تجهیز ناوگان آتش‌نشانی اصفهان به خودرو نجات ۲۸ تنی

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: خودرو نجات جدید این سازمان با وزن ۲۸ تن که جرثقیل ۱۰ تن روی آن قرار گرفته، در آینده نزدیک به ناوگان عملیاتی آتش‌نشانی اصفهان اضافه خواهد شد و در عملیات‌های آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طراحی منحصر به فرد خودرو نجات جدید توسط کارشناسان آتش نشانی اصفهان انجام و در مدت زمان هفت ماه در یکی از شرکت‌های پیمانکار با طرح ارائه شده و نوع متریال درخواستی تجهیز شد.

وی با بیان اینکه شاسی خودرو نجات جدید مدتی قبل خریداری و رونمایی شده بود، افزود: در این خودرو کابین پرسنل در نظر گرفته شده به طوری که چهار نفر از آتش نشانان امکان سوار شدن به کابین پرسنل را دارند و در مجموع شش نفر می‌توانند به محل حادثه اعزام شوند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: جانمایی تجهیزات خودرو نجات جدید به روز شده و در ورودی آن به آسانی باز می‌شود تا آتش‌نشان دسترسی آسانی به تجهیزات داشته باشند، همچنین برای نور رسانی هنگام انجام عملیات پروژکتورهای قوی و کم مصرف در خودرو به کار رفته است.

وی با بیان اینکه خودرو نجات جدید به موتوربرق قوی مجهز شده که هم تک فاز و هم سه فاز عمل می‌کند، گفت: این خودرو در انواع حوادث از جمله حوادث چاه، زلزله، تصادف، حوادث جاده‌ای و انواع حوادث مرتبط با سازمان آتش نشانی، حضور خواهد یافت.

آتشپاد گلابی با تاکید بر اینکه ساخت این خودرو با طراحی منحصر به فرد در داخل کشور صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است، اظهار کرد: قیمت تمام شده این خودرو بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال غیر از تجهیزات آن است این در حالی است که اگر بخواهیم مشابه آن را به کشور وارد کنیم، باید مبالغ قابل توجهی هزینه شود.

کد خبر 529362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.