بورس امروز یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش هزار و ۳۹۷ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش سه هزار و ۸۶۸ واحدی در سطح ۳۹۸ هزار و ۳۰۲ واحد قرار گرفت.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ یکشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نمای کلی بازار بورس اوراق بهادار تهران

نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با کاهش هزار و ۳۹۷ واحدی به سطح یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن با کاهش سه هزار و ۸۶۸ واحدی در سطح ۳۹۸ هزار و ۳۰۲ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بازار کاهش ۰.۰۱ درصدی و شاخص هم وزن رشد ۰.۹۶ درصدی را تجربه کردند.

بورس امروز یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

نمای کلی فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۴۲ واحدی به سطح ۲۰ هزار و ۴۱۳ واحد رسید.

بورس امروز یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۳ هزار و ۲۷۵ و ۲۳ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال بود. (حاصل ضرب حجم معاملات انجام شده در قیمت‌ها)

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد و ۸۴۵ میلیون و سه میلیارد و ۳۴ میلیون برگه سهم بود. (به تعداد سهام معامله شده حجم معاملات گفته می‌شود)

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

تحلیل تکنیکال شاخص کل

بورس امروز یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

اخبار مهم

هفت راهبرد و سه محور اصلی بازار سرمایه اعلام شد

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ۷ راهبرد و ۳ محور اصلی برنامه‌های کلان بازار سرمایه را در دوره جدید اعلام کرد که در زیر آمده است:

۱- توجه به مکانیزم‌های مدرن به منظور افزایش نظارت عامه بر فعالیت ناشران

۲- توسعه ابزارهای نظارتی به شکل پیش‌گیرانه و متناسب با توسعه بازار

۳- اصلاح قوانین و مقررات به سمت افزایش عدالت و پاسخگویی در کل بازار

۴- تقویت اکوسیستم تأمین مالی در سطح متوسط و خرد از طریق ابزارهای نوین

۵- تسهیل‌گری و توسعه زیرساخت‌های جذب و مدیریت سرمایه خارجی در بازار

۶- باز مهندسی ساز و کار رسانه‌ای و نشر اطلاعات در بازار و تقویت نظارت بر آن

۷- باز مهندسی نسل نوین زیرساخت‌های فنی با هدف افزایش امنیت، پایداری و سهولت دسترسی

رئوس برنامه‌های هیأت مدیره جدید سازمان بورس نیز به شرح زیر است:

۱- تمرکز بر مأموریت و رسالت اصلی سازمان مبنی بر توسعه بازار سرمایه

۲- حرکت به سمت نظارت هوشمند و فراگیر

۳- فرهنگ‌سازی و نظم بخشی به فضای گردش اطلاعات در بازار سرمایه

دریافت اطلاعات در زمان و کیفیت مناسب، حق سرمایه گذاران است

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اهمیت رشد کیفیت گزارش دهی شرکت‌های بورسی گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار اقدامات مناسبی در زمینه شفافیت اطلاعات شرکت‌های بورسی انجام داده که در تلاش هستیم با افزایش کیفیت اطلاعات منتشر شده توسط شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه، اطلاعات در زمان مناسب و با کیفیت خوب به دست سرمایه‌گذاران برسد تا آن‌ها در روند سرمایه گذاری خود بهتر تصمیم‌گیری کنند.

اخبار شرکت‌ها

رکوردشکنی صادرات هلدینگ خلیج فارس در شرایط تحریم

جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس امروز _یکشنبه ۲۵ مهر ماه_ در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت گفت: در سال مالی ۹۹، نزدیک ۲.۸ میلیارد دلار صادرات داشتیم و بیش از دو برابر تعهد ارزی، ارز در سامانه نیما عرضه کردیم. از ابتدای ۹۷ تا امروز، این گروه ۱۲ میلیارد دلار صادرات داشته است و به‌طور میانگین ۱۴۸ درصد تعهدات را ایفا کردیم.

وی افزود: ۲.۳۵ میلیارد دلار از ابتدای امسال صادرات داشتیم و امسال به‌طور حتم رکورد صادرات سال‌های گذشته جابه‌جا می‌شود. هلدینگ خلیج فارس بیشترین سود خالص را در میان شرکت‌های پذیرفته شده در بورس داشته است. سهم «فارس» و گروه «خلیج فارس» در بازار سرمایه ایران ۱۲.۳ درصد است. ۵۶۹ میلیون دلار از بدهی‌های ارزی ما سال گذشته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی پرداخت شد. به شرکت‌های ملی صنایع پتروشیمی و ملی نفت بدهی نداریم. پارسال وزنه سنگین بدهی‌های ارزی برداشته شد.

برکت: در جریان پرسش و پاسخ سهامداران مطرح شد: دولت که پول واردات واکسن را نقد می‌دهد تنها ۳۰ درصد مطالبات ما را داده است.

شرکت برکت اعلام کرد: علت عدم افشای اطلاعات تولید واکسن در کدال ملاحظات امنیتی و سیاسی است. در حال مذاکره برای انتشار اطلاعات قراردادهای واکسن در کدال هستیم تا بتوانیم برخی اطلاعات را با اخذ مجوزها در کدال و رسانه‌ها منتشر کنیم. در پایان افزایش سرمایه ۲۷ درصدی گروه دارویی برکت در مجمع فوق‌العاده به تصویب رسید.

رنیک: پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر پروژه جبل الکتاب به استحضار می‌رساند این پروژه به صورت مذاکره‌ای در جریان می‌باشد و کارفرمای محترم بررسی گزینه‌های مختلف با هزینه‌های اجرایی متفاوت را بر اساس طرح ارائه شده از سوی مشاور در دست بررسی دارد که به محض نهایی نمودن گزینه مد نظر و مشخص شدن رقم قرارداد و ابلاغ آن، در سامانه کدال افشاء می‌گردد.

غچین: احتراماً به حضور سهامداران عزیز در خصوص آخرین وضعیت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اطلاع داده می‌شود با توجه به اینکه طبق ضوابط سازمان، کارشناس رسمی دادگستری و یا کارشناس سازمان اداره ثبت اسناد و املاک موظف می‌باشد نسبت به عدم وجود هر گونه محدودیت بابت نقل و انتقال زمین‌های مورد تجدید ارزیابی قرار گرفته اظهار نظر نماید و با توجه به اینکه سند زمین‌های مذکور قدیمی بوده و جهت اظهار نظر نیاز به سند تک برگی می‌باشد شرکت پیگیری‌های لازم را از اداره املاک آستان قدس و اداره ثبت انجام داده و پس از دریافت سند تک برگی اظهار عدم وجود هر گونه محدودیت در نقل و انتقال دریافت و پرونده تکمیل و به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال گردیده است.

بازارهای جهانی

مخالفت عربستان با افزایش عرضه فراتر از توافق اوپک‌پلاس

وزیر انرژی عربستان مخالفت خود را با پیشنهاد افزایش عرضه نفت فراتر از توافقنامه همکاری کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس اعلام کرد.

عبدالعزیز بن سلمان گفت: امروز در بازار نفت شاهد افزایش ۲۹ درصدی قیمت هستیم در حالی که در مقابل افزایش ۵۰۰ درصدی قیمت گاز طبیعی، ۳۰۰ درصدی قیمت زغال سنگ و ۲۰۰ درصدی مایعات گازی را مشاهده می‌کنیم.وزیر انرژی عربستان افزود: بازارهای گاز، زغال سنگ و دیگر منابع انرژی به نهادی تنظیم‌کننده نیاز دارند، این وضع به ما می‌گوید که مردم باید آنچه اوپک‌پلاس انجام داده و آنچه را که به دست آورده است به‌عنوان الگوی مشابه استفاده کنند.

نقشه بازار بورس

بورس امروز یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰+ اخبار و وضعیت

کد خبر 529424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.