تغییر کاربری منطقه گردشگری «امند» درگیر بروکراسی اداری

مدیر توسعه دهکده امند گفت: تغییر کاربری منطقه گردشگری «امند» درگیر بروکراسی اداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ پروفسور یوسف ثبوتی در نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری که با حضور دادستان زنجان برگزار شد، گفت: این منطقه مکانی برای زیست پایدار و سکونت دائم در پیوند با طبیعت و اولین اکو دهکده ایران برای ترویج زیست پایدار است.

وی با بیان اینکه دهکده امند با زباله صفر و تبدیل زباله تر به کود ارگانیک و باز چرخانی فاضلاب برای آبیاری خواهد بود، اضافه کرد: دهکده با بام سبز و معماری بوم آورد با بناهای هماهنگ و متنوع و پیاده محور با کف سازی سنگی محیط آرام و پاکی را برای شهروندان رقم خواهد زد.

مدیر توسعه دهکده امند با تاکید بر اینکه در این دهکده توریستی تفریحی با این شیب و پستی بلندی زمین زراعی یک و دو وجود ندارد، خاطر نشان کرد: پنج سال پیش درخواست ۲۰ هکتار از زمین‌های امند را به عنوان طرح گردشگری ارائه دادیم و تنها امضا آن یک سال و مطالعه آن نیز یک سال طول کشید.

وی با اشاره به طولانی شدن تأیید طرح تغییر کاربری دهکده توریستی امند اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از ادارات درگیر بروکراسی هستند.

ثبوتی با بیان اینکه یک سال و نیم پیش جلسه‌ای که داشتیم متوجه شدیم که مجوزهای سابق هم لغو شده است، ادامه داد: میراث فرهنگی چهار سال پیش مجوز درجه سه زمین‌های کشاورزی ۵۰ هزار متر زمین امند را داد و دو سال بعد اعلام کرد اعتباری وجود ندارد.

وی اضافه کرد: پنج سال قبل با جهاد کشاورزی تفاهم نامه‌ای تحت عنوان پرورش ۱۰ هکتار باغ محمدی در منطقه امند ایجاد شده است.

«حجت الاسلام محسن کرمی» دادستان زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه کنگره ۳۵۳۵ شهید استان برگزار می‌شود، گفت: مقابله با دشمن زمانی در جنگ تحمیلی متصور بود و امروز در جنگ فرهنگی و اقتصادی مطرح بود.

وی تاکید کرد: زنجان در امکانات تفریحی بسیار فقیر است و ایجاد منطقه گردشگری یک فرصت است نه تهدید.

دادستان زنجان با تاکید بر اینکه خالی از سکنه بودن نباید مانع از خدمات رسانی به این پروژه عظیم گردشگری شود، گفت: باید از سقف امتیازات قوانین استفاده کنیم.

وی ادامه داد: طرح گردشگری امند در پنج مجلد مبسوط تهیه شده و یک شبه اتفاق نیافتاده است.

کرمی خاطر نشان کرد: موانع زیادی در این طرح وجود دارد و نیازی به تمدید مجوز قبلی نیست و با پیشرفت ۲۵ درصدی طرح قبلی ادامه پیدا کند.

وی گفت: اینجا یک دهکده سبز است و بناست سوخت فسیلی استفاده نشود و تمام فاضلاب به چرخه برگردد و تولید زباله نداشته باشد و بافت روستایی کامل حفظ شود و این یک خدمت سبز است.

دادستان زنجان در خصوص حفظ قبرستان یادآور شد: قبرستان به عنوان جاذبه نیست و برای بهسازی و بهینه سازی مجوز صادر خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ادعاهایی واصله در خصوص مزاحمت برخی از افراد سودجو برای ادعای مالکیت واهی بوده و ساخت و سازهای غیر مجاز نیز در کمیسیون ماده ۹۹ اتخاذ تصمیمم خواهد شد.

کد خبر 529477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.