تسلیت رئیس سازمان سینمایی برای درگذشت کارگردان دفاع مقدس

رئیس سازمان سینمایی درگذشت «رحیم رحیمی‌پور» سینماگر و کارگردان سینمای دفاع مقدس را تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان سینمایی، محمد خزاعی ضمن تسلیت بابت درگذشت رحیم رحیمی‌پور نوشت: بی تردید، این سینماگر پیشکسوت کشور و تهیه کننده، فیلمنامه نویس و کارگردان سینمای دفاع مقدس، با آثار خاطره انگیزش چون؛ «زندان دوله تو»، «اتاق یک»، «الماس بنفش»، «شیرین و فرهاد» و غیره در تاریخ سینمای دفاع مقدس و در یادها خواهد ماند. زنده یاد رحیمی پور از جمله هنرمندانی بود که در طول چهار دهه فعالیتش همواره، دل در گروی سینمای آرمانی اش یعنی سینمای انقلاب و دفاع مقدس داشت و در طول زندگیش همیشه نسبت به آرمان‌های انقلاب دغدغه مند بود.

وی افزوده است: در این ایام ربیع باشد که شفاعت پیامبر رحمت حضرت ختمی مرتبت (ص) روزیش در عالم برزخ و قیامت باشد و رفقای شهیدش از او به خوبی پذیرایی کنند. فقدان این کارگردان متعهد و دلسوز عرصه انقلاب و دفاع مقدس را به جامعه سینمایی، سینماگران دفاع مقدس و به ویژه، به خانواده این هنرمند تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

رحیمی‌پور زاده ۱۳۳۶، تهیه کننده، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فارغ‌التحصیل مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی بود. وی در ابتدای دهه ۶۰ و با ساخت فیلم «زندان دوله‌تو» (۱۳۶۳) خود را به‌عنوان فیلمساز علاقمند به سینمای دفاع مقدس و به دنبال استفاده از عناصر کلاسیک جذب مخاطب نشان داد.

«اتاق یک» (۱۳۶۵)،« الماس بنفش» (۱۳۶۸) و «انفجار در اتاق عمل» (۱۳۷۰) از دیگر آثار دفاع مقدسی رحیمی‌پور بود و به دنبال آن وی یک کمدی با نام «مستأجر »(۱۳۷۱) را تولید کرد که بارها از تلویزیون پخش شد. آخرین فیلمی که رحیمی‌پور ساخت با عنوان «شیرین و فرهاد» (۱۳۷۴) باز هم در گونه دفاع مقدس بود.

این کارگردان ساخت یک سریال با عنوان «آبدارشاه» (۱۳۷۶) با بازی حسین پناهی، آتش تقی پور، رضا بنفشه‌خواه و فتحعلی اویسی را در کارنامه داشت؛ ضمن اینکه در تولید فیلم «شب دهم» به‌عنوان تهیه‌کننده دوم کنار امیرحسین شریفی فعالیت داشت. رحیمی پور روز گذشته (شنبه، ۲۴ مهر) درگذشت و امروز به خانه ابدی در بهشت زهرا (س) بدرقه می‌شود.

کد خبر 529421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.