشتند و رمی ها پس از شکست در این مسابقه، عملکرد داوری را تا حد زیادی مورد انتقاد قرار دادند.

دانیله اورساتو، داور مسابقه بین دو تیم رم و یوونتوس خیلی زود در برخورد ایجاد شده داخل محوطه جریمه بیانکونری در سوت خود دمید و یک پنالتی به سود رم اعلام کرد. این اعلام پنالتی در حالی اتفاق افتاد که تنها چند لحظه پس از سوت داور دروازه یووه باز شد و گل رم برای اعلام پنالتی مردود اعلام شد.

البته شاید اگر بازیکنان رم پنالتی گرفته شده را تبدیل به گل می‌کردند، هیچگاه تا این حد جنجال پیش نمی‌آمد. ورتوت پشت توپ قرار گرفت و پس از مدت‌ها پنالتی خود را از دست داد تا شزنی ناجی یووه شود و اورساتو نیز به عنوان قاضی مسابقه در ردیف اول اتهام عدم گلزنی رم قرار گیرد.

با اینکه انتقادات نسبت به عملکرد داوری بسیار شدید است، با نگاهی دقیق به تکرار صحنه پنالتی می‌توان به وضوح دید که مخیتاریان پس از سرنگون شدن با دست خود توپ را به سمت آبراهام فرستاد تا این بازیکن دروازه را باز کند. در قانون جدید آمده است که وقتی توپ به دست بازیکن مهاجم در محوطه برخورد می‌کند، در هر حالتی باید خطای هند اعلام شود و عمد یا غیرعمد بودن برخورد دست با توپ مطرح نیست.

نکته دیگر نیز سوت اورساتو پیش از به ثمر رسیدن گل است. با توجه به اینکه داور مسابقه قبل از باز شدن دروازه توسط آبراهام خطای پنالتی را اعلام کرد، حتی در صورت رخ ندادن خطای هند نیز تصمیم وی درست بوده است.

ژوزه مورینیو و بازیکنان تیم رم پس از مسابقه نسبت به عملکرد داوری انتقاد داشتند و بر روی صحنه‌های متعددی اعتراض خود را اعلام کردند. با این حال یوونتوس موفق شد با تک گل مویزه کین رقیب پایتخت نشین خود را شکست بدهد و در میانه بالای جدول باقی بماند.

کد خبر 529573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.