سران سه قوه تکلیف اصفهان را روشن کنند/ وضعیت حاد بیکاری در افراد تحصیل‌کرده شهر

رئیس کمیسیون اقتصادی حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سران سه قوا باید تکلیف ۲۰ ساله اصفهان را برای به نتیجه رسیدن طرح‌های آبرسانی روشن کنند و بدانند اگر معضل آب اصفهان برطرف شود، هم بحران اشتغال حل شده هم گردشگری رونق می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها در جلسه امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: وضعیت بیکاری به ویژه برای افراد تحصیل‌کرده در اصفهان حاد شده و باید فکری عاجل و ضربتی برای آن شود.

وی پیشنهاد داد که استان اصفهان برای طرح‌های مربوط به اشتغال و مقابله با بیکاری پایلوت کشور شده و اختیارات لازم از سوی دولت به استاندار داده شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: چند ماه پیش در یادداشتی نوشتم که یکصد سال طول می‌کشد که یک فرد از قشر متوسط جامعه صاحب مسکن شود که این عدد اکنون به ۱۷۸ سال رسیده است.

وی ادامه داد: ادامه وضعیت افزایش قیمت مسکن، آن را از کنترل خارج می‌کند اما اگر سیاست درستی اعمال شود، هنوز هم قابل مدیریت است.

حاج‌رسولی‌ها خاطرنشان کرد: دولت قول ساخت یک میلیون مسکن در سال را داده که امیدوارکننده است اما بار تمام این موارد نباید روی دوش دولت باشد و شهرداری‌ها و خیرین نیز باید کمک کنند. بنابراین دولت باید پای کار بیاید و مردم نیز همراهی کنند تا سیر صعودی قیمت مسکن شکسته شود.

وی نحوه ارتباط با مردم و اخلاق‌مداری شهید اقارب پرست را یک الگو برای شهرداران مناطق جهت تکریم ارباب رجوع دانست و تصریح کرد: بنا به تجربه‌ای که در تمام این سال‌ها داشته‌ام، هیچ چیز جز تکریم مردم نمی‌تواند عملکرد مدیران را نشان دهد. ما آمده‌ایم تا برای مردم کار کنیم و اگر خلاف آن عمل کردیم دروغ گفته‌ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: خرسندم که تذکر چند هفته پیشم در منطقه سه عملی شد و یکی از ساکنان این منطقه چند روز پیش گفت که برای اخذ پروانه ساخت‌وساز اقدام کرده و روند صدور پروانه سه روز زمان برده است.

وی با تاکید بر اینکه فرونشست اصفهان جدی بوده و بناهای تاریخی این شهر که مقاومت چندانی ندارد را مورد تهدید قرار داده است، خطاب به مسئولان امر گفت: حتماً باید مسجد جامع، چهلستون و منارجنبان فروریزد تا به جدی بودن این موضوع پی ببرید؟

حاج‌رسولی‌ها با تاکید بر اینکه ریشه فرونشست بحران آب است، خاطرنشان کرد: از سال ۸۰ که مصوبه طرح آبرسانی بهشت آباد تصویب شد، هنوز به نتیجه نرسیده است. آیا هیچ زمان قرار نیست طرح بهشت آباد حل شود؟ اگر قرار نیست انجام شود، آن را رها کنید و اگر قرار است به اتمام برسد هرچه سریع‌تر عمل شود.

وی گفت: استاندار قبلی بسیار برای نتیجه رسیدن طرح‌های آبرسانی تلاش کرد اما نشد و بیم آن داریم که استاندار جدید هم بعد از چهار سال بگوید تلاش کردیم اما نشد.

این عضو شورا تصریح کرد: من از دولت و مجلس دیگر انتظاری ندارم و اکنون تنها چیزی که می‌توان به آن برای رفع مشکلات زاینده‌رود امیدوار بود را تصمیم جمعی و مصوبه سران سه قوه می‌دانم.

وی ادامه داد: سران سه قوه باید تکلیف ۲۰ ساله اصفهان را برای نتیجه رسیدن طرح‌های آبرسانی روشن کنند و بدانند اگر معضل آب اصفهان برطرف شود، هم بحران اشتغال اصفهان حل می‌شود هم گردشگری رونق می‌یابد.

حاج‌رسولی‌ها اضافه کرد: شنیده‌ایم که مقام معظم رهبری با مشاهده وضعیت زاینده‌رود گفته‌اند که دیدن این رودخانه بدون آب برایم سخت است، بنابراین همه باید در این راستا تلاش کنند و نگذارند تبعات بی‌آبی، سرمایه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان را از بین ببرد زیرا با این سرمایه می‌توان اقتصاد تمام کشور را رونق بخشید.

کد خبر 529341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.