اکیپ‌های واکسیناسیون سیار در مدارس فعال شد

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: به منظور تسریع در روند واکسیناسیون و سهولت دسترسی، اکیپ‌های سیار واکسیوناسیون کرونا در برخی مدارس فعال شده است.

به گزارش ایمنا، اعظم گودرزی در این باره افزود: واکسیناسیون دانش‌آموزان به عنوان یک اصل مهم در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد به همین دلیل علاوه بر هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی رأی تزریق واکسن این قشر در برخی استان‌ها اکیپ‌های سیار در برخی مدارس در حال ارائه خدمت به دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ پایگاه تجمیعی فعال آموزش و پرورش در کشور جهت واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال وجود دارد.

به گفته سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اکنون بیش از ۶۵ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله معادل چهار میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از آینده‌سازان کشور واکسینه شده‌اند تا ضمن ایمنی برای خود و خانواده‌هایشان، زمینه‌ای برای بازگشایی بهتر مدارس در آبان ماه به صورت تدریجی باشد.

وی ادامه داد: اکنون رویکرد وزارت آموزش و پرورش پس از واکسینه شدن دانش‌آموزان بازگشایی مدارس به صورت تدریجی در آبان ماه است و امیدواریم اکثریت دانش‌آموزان تا آن زمان واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

مقرر است تا نیمه دوم آبان ماه مدارس بازگشایی شود.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از آنجا که بیش از ۶ میلیون دانش‌آموز در سن ۱۲ تا ۱۸ سال در حال تحصیل هستند و امکان پاندمی جدیدی از ویروس کرونا وجود دارد و از سوی هدف واکسینه شدن ۷۰ درصد جمعیت در ماه‌های اخیر است به همین منظور دانش‌آموزان نیز در ردیف واکسینه شدن قرار گرفتند.

گودرزی یادآور شد: طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله به صورت اختیاری با اجازه والدین همچنان ادامه دارد تا کسانی که موفق به دریافت واکسن نشده‌اند حتماً مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 529520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.