شهردار: «اصفهان من؛ شهر زندگی» حریم و حقوق انسان‌ها را رعایت می کند

شهردار اصفهان با بیان اینکه مبانی «اصفهان من؛ شهر زندگی» تبیین می‌شود، گفت: امیدواریم نگاه بدنه شهرداری به سمت نگاه مبتنی بر مکتب سیاسی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در اداره جامعه و شهر پیش رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه ۲۵ مهرماه_ در آئین تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان اظهار کرد: شعار این دوره مدیریت شهری «اصفهان من؛ شهر زندگی» است، اگر برای اصفهان جسم و روح قائل باشیم، خدمات شهری پرستار جسم و حوزه معاونت فرهنگی مراقب روح شهر خواهد بود که هر دو حوزه بسیار مهم است.

وی با اشاره به روح و حیات شهر تصریح کرد: شهری برای زندگی مناسب است که غیر از کالبد و جسم الگوی روابط بین انسان‌های آن شهر متعالی باشد، در این راستا هر کسی زیر آسمان و روی زمین شهر زندگی می‌کند برای ما قابل احترام است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: برای هر کدام از ما در الگوهای ارتباطی و روابط بین فردی به اقتضای مخاطب، تکالیفی تعریف شده است، جامعه انسانی همچون هرم کفی دارد که اکثریت در آن قرار می‌گیرند و همه، اشتراکات حقوقی دارند که اسم این کف انسانیت است؛ هر انسانی فارغ از تعلقات فکری، ذهنی یا رفتاری، حقوقی دارد که در شهر شایسته زندگی باید مورد احترام قرار گیرد.

قاسم زاده با تاکید بر انجام اقدامات در شهرداری به صورت محله محوری و رعایت حقوق انسان‌ها گفت: در سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) اگر کسی وارد مدینه می‌شد و گرسنه، فقیر یا بی سرپناه بود، آغوش امامت بر روی آن انسان‌ها باز می‌شد؛ بسیاری از افراد در آن دوران از همین نقطه آغاز ارتباط به اسلام ایمان می‌آوردند، بنابراین بیش از آنچه از مسیر مناظره و گفت‌وگو جذب دین شده باشند از مسیر روابط انسانی جذب دین می‌شدند.

وی با بیان اینکه هر کدام از ما تکلیفی در قبال جامعه و شهر داریم، اظهار کرد: کسی که مسلمان می‌شود به اقتضای مسلمانی حریم و حقوقی پیدا می‌کند، وقتی به همسایه خود که نمی‌دانیم آئین و دین او چیست، احترام می‌گذاریم، اگر متوجه شویم که مسلمان است، حقوق دیگری بر ما مترتب می‌شود حتی اظهار مسلمانی با ذکر شهادتین نیز حقوقی را واجب می‌کند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در مواجهه با شیعه نیز حقوق جدید واجب می‌شود که رأس این هرم در جامعه ما انقلابی‌گری است، هر کسی ادعای انقلابی‌گری کرد باید همه حقوق انسانیت، مسلمانی و شیعه‌گری را رعایت کند، نمی‌توان انقلابی بود، اما حقوق اولیه انسانی را رعایت نکرد و یا حتی نادیده گرفت، اگر کسی تفکری غیر از باورهای ما دارد، نباید مورد بی‌احترامی قرار گیرد، سطوح را باید رعایت کنیم، اگر گفتیم مسلمان هستیم و حقوق انسانی را نادیده گرفتیم باید در مسلمان بودن خودمان تأمل کنیم.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه فرد انقلابی باید گل سرسبد این هرم باشد، گفت: از سبک و سیره مقام معظم رهبری و ارتباط ایشان با اقشار مختلف جامعه و نوع مواجهه ایشان باید الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه «اصفهان شهر زندگی» شهری است که الگوهای ارتباطی مبتنی بر رعایت حق حریم و حقوق انسان‌ها باشد، گفت: اگر به عنوان یک فرد حزب الهی و بسیجی در مسند شهرداری قرار گرفتیم باید در عمل نشان دهیم که بچه انقلابی تمام حریم‌ها و حدودها را می‌شناسد و به آنها احترام می‌گذارد، اگر بخواهیم سرمایه اجتماعی بازگردد مسیری غیر از این نداریم به عنوان باور و عقیده باید به این مسائل توجه کنیم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: به تدریج مبانی «اصفهان من شهر زندگی» تبیین می‌شود و امیدواریم نگاه بدنه شهرداری به سمت نگاه مبتنی بر مکتب سیاسی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در اداره جامعه و شهر پیش رود و در این مسیر باید کمک کنیم اعتماد مردم به خادمان خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد.

کد خبر 529447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.