آخرین آمار واکسیناسیون استان اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در این استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار‬ ایمنا، شاهین شیرانی در خصوص روند واکسیناسیون کرونا‬‬ در حوزه‬ دانشگاه‬ علوم‬ پزشکی‬ اصفهان‬، اظهار کرد: جمعیت هدف ۱۲ سال به بالا تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای واکسیناسیون، چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هستند که از این تعداد، دو میلیون و ۸۶۰ هزار نفر یعنی حدود ۶۵.۱ درصد، واکسن نوبت اول و ۲۸.۹ درصد، واکسن نوبت دوم را تزریق کرده‌اند.

وضعیت شهرستان‌های اصفهان در آمار واکسیناسیون

وی اضافه کرد: یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از جمعیت هدف ۱۲ سال به بالا هم در استان اصفهان، یعنی حدود ۲۸.۹ درصد از این تعداد، واکسن نوبت دوم را تزریق کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: از نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، هر شهرستانی که بالای ۷۵ درصد از جمعیت آن واکسن کرونا را تزریق کرده باشند در وضعیت خوب محسوب می‌شود. در حال حاضر شهرستان‌های بوئین و میاندشت، نطنز، اردستان، سمیرم، خور، گلپایگان، چادگان و خوانسار در این گروه قرار دارند.

شیرانی خاطرنشان کرد: کمتر از ۶۵ درصد پوشش جمعیتی شهرستان‌های خمینی‌شهر، برخوار، نجف‌آباد، فلاورجان و نائین واکسینه شده‌اند.

بیش از ۴۹ درصد نوجوانان استان واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: جمعیت سایر شهرستان‌ها نیز بین ۶۵ تا ۷۵ درصد واکسینه شده‌اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر موضوع بازگشایی مدارس را هم در دستور کار داریم و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال مطابق پروتکل کشوری قرار است واکسیناسیون انجام و آمارهای نهایی اعلام شود؛ مطابق آخرین آمار تا امروز ۴۹.۲ درصد‬ این گروه سنی واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، البته قسمت عمده‌ای از آنها هنوز دوز دوم را دریافت نکرده‌اند.

کد خبر 529429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.