مراسم تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر برگزار شد

آئین تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان امروز _یکشنبه ۲۵ مهرماه_ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در این آئین اظهار کرد: شعار این دوره مدیریت شهری «اصفهان من؛ شهر زندگی» است، اگر برای اصفهان جسم و روح قائل باشیم، خدمات شهری پرستار جسم و حوزه معاونت فرهنگی مراقب روح شهر خواهد بود که هر دو حوزه بسیار مهم است.

وی با اشاره به روح و حیات شهر تصریح کرد: شهری برای زندگی مناسب است که غیر از کالبد و جسم الگوی روابط بین انسان‌های آن شهر متعالی باشد، در این راستا هر کسی زیر آسمان و روی زمین شهر زندگی می‌کند برای ما قابل احترام است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: برای هر کدام از ما در الگوهای ارتباطی و روابط بین فردی به اقتضای مخاطب، تکالیفی تعریف شده است، جامعه انسانی همچون هرم کفی دارد که اکثریت در آن قرار می‌گیرند و همه، اشتراکات حقوقی دارند که اسم این کف انسانیت است؛ هر انسانی فارغ از تعلقات فکری، ذهنی یا رفتاری، حقوقی دارد که در شهر شایسته زندگی باید مورد احترام قرار گیرد.

قاسم زاده با تاکید بر انجام اقدامات در شهرداری به صورت محله محوری و رعایت حقوق انسان‌ها گفت: در سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) اگر کسی وارد مدینه می‌شد و گرسنه، فقیر یا بی سرپناه بود، آغوش امامت بر روی آن انسان‌ها باز می‌شد؛ بسیاری از افراد در آن دوران از همین نقطه آغاز ارتباط به اسلام ایمان می‌آوردند، بنابراین بیش از آنچه از مسیر مناظره و گفت‌وگو جذب دین شده باشند از مسیر روابط انسانی جذب دین می‌شدند.

وی با بیان اینکه هر کدام از ما تکلیفی در قبال جامعه و شهر داریم، اظهار کرد: کسی که مسلمان می‌شود به اقتضای مسلمانی حریم و حقوقی پیدا می‌کند، وقتی به همسایه خود که نمی‌دانیم آئین و دین او چیست، احترام می‌گذاریم، اگر متوجه شویم که مسلمان است، حقوق دیگری بر ما مترتب می‌شود حتی اظهار مسلمانی با ذکر شهادتین نیز حقوقی را واجب می‌کند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در مواجهه با شیعه نیز حقوق جدید واجب می‌شود که رأس این هرم در جامعه ما انقلابی‌گری است، هر کسی ادعای انقلابی‌گری کرد باید همه حقوق انسانیت، مسلمانی و شیعه‌گری را رعایت کند، نمی‌توان انقلابی بود، اما حقوق اولیه انسانی را رعایت نکرد و یا حتی نادیده گرفت، اگر کسی تفکری غیر از باورهای ما دارد، نباید مورد بی‌احترامی قرار گیرد، سطوح را باید رعایت کنیم، اگر گفتیم مسلمان هستیم و حقوق انسانی را نادیده گرفتیم باید در مسلمان بودن خودمان تأمل کنیم.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه فرد انقلابی باید گل سرسبد این هرم باشد، گفت: از سبک و سیره مقام معظم رهبری و ارتباط ایشان با اقشار مختلف جامعه و نوع مواجهه ایشان باید الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه «اصفهان شهر زندگی» شهری است که الگوهای ارتباطی مبتنی بر رعایت حق حریم و حقوق انسان‌ها باشد، گفت: اگر به عنوان یک فرد حزب الهی و بسیجی در مسند شهرداری قرار گرفتیم باید در عمل نشان دهیم که بچه انقلابی تمام حریم‌ها و حدودها را می‌شناسد و به آنها احترام می‌گذارد، اگر بخواهیم سرمایه اجتماعی بازگردد مسیری غیر از این نداریم به عنوان باور و عقیده باید به این مسائل توجه کنیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: به تدریج مبانی «اصفهان من شهر زندگی» تبیین می‌شود و امیدواریم نگاه بدنه شهرداری به سمت نگاه مبتنی بر مکتب سیاسی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در اداره جامعه و شهر پیش رود و در این مسیر باید کمک کنیم اعتماد مردم به خادمان خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد.

مراسم تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر برگزار شد

رویکرد شورای شهر توجه ویژه به مسائل فرهنگی است

«ابوالفضل قربانی» نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان به پاکیزگی شهرت دارد و باید این شهرت حفظ شود شورای شهر نیز آمادگی دارد برای بهبود وضعیت کمک کند.

وی اظهار کرد: قدردانی از زحمات کسانی که در مجموعه شهرداری فعالیت و تلاش کردند اقدام شایسته‌ای است البته افرادی که برای قبول مسئولیت منصوب شده‌اند نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی افزود: این مسئولیت‌ها و سمت‌ها هر از گاهی در بین افراد چرخیده می‌شود و به نوعی آزمون فعالیت‌ها و عملکردها به شمار می‌آید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با قدردانی از مدیران سابق فرهنگی و خدمات شهری شهرداری تاکید کرد: کسانی که امروز سمت می‌گیرند، روزهایی هم باید به افراد بعدی مسئولیت را تحویل دهند و مهم ارائه خدمت و گره گشایی از مشکلات مردم است تا ذخیره‌ای برای آخرت باشد.

وی با اشاره به هفته وحدت گفت: کسانی که می‌خواهند کارها را به عهده بگیرند باید بدانند که موفقیت ما این است که با همدلی، همبستگی و همراهی کار کنیم و از تفرقه به دور باشیم، اما این روزها در شبکه‌های اجتماعی مطالبی مطرح می‌شود که هیچکدام واقعیت ندارد؛ تاکید داریم وقتمان را روی این موارد نگذاریم زیرا هیچکدام پایه و اساس ندارد.

قربانی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر همراه و همگام با شهردار اصفهان در راستای انجام وظایف خود مصمم هستند، تاکید کرد: این شیطنت‌ها نمی‌تواند خللی در انجام امور ایجاد کند و اعضای شورا شورای شهر بالغ‌تر از آن هستند که این مسائل بر انجام وظیفه آن‌ها تأثیر بگذارد.

مراسم تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر برگزار شد

وی افزود: از روز اول این مسائل متعدد و بی پایه و اساس مطرح شده و قصدی جز ایجاد وقفه در کارها ندارند بنابراین نباید فریب بازی‌های این افراد را بخوریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به کسانی که در فضای مجازی اقدام به انتشار اخبار کذب می‌کنند، گفت: شما از این اخبار تفرقه انگیزی که پخش می‌کنید و احساس بوی کباب می‌کنید بدانید که جایی خبری نیست و خودتان را خسته می‌کنید.

وی ادامه داد: حوزه‌های فرهنگی و خدمات شهری که امروز مسئولان آن تکریم و معارفه می‌شوند، در بدنه مدیریت شهری حوزه‌های بسیار حساسی است چرا که خدمات شهری خط اول تماس شهرداری با مردم است و مردم وقتی بیدار می‌شوند تا شب با خدمات این مجموعه روبرو هستند.

قربانی با تاکید بر اینکه حوزه خدمات شهری یک حوزه پرکار و پرمسئولیت است، گفت: اصفهان به پاکیزگی شهرت دارد و باید این شهرت حفظ شود شورای شهر نیز آمادگی دارد برای بهبود وضعیت کمک کند.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی نیز یکی از حوزه‌های مهم و حساس در این زمان است، اظهار کرد: رویکرد شورای شهر در این دوره در تمام مسائل و انتخاب‌ها، توجه ویژه به مسائل فرهنگی است و انتظار می‌رود پس از چهار سال شاخص‌های موجود در این حوزه را ارتقا بخشیم؛ مسئولیت سنگینی که اگر مورد غفلت قرار بگیرد حوزه‌های دیگر نیز آسیب می‌بیند.

تجدیدنظر در ساختارهای فرهنگی ضروری است

«مجتبی شاهمرادی» معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: حق اصفهانِ فرهنگی و شهر اصفهان آن‌گونه که باید در حوزه فرهنگ ادا نشده است، البته کارهای زیادی انجام شده، اما نیاز به جهش دارد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی تاکنون سنگ بناهای خوب گذاشته شده، اما با تغییری که در فضای پارادایم فرهنگی دنیا صورت گرفته، همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره کردند لازمه اول تجدیدنظر در ساختارهای فرهنگی است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: اگر زمانی شهر اصفهان نیاز به خانه‌های فرهنگ و فرهنگسرا داشت، امروز نیاز به پردیس‌های فرهنگی و هنری دارد و اگر زمانی به رویدادهای شهری توجه می‌کردیم در حال حاضر زمان پرداختن به محلات شهر است.

وی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگی، حوزه‌ای بسیار پررنگ در مدیریت شهری خواهد بود، افزود: به محله محوری فعالیت‌های فرهنگی تاکید داریم، البته در دفاتر تخصصی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی باید کارهای بزرگی انجام شود.

مراسم تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر برگزار شد

شاهمرادی با بیان اینکه تداوم حرکت دفاتر تخصصی و توسعه آنها ضروری است، گفت: در حوزه گردشگری باید تحول صورت گیرد که امیدواریم با همکاری و همراهی بتوانیم چهار سال آینده روزی که اینجا می‌ایستیم، سرمان را بالا نگه داشته و شهر اصفهان را در حد بضاعت یک گام به جلو پیش برده باشیم.

وی ادامه داد: نگاه فرهنگی به شهر نیاز به همکاری و همراهی مدیران در بخش‌های مختلف دارد تا مردم شهر اصفهان را با مضمون فرهنگی خود ببینند.

گریزی از نظارت و مشارکت شهروندان در حوزه خدمات شهری نداریم

«مهدی بقایی» معاون خدمات شهری شهردار اصفهان در ادامه این مراسم با بیان اینکه تحول به معنای تبدیل و تغییر است، گفت: تحول در فرآیندها، ساختارها، عملیات‌ها و افراد قابل بررسی است.

وی با بیان اینکه معضل ساختار ماتریسی شهرداری این است که فرآیندها پس از مدتی غیرشفاف می‌شود که باید در اصلاح آن نقش‌ها شکل بگیرد، افزود: سعی می‌کنیم ابتدا این قدم‌ها را برداریم تا به ساختارها در عملیات دست یابیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: پژوهش محوری و نگاه به فضای علمی در حوزه خدمات شهری انجام شده بنابراین پله‌های بعدی این برنامه‌ریزی، نظم و انضباط و به‌روزرسانی در خدمات شهری است که باید انجام دهیم.

وی با تاکید بر دانش محوری، گفت: نیاز داریم دانش محوری را بیشتر مورد توجه قرار دهیم، در این راستا شرکت‌های دانش بنیان باید با ایده‌ها و دانش خود به کمک مدیریت شهری بیایند زیرا نیاز مبرم شهری این است که نگاه و دیدگاه این شرکت‌ها در شهر افزایش یابد.

وی اظهار کرد: از شهروندان و سرمایه‌گذاران برای برون‌سپاری و مشارکت دعوت می‌کنیم و امیدواریم فضا به گونه‌ای ایجاد شود که هر دو گروه اقدامات خوبی انجام دهند.

مراسم تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر برگزار شد

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: از اینکه مشارکت و نظارت شهروندان را در تمامی زمینه‌های خدمات شهری داشته باشیم هیچ گریزی نداریم، همچنین از پرسنل خدوم خدمات شهری که معمولاً مظلوم واقع می‌شوند و برون داد فعالیت آنها مشخص نیست برای همراهی دعوت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: معمولاً در حوزه فرهنگی با انجام اقداماتی کار انجام شده به خوبی دیده می‌شود، اما در حوزه خدمات شهری چنانچه اقدامی عملیاتی شود، دیده نمی‌شود؛ بنابراین حرکت سختی است.

بقایی گفت: از ایده‌های جدید و خوب که می‌تواند ما را از مسائلی که در ذهن‌ها به مشکل تبدیل شده رها کند، استفاده خواهیم کرد.

تلاش برای تقویت برند اصفهان در کشور

«حسین امیری» معاون سابق خدمات شهری شهردار اصفهان با تقدیر از همه کسانی که در طول فعالیت و خدمت با تمام توان همراهی کردند، گفت: از تمام دوستانی که در حوزه خدمات شهری به ویژه کارگران، کارمندان، کارشناسان، مدیران ستادی حوزه خدمات شهری و مدیران هفت سازمان وابسته به خدمات شهری، مدیران مناطق ۱۵ گانه و معاونان شهردار و اعضای شورای شهر سابق و جدید، شهردار سابق و جدید که با مجموعه خدمات شهری همراهی کردند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: حوزه خدمات شهری بسیار گسترده با وظایف متعدد است که اگر روزی بخشی از مشکلات شهر مرتفع نشود بحران بزرگی را در شهر به وجود خواهد آورد.

معاون سابق خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: کارکنان خدمات شهری با تمام وجود تلاش کرده و از هیچ کوششی دریغ نکردند زیرا به کار خود تعهد دارند و در مسئولیت تعریف شده برای آنها با همه وجود فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و آرزو کنیم شهر ما بیشتر توسعه و رشد پیدا کند و برند آن در کشور تقویت شود.

امیری با قدردانی از «محمد عیدی» که در حوزه معاونت فرهنگی با تواضع تلاش بسیار کرد و تبریک به «مجتبی شاهمرادی» و «مهدی بقایی» در حوزه معاونت خدمات شهری برای مسئولیت جدیدی که به آنها محول شده است، گفت: با تمام وجود آماده هستیم چنانچه کمکی برای خدمات رسانی در شهر می‌توانیم انجام دهیم دریغ نکنیم تا شاهد تحول چشمگیری در فعالیت‌های شهر باشیم.

مراسم تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر برگزار شد


وی با بیان اینکه در طول فعالیتم اقدامات زیادی انجام شده، اما مهمترین مشکل امروز آبرسانی است، افزود: بزرگترین چالش این حوزه تأمین منابع آبی فضای سبز است در راستای سیستم تصفیه پساب فاضلاب و آتش نشانی زیرساخت‌های خوبی تأمین شده است امیدوارم در این دوره مشکلات کنونی رفع و طرح‌ها و پروژه‌های جدید به آن اضافه شود؛ آنچه انجام شده حاصل تلاش تیمی و گروهی بوده است.

در شهر هم افزایی ایجاد کردیم

«محمد عیدی» معاون سابق شهردار اصفهان در ادامه این مراسم با اشاره به نام نیکو اصفهان در طول تاریخ گفت: در سال ۴۴۴ هجری قمری حکیمی به نام «ناصر خسرو قبادیانی» پا به اصفهان گذاشت و سفرنامه‌ای نوشت و در آن به نکته مهمی اشاره کرد؛ این مرد بزرگ درباره اصفهان می‌گوید در تمام سرزمین پارسی گویان شهری نیکوتر از اصفهان ندیدم و این شهر را جامع یافتم.

وی افزود: با نگاه افلاطونی آن حکیم که سخنان حکمت‌آموز گفته است، همیشه دوست داشتم بدانم جامع از نظر ناصر خسرو به چه معنا بوده؛ البته پیشنهاد می‌کنم "کتاب ذکر محاسن اصفهان" را بخوانید، زیرا بر اساس مطالعه آن دریافتم که واژه جامع به معنای جمع بودن شهر اصفهان است.

معاون سابق شهردار اصفهان تصریح کرد: با ادبیات امروز باید گفت اصفهان شهر فرهنگی بوده که شاخص زیست پذیری، حیات محوری و معنا گرایی در آن جریان داشته و این جامعیت از آن جهت اتفاق افتاده که شهر اصفهان کانون میان فرهنگی معتبر بوده که سه سطح ارتباط از جمله ارتباط با پیرامون، ارتباط در سطح ملی و ارتباط در سطح جهانی را برقرار و به همین جهت اقتصاد فرهنگ در آن رشد کرده است.

وی افزود: مشکل آب اصفهان به معنای واقعی رفع نمی‌شود، مگر اینکه سه سطح ارتباط را در شهر به عنوان کانون میان فرهنگی و با یک عزم ملی ایجاد کنیم.

عیدی ادامه داد: امروز قصد ندارم عملکردها را ارائه کنیم و البته معتقدم با نقد آن باید گام‌های فراتر در این حوزه برداشت، برای برون رفت از مسائل و مشکلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی چاره‌ای نداریم جز اینکه «در محضر خود نشینی» را یاد بگیریم به فرهنگ خودمان احترام گذاشته و به آن ببالیم این مهم متأسفانه در حوزه فرهنگ مردم اصفهان و در مراکز پژوهشی کشور وجود ندارد و نسبت به آن تاکنون بی‌تفاوت بودیم.

وی اظهار کرد: در حوزه فرهنگ چند موضوع باید مورد توجه قرار گیرد نخست اینکه انگشت تاکید بر روی مشارکت‌جویی اجتماعی بگذاریم دوم به خلاقیت فرهنگی نه به عنوان کنش فردی بلکه فرایند اجتماعی بیندیشیم، سوم اقتصاد فرهنگ و چهارم اینکه بیاموزیم که در یک شهر فرهنگی نباید حاشیه داشته باشیم، زیرا همه شهر متن است و باید به حقوق شهروندی شهروندان احترام بگذاریم.

مراسم تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر برگزار شد


معاون سابق شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اینکه تاکید می‌شود فرهنگ خود را بشناسیم فقط ترتیل صورت مکتوب نیست بلکه باید تحصیل سیرت نیکو داشته باشیم و باید امروز به شیوه‌ای عمل کنیم که برجستگی‌های بومی را به امر جهانی تبدیل کنیم نه در جهان ایرانی بودن خودمان را فراموش کنیم.

وی گفت: بی شک در حوزه معاونت فرهنگی آنچه برجستگی بود مربوط به افرادی است که سالیان پیش در این حوزه فعالیت داشتند و ما هم با اتکا به این دانش و کارشناسی اگر اقدامی را عملی کردیم به همت آنها بود.

عیدی اضافه کرد: همکاری سایر اضلاع مدیریت شهری و همراهی سایر دستگاه‌ها باعث شد هم افزایی در شهر ایجاد کنیم به شهردار اصفهان به جهت حسن انتخاب «بقایی» و «شاهمرادی» در معاونت‌های خدمات شهری و فرهنگی شهرداری تبریک می‌گویم.

کد خبر 529472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.