حفظ طبیعت باغ‌ شهر خوانسار در اولویت است

شهردار خوانسار گفت: در راستای تحقق بودجه و درجه شهرداری شهر خوانسار تلاش خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل توکلی امروز (یکشنبه) در مراسم تودیع و معارفه شهردار خوانسار با بیان اینکه مطالبات علما و روحانیت خوانسار استفاده از الگوی اسلامی در شهرسازی شهر است، اظهار کرد: خوانسار به عنوان شهر پایلوت در شهرسازی ایرانی اسلامی مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به دغدغه شهروندان شهر خوانسار در حفظ این باغ شهر گفت: حفظ محیط زیست و طبیعت این شهر در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار دارد.

شهردار خوانسار با بیان اینکه با بازدید میدانی در محلات مختلف شهر از نزدیک در جریان مشکلات شهروندان قرار خواهم گرفت، تصریح کرد: در راستای تحقق بودجه شهرداری و ارتقای درجه شهرداری شهر خوانسار تلاش خواهم کرد.

وی با بیان اینکه در راستای گام دوم انقلاب از ظرفیت جوانان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی شهر استفاده خواهم کرد، گفت: اولویت نخست شهرداری و شورای شهر توجه به مُر قانون است.

شهرداری مردمی و پاسخگو انتخاب شد

در ادامه «عبدالخالق شریعتی» رئیس شورای شهر خوانسار در این باره اظهار کرد: شوراها گامی به سوی تحقق قانون اساسی و تحکیم پایه‌های انقلاب اسلامی و استحکام قدرت انقلاب برای کشور هستند.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار وظیفه شورا است، افزود: بدون نگاه سیاسی و با در نظر گرفتن ملاک تعهد به خدمت، تخصص، شایستگی، مردمی و پاسخگو بودن «ابوالفضل توکلی» برای سکان داری شهرداری خوانسار انتخاب شد.

رئیس شورای شهر خوانسار گفت: شهرداری برای آبادانی شهر نیاز به حمایت شهروندان دارد.

وی با تأکید بر اینکه شهردار خوانسار با مسئولان همکاری و تعامل داشته باشد، گفت: برای پیشرفت و توسعه شهر تلاش خواهیم کرد تا شهروندان طعم شهر نشینی را بچشند.

در شهرسازی از الگوی اسلامی استفاده شود

در ادامه «حجت الاسلام رسول خواجه‌کریمی» امام‌جمعه خوانسار اظهار کرد: در حوزه شهرسازی، استفاده از سبک غربی توسعه تمدن نیست، در توسعه تمدن شهر باید از الگوی اسلامی استفاده شود.

وی افزود: در دانشگاه‌های کشور درس «طراحی اسلامی» تدریس نمی‌شود و مهندسان معماری نیز بر اساس الگوی غیر اسلامی نقشه ساخت طرحی می‌کنند.

امام‌جمعه خوانسار تأکید کرد: خوانسار شهری مذهبی و دارالمومنین است لذا در شهر سازی آن نیز باید از الگوی ایرانی اسلامی استفاده شود.

خواجه‌کریمی با تأکید بر اینکه خیابان‌های شهر خوانسار به نام شهدا نامگذاری شود نه اسامی غربی، گفت: در ساخت المان‌های شهر خوانسار از الگوی ایرانی اسلامی نه اینکه از الگوی غربی استفاده شود.

اصلی‌ترین برنامه‌ها مدیریت شهری یکپارچه سازی است

در ادامه «محمود مسلم زاده» فرماندار خوانسار، اظهار کرد: مردم حامیان اصلی نظام هستند لذا وظیفه شهرداری ارائه خدمت شهری به شهروندان است.

وی تأکید کرد: شورا و شهرداری شهر خوانسار در راستای توسعه شهر یک برنامه مشخص تدوین کنند، یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها مدیریت شهری یکپارچه سازی است.

کد خبر 529505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله رضاعلی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    باعرض سلام وخیرمقدم جناب مهندس توکلی شهردار محترم خوانسار به استحضارمی رسانم قسمت ورودی شهر که به نام محله بالا لغب گرفته کوچه های دانش چمران وکوچه های خیابان جهاد وخیابان بسیج تقریبا محروم واقع شدنند ورسیدگی به این محل بسیار کم است