دهکده سلامت به دور از نگرش سلیقه‌ای احداث می‌شود

شهردار کاشان گفت: دهکده سلامت به دور از نگرش سلیقه‌ای و با نگاه تخصصی در یکی از ورودی‌های این شهر احداث می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسن بخشنده امنیه اظهار کرد: این دهکده باید با دورنمای ظرفیت استانی و جمعیت متناسب با این ظرفیت یعنی یک میلیون نفر ساخته شود که بر این پایه مشاور طرح باید مطالعه‌های مرحله صفر آن را به صورت EPC (مهندسی، تأمین تجهیزات، اجرا) و با جانمایی دقیق آغاز کند.

وی بر نگرش جامع و برنامه‌ریزی بلندمدت برای رفع مشکل‌های کاشان به ویژه در حوزه‌های ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: با اقدام‌های مقطعی نمی‌توان این مسیر را اصلاح کرد که البته راه عبور از این مشکل‌ها برخورداری از نگاه چندوجهی و اجرایی کردن مجموعه‌ای از برنامه‌های هماهنگ و یکپارچه است.

شهردار کاشان ترافیک این شهر را دغدغه و یکی از بسترهای هزینه‌بر برای شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: الگوهای نادرست و صدور برخی مجوزها در گذشته زمینه‌ساز تشدید این معضل برای شهروندان شده که باید این رویه‌ها به صورت اساسی اصلاح شود.

بخشنده امنیه از به‌کارگیری ۲ مجموعه مشاور برجسته با عنوان‌های «جامع» و «طه» خبر داد و اضافه کرد: مشاور طه ویژه فعالیت‌های عمرانی شهر است و مشاور جامع تمام اقدام‌های مدیریت شهری را پوشش می‌دهد.

وی هم‌افزایی و تعامل با شهرهای همجوار را از جمله رویکردهای ضروری برای توسعه منطقه کاشان دانست و تصریح کرد: نه تنها مشارکت تمامی نهادها و اداره‌های شهرستان و منطقه برای مدیریت شهری ضروری است، بلکه باید آحاد شهروندان را نیز در تصمیم‌هایی به صورت مؤثر و واقعی دخالت داد.

شهردار کاشان توجه ویژه به مباحث فرهنگی و اجتماعی را ضروری دانست و بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادها در راستای توسعه شاخص‌های مطلوب در این حوزه تاکید کرد و گفت: حرکت کاشان به سمت شهری هوشمند را از اولویت‌های شهرداری در دوره مدیریت شهری خود برشمرد و اظهار داشت: با ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شهرداری‌های مختلف می‌توان شاهد توسعه این عرصه به ویژه در شهرستان کاشان باشیم.

بخشنده امنیه اعطای تسهیلات با نرخ ۱۱ درصد برای گسترش این ظرفیت و بهره‌گیری از تجربه‌ها و امکانات شهرداری اصفهان در زمینه پایش برای کاشان را یادآور شد و تاکید کرد: توزیع عادلانه خدمات و امکانات همچنین اجرای کار جهادی در برخی مناطق شهر کاشان مانند کوی حسین‌پور انجام می‌شود و چنین اقدام‌هایی باید استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به برخی چالش‌های این منطقه در زمینه مدیریت بحران، از معطل ماندن طرح‌های این حوزه از جمله طرح جامع پدافند غیرعامل کاشان انتقاد و اضافه کرد: بی‌توجهی به چنین الزام‌های پیشگیرانه‌ای عامل وقوع خطرات و بحران‌های جبران‌ناپذیر برای شهر و منطقه است.

منبع: ایرنا

کد خبر 529510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.