اجرای هماهنگ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در برنامه‌های عملیاتی قم ۱۴۰۴

شهردار قم گفت: در برنامه‌های عملیاتی قم ۱۴۰۴ اجرای برنامه‌ها به‌صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردتوجه و تأکید است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبریک آغاز امامت حضرت ولی (عج) اظهار کرد: در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده چهار سال آینده شهرداری قم، نگاه بلندمدت برای توسعه شهر، بازسازی مستمر اسناد بالادستی، توجه به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و محرومیت‌زدایی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی افزود: بر این باوریم در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف شهری باید به سمت شهرداری الکترونیک و شهرداری شیشه‌ای برویم.

شهردار قم با اشاره به پایان نخستین برنامه پنج‌ساله قم ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: در کنار اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و زیرساختی، سرانه فضای سبز از ۱۳.۸ به ۲۰.۷ درصد رسیده و در بخش‌های مختلف خدمات شهری شاهد ساماندهی مناسب تخلفات شهری و دستورشان بوده‌ایم.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: در برنامه دوم عملیاتی قم ۱۴۰۴ اجرای برنامه‌ها به‌صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در دست اقدام است که ازجمله آن می‌توان به ایمنی شهری، ایمنی پارک‌های کودکان و تقویت تجهیزات، ساماندهی مسائل مالی، شفاف‌سازی و ساماندهی امور کارکنان و ساختار تشکیلاتی شهرداری، تمرکززدایی در امور شهرداری، پرداختن به لکه‌های محرومیت و ساماندهی ورودی‌های شهر قم اشاره کرد.

وی اضافه کرد: گسترش فرهنگ شهروندی در تمام ابعاد، گسترش فضاهای تفریحی مردم، تقویت درآمدهای پایدار، رضایت شهروندان به‌عنوان سرمایه اجتماعی، مبارزه با فساد، تکریم ارباب و رجوع و نظارت و پرداختن به مسائل کیفی در زندگی شهری از دیگر برنامه‌های شاخص و محوری قم ۱۴۰۴ است.

شهردار قم با بیان اینکه چالش‌هایی در شهر است که اگر برطرف نشود حرکت ما را کند می‌کند، گفت: یکی از این مسائل کمبود منابع موردنیاز برای مدیریت شهری است که در این زمینه توجه به درآمدهای پایدار موردتوجه است.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: عدم همکاری مناسب دولت در پرداخت عوارض مشاغل و اصناف نیز مسائل و مشکلاتی برای مدیریت شهری ایجاد کرده که امیدواریم در دولت جدید نسبت به رفع آن اقدام لازم صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه بافت فرسوده قم نیازمند توجه و نگاه ویژه برای رفع مشکلات است، افزود: چالش‌های مرتبط با بافت فرسوده و تاریخی متولی ندارد، و باید با برنامه‌ریزی اقدام جدی انجام شود.

کد خبر 529249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.