برای مقابله با فروپاشی تاریخ اصفهان راه‌حل بیابید/ازبدنه انقلابی شهرداری استفاده بهینه شود

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان از شهردار درخواست کرد از خیل بدنه مؤمن و انقلابی شهرداری به ویژه عناصر فهیم و جهادی در حوزه مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته استفاده بهینه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا مجید نادرالاصلی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان منتخب مردم هم قسم و متعهد شده‌ایم که در اجرای عمل صالح نسبت به دیگران پیش‌قدم باشیم و در راه خدمت به خلق خدا، هم خود صالح باشیم هم در راستای ایجاد جامعه انسانی تلاش کنیم که این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه اولویت‌های آن را در سیاست‌گذاری خود اعمال کنیم.

وی افزود: بسان کلام امیر مؤمنان که فرمودند "فرصت‌ها گذشت و در پی آن هم خواهد گذشت" از عمر شورای ششم که موسوم به اصولگرایی است، بیش از ۷۰ روز و از واگذاری سکان هدایت شهر به شهردار جدید یک ماه می‌گذرد و مردم منتظرند ببیند که چه اقدامی می‌شود زیرا دل نگران مشکلات خود در سطح شهر و کشور هستند.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آیا شورای جدید دچار روزمرگی‌ها شده و با پاسخ‌دهی به نامه‌ها، فرصت‌سوزی می‌کند یا اینکه برای برنامه‌های جامع، طرح و نقشه دارد؟ باید دید در این مدت برای معضلات کلان شهر اقدامات چه سمت و سویی داشته است؟

وی با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات هنوز به گفتمان واحد در شورا نرسیده‌ایم، ادامه داد: همه اقدامات گروه‌های مختلف برای مقابله با تشنگی اصفهان و خشکی زاینده‌رود باید در ذیل یک سازمان دسته بندی شده و راه‌حلی شایسته برای مقابله با فروپاشی تاریخ اصفهان با فرونشست‌های مکرر پیدا شود، اما مسئولان امر هنوز از خواب بیدار نشده‌اند.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: می‌دانید اگر شکاف در تاریخ ماندگار گذشته ایجاد شود، چه فضایی برای ما درست می‌کند و چه جنجالی در دنیا به راه می‌افتد؟ نهضت اطلاع‌رسانی و حرف زدن کافی است و باید راهکاری علمی و عملی پیدا کنیم.

وی با طرح این پرسش که سیاست‌های شورا برای مناطق کم‌برخوردار چیست؟ افزود: آیا شورا نیز باید مانند خیریه درصدد دادن ماهی به جامعه هدف باشد یا ماهیگیری به ساکنان این مناطق یاد دهد؟ لازم است که شهرداری به کمک نهادهای دست‌اندرکار جامعه جوانی که درگیر مشکلات متعدد شده را دیده و او را توانمند کند.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خیل جوانان بیکار روح و روان جامعه را آزار می‌دهد، اضافه کرد: یقیناً با یک سیاستگذاری درست برای این جوانان، خانواده و محل زندگی آن‌ها دچار اتفاقات خوبی خواهد شد.

وی تاکید کرد: سه ماه است هوشمندسازی و راه‌اندازی آن در گفتمان شورا مطرح بوده و در همه برنامه‌ها از آن یاد می‌شود، اما هنوز در اول مسیر هستیم لذا باید هرچه سریع‌تر اقدامات ساماندهی شود زیرا بدنه مؤمن و انقلابی شهرداری و اعضای شورا منتظر تحقق اهداف در این زمینه در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند.

نادرالاصلی اظهار کرد: امروز اصفهان ظرفیت‌های مختلفی را برای کسب درآمدهای پایدار و اقتصاد پویا بنابراین باید مراکز علمی و تحقیقاتی و سرمایه‌گذارانی که شهر خود را ترک کرده‌اند برای طرح‌هایی که اقتصاد شهرمان را پویا کند، فراخوانده شوند چراکه شکوفایی اقتصاد اصفهان در دست پرتوان اهل آن است و باید از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بافت ارزشمند تاریخی، ظرفیت مهم اصفهان است که با فراخوان گروه‌های گردشگری می‌تواند توسعه یابد، افزود: بافت‌های تاریخی این شهر و آن شهر را به رخ ما نکشید؛ بعضی از خانه‌های تاریخی اصفهان به لحاظ چشم‌انداز کمتر از هتل عباسی نیست اما بخشی از آن در ید نهادهایی مانند شهرداری و اداره میراث فرهنگی است که نه تنها درآمدی نداشته و ظرفیتی برای گردشگری ایجاد نمی‌کنند بلکه این مالکیت هزینه‌زا بوده و موجب دست‌اندازی به ارزش‌های تاریخی اصفهان شده است.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و چگونگی رسیدن به اهداف در راستای خدمت به مردم باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شود، ادامه داد: فرایند خدمات شهری حتی در خدمات نظافتی و خدمت‌رسانی به مردم نباید کند پیش رفته و نیاز است این اقدامات در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

وی خطاب به شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه چاره بعضی مسائل را از پیش اندیشیده کنید و نگذارید به محافل و تریبون‌ها کشیده شود، گفت: اگرچه این موضوع در جلسات خصوصی و حضوری بیان شده است اما بازهم درخواست دارم از خیل بدنه مؤمن و انقلابی شهرداری استفاده بهینه شود. زیرا همان طور که می‌دانید بخشی از انتصابات شما مورد اعتراض است.

نادرالاصلی افزود: شایسته است از عناصر فهیم و جهادی در حوزه مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری استفاده شود زیرا این حداقل انتظار ما است و شهردار اصفهان باید خود را ملزم به انجام انتظارات و سیاست‌ها شورا بداند.

وی افزود: ما برنامه‌محور بوده و قرار نیست فرصت‌ها را بیش از این از دست دهیم لذا کاری کنیم که تلاش‌های ما مورد اقبال مردم، انقلابیون و گروه‌های مؤمن، انقلابی و جهادی قرار گیرد.

کد خبر 529489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.