کوچه‌ای به نام و شماره هیچم در مرکز تهران شنیده‌اید؟

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: کوچه‌ای به نام و شماره هیچم در مرکز تهران شنیده‌اید؟ در محله قدیمی و فراموش شده شمیران نو همسایه لویزان؛ مردمی که به فرموده حضرت آقا صدایشان شنیده نمی‌شود که اگر صدایشان شنیده می‌شد از چند جهت در بن بست قرار نمی‌گرفتند .

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تذکرش به استناد بند دو ماده ۷۱ قانون وظایف شورا، اظهار کرد: بعد از انتخاب شهردار که بند اول اختیارات شورا است مهمترین و دومین بند اختیارات گزارش مشکلات فرهنگی، اجتماعی آموزشی و آسیب‌های اجتماعی مردم و انعکاس آن به مسئولین است. ما شورای شهریم نه شورای شهرداری. قانون اساسی تاکید کرده شورای شهر و همه مسئولان شهر موظف هستند در حدود اختیاراتشان مصوبات شورا را اجرا کنند لذا تذکراتی که من از محله گردی‌های خود در اینجا بیان می‌کنم وظیفه قانونی است.

وی ادامه داد: کوچه‌ای به نام و شماره هیچم در مرکز تهران شنیده‌اید؟ در محله قدیمی و فراموش شده شمیران نو همسایه لویزان؛ مردمی که به فرموده حضرت آقا صدایشان شنیده نمی‌شود که اگر صدایشان شنیده می‌شد از چند جهت در بن بست قرار نمی‌گرفتند و ۶۲ درصد املاک مسکونی و تجاری‌شان قول نامه‌ای نبود و تلاش‌های چند دهه آن‌ها برای ثبت و سند دار کردن خانه‌های فرسوده و ناپایدارشان به نتیجه می‌رسید.

امانی اضافه کرد: محله‌ای اسیر با مردمانی شریف که مهد دلاور مردان دفاع مقدس و سرداران شهید زنده همچون سردار علی فضلی و ۱۷۰ شهید سرفراز، قهرمانان ورزشی و هنرمندان نامی کشور است اما به دلیل مشکلات انباشته و عقیم مانده تلاش‌هایشان برای توسعه و آبادانی محله مهاجرت کرده و به مناطق دیگر تهران کوچ کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: ۵۰ سال است مشکل ثبت و سند املاک مسکونی مردم را حل نکرده‌ایم و همزمان اجازه تخریب و نوسازی نمی‌دهیم و مردم شریفی که برای فرزندان خود به مسکن نیاز دارند را مجبور می‌کنیم از روی اضطرار تخلف کنند و سپس با افتخار آن را قلع و قم می‌کنیم و زمینه را برای سوداگران، سوءاستفاده گران و دلالان آماده می‌کنیم.

این عضو شورا اضافه کرد: از پشت‌بام‌فروشی و زیرزمین‌فروشی گرفته تا خانه‌های چند مالکی که یکی مالک پشت‌بام، یکی مالک زیر پله و دیگری مالک زیرزمین است و برخی فروشندگان پشت‌بام، راهرو زمین و حیاط را جداگانه می‌فروشند از مشکلات این محله است. زمین‌های بزرگ و بی‌دفاع شهری که مامن معتادان شده و امنیت مردم را به مخاطره انداخته است.

وی گفت: از فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و رئیس بنیاد مستضعفان استدعا دارم اگر فعلاً به هر دلیلی امکان توافق و واگذاری پادگان ضلع شمالی محله را به شهرداری ندارند حداقل دیوار احداث شده اخیر را در اختیار مردم بگذارند تا به شکل موقت مشکل تردد مردم مرتفع شود. صدای مردم فراموش شده و محروم این منطقه را بشنوید، بسیج شوید و دردی از دردهای انباشته پنج دهه گذشته مردم را مداوا کنید.

کد خبر 529441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.