استان اصفهان تا ۱۰ سال آینده، ۴۰ سانتی‌متر فرونشست خواهد داشت

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۱۰، استان اصفهان حدود ۴۰ سانتی‌متر فرونشست داشته باشد که این اتفاق در صورت وقوع از استان پهناور اصفهان، مخروبه می‌سازد.

محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص معضل فرونشست و خشکسالی در اصفهان، اظهار کرد: تأمین آب شرب، کشاورزی و اشتغال مردم اصفهان این روزها به موضوع اصلی استان تبدیل شده است؛ حیات و ممات مردم این استان وابسته به آبی است که در اثر سو مدیریت و برداشت‌های غیر قانونی امروز اصفهان، به العطش افتاده است.

وی افزود: متأسفانه طی سال‌های گذشته به دلیل خشکی زاینده رود، آب شرب و حقابه کشاورزان اصفهان ناچارا از آب خوان تأمین شده است؛ متأسفانه برداشت آب از منابع زیرزمینی، ناشی از تعارضاتی بوده که در استان‌های بالا دست به زاینده‌رود انجام شده است.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که آب خوان‌ها به عنوان تنها منابع تأمین آب مورد استفاده قرار بگیرد، قطعاً خالی شده و باعث می‌شود خلع‌هایی در سفره‌های زیر زمینی ایجاد شود که این موضوع سبب فرونشست می‌شود.

نقدعلی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۱۰، استان اصفهان حدود ۴۰ سانتی‌متر فرونشست داشته باشد که این اتفاق در صورت وقوع از استان پهناور اصفهان، مخروبه می‌سازد؛ لازم است پیش از تخریب میراث جهانی استان، فکری به حال جریان دائمی زاینده رود کنیم.

کد خبر 529372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.