ضرغامی: موضوع از سرگیری صدور روادید گردشگران خارجی، فردا نهایی می‌شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: فردا در یک جلسه با حضور وزرای امورخارجه و بهداشت، به‌طور رسمی موضوع صدور روادید گردشگری خارجی را اعلام خواهیم کرد با توجه به اینکه آیین‌نامه در این باره تنظیم شده است.

به‌گزارش ایمنا از میراث‌آریا، سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری‌های نرم، صنایع‌فرهنگی و خلاق در جمع خبرنگاران گفت: کارهای متنوع و خیلی خوبی را معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری انجام داده است و نکته قابل توجه این است که عمده این‌ها مسیر کاربردی و عملیاتی دارند که در واقع نیاز کشور به حساب می‌آیند.

وی افزود: خوشبختانه در حوزه‌های مختلفی که نیاز امروز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است در این نمایشگاه کارهای مرتبط انجام شده، من امروز در این بازدید دیدم که برخی از حلقه‌های مفقوده‌ای که داریم در این نمایشگاه وجود دارد، خوشبختانه نیروهای جوان، خلاق و با انگیزه، دانشمند و خستگی‌ناپذیر بسیار خوب در این نمایشگاه حضور دارند و در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند، آشنایی من امروز با این بخش و نیز آشنایی همکاران و معاونان من بسیار می‌تواند در ادامه فعالیت‌هایی که ما در وزارت خانه داریم مؤثر باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ادامه داد: ما داشته‌های فراوانی داریم، اما این داشته‌ها را نمی‌توانیم درست عرضه کنیم. تسهیل در عرضه و در کنار آن تقویت تقاضا خصوصاً در حوزه صنایع‌دستی بسیار مهم است، این‌ها از جمله مشکلات ما است. به‌طور مشخص استفاده از فناوری‌های جدید و زیرساخت‌هایی در این حوزه وجود دارد و هرکسی در هر کجای کشور فعالیت می‌کند دغدغه ارتباط با مشتری و مخاطب خود را نباید نداشته باشد.

وی اضافه کرد: ما اگر بتوانیم این مسائل را حل کنیم خیلی از مشکلات ما برطرف می‌شود، بخش داخلی مهم است و بخش صادرات نیز اهمیت فراوانی دارد. اکنون فضای مجازی این ارتباط جهانی را فراهم کرده و همه جای دنیا افراد می‌توانند به محصولات و داشته‌های ما از دورترین نقاط کشور حتی در روستاها و بوم‌گردی‌ها دسترسی پیدا کنند.

ضرغامی اظهار کرد: خوشبختانه من امروز با شرکت‌هایی آشنا شدم که همه جوان و با انگیزه هستند. برخی از مواردی که دنبال راه اندازی آنها بودیم در کشور موجود است و باید همان‌ها را تجمیع کرد و با توجه به ظرفیت‌هایی که در خانه‌های خلاق در سراسر کشور ایجاد شده باید بتوانیم مأموریت‌های وزارتخانه را به شکل بهتری جلو ببریم.

استمهال وام‌های گردشگری تا پایان سال

وی درباره برنامه‌های خود در حوزه گردشگری نیز گفت: در مورد گردشگری در آینده نزدیک به صورت وسیع اعلام خواهم کرد، در حوزه‌های مختلف کارهای خوبی دارد انجام می‌شود. اول باید این مریضی را که دارد نفسش قطع می‌شود را احیا کرد. به‌عنوان مثال مصوبه‌ای را دیروز از ستاد ملی کرونا گرفتیم که بسیار مهم است. بر اساس این مصوبه وام‌هایی که مراکز گردشگری دریافت کردند و به خاطر کرونا در پرداخت آن دچار مشکل هستند استمهال آنها تا آخر سال مصوب شد و در خصوص مالیات نیز با موافقت ستاد ملی کرونا قرار شد تا یک تاریخی مفاصاحساب مالیاتی آن‌ها به تأخیر بیفتد.

ضرغامی ادامه داد: فردا در یک جلسه با حضور وزیر امور خارجه و وزیر بهداشت به‌طور رسمی موضوع صدور روادید گردشگری خارجی را اعلام خواهیم کرد. آئین‌نامه را در این باره تنظیم کردیم. این آئین‌نامه به صورت دقیق در معاونت گردشگری تهیه شده است. امیدواریم بتوانیم با حفظ همه پروتکل‌ها تعطیلی ۲۰ ماهه ورود گردشگر خارجی را که برای مجموعه عوامل گردشگری، مراکز اقامتی، تورگردان‌ها و آژانس‌ها مهم است، تمام کنیم.

(وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان با روز جهانی گردشگری در پنجم مهرماه خبر داده بود صدور ویزای توریستی ایران و تردد گردشگران خارجی از مرزهای زمینی و هوایی که از فروردین سال ۹۹ متوقف شده، با دستور رئیس‌جمهور از آبان‌ماه امسال از سر گرفته می‌شود.)

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در وزارت میراث‌فرهنگی

ضرغامی ضمن بازدید از تمام غرفه‌های این نمایشگاه با تک تک غرفه‌داران و شرکت‌کنندگان از نزدیک گفت‌وگو و با قدردانی از تلاش‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر حمایت‌های همه جانبه دولت سیزدهم از فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و از برنامه‌ریزی‌هایی برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این وزارتخانه خبر داد.

وی در بازدید از غرفه بسته‌بندی صنایع‌دستی ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین شرکت‌هایی گفت: یکی از دلایلی که صنایع‌دستی ما آن‌طور که باید به رشد واقعی خود نرسیده است، مشکلاتی است که در حوزه بسته‌بندی دارد اما خوشبختانه اکنون چنین شرکت‌هایی به وجود آمده و به طور حتم از این ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

او همچنین در بازدید از غرفه اجاره آنلاین اقامتگاه‌ها بر تقویت ارتباطات شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه با معاونت گردشگری تاکید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش دیگری از بازدید خود از این نمایشگاه و در گفت‌وگو با هنرمندانی که در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری با عنوان شرکت‌های دانش بنیان فعالیت دارند از ایده‌های آنان استقبال کرد و از برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت‌ها و تقویت ارتباطات بین وزارتخانه متبوع خود با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

نمایشگاه فناوری‌های نرم، صنایع فرهنگی و خلاق با هدف نمایش محصولات دانش‌بنیان که دارای ظرفیت صادراتی هستند در محل سالن ۳۷A نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شده است.

کد خبر 529491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.