معاون سیاسی وزارت خارجه: اروپا پس از خروج آمریکا از برجام اقدامی نکرد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل وزارت خارجه اتریش گفت: اروپا پس از خروج آمریکا از برجام اقدام موثری نکرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پنجمین دور گفت‌گوهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران و اتریش امروز (شنبه) به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و پیتر لاونسکی، دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش در تهران برگزار شد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به پیشینه طولانی روابط، آن را سرمایه ارزشمندی برای مناسبات دو کشور دانست.

باقری در بخش مربوط به مسائل منطقه، ضمن مرور آخرین تحولات در یمن و افغانستان و همچنین تلاش‌های کشورمان برای کمک به کاهش مشکلات تصریح کرد: مردم یمن پنج سال است که تحت شدیدترین حملات نظامی قرار دارند و از بعد انسانی انتظار می‌رود برای توقف فجایع در حال انجام، کشورهایی اروپایی اقدام جدی کنند.

وی با تصریح بر پایبندی کشورمان به تعهدات خود افزود: اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام اگر چه از توافق خارج نشد اما اقدام مؤثر و عملی در چارچوب تعهدات خود انجام نداد.

لاونسکی، دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش نیز با تصریح بر قدمت روابط ایران و اتریش خاطرنشان ساخت، احترام و درک متقابل، اراده برای همکاری را نزد مردم دو کشور نهادینه ساخته است.

وی در این نشست ضمن اشاره به ظرفیت قابل توجه موجود در روابط اقتصادی دو کشور، تمایل شرکت‌های اتریشی برای حضور در بازار ایران را مورد تأکید قرار داد.

دبیرکل وزارت امور خارجه اتریش در موضوع افغانستان با تاکید بر درک نگرانی‌های جمهوری اسلامی ایران توسط کشورش، میزبانی کشورمان از پناهجویان افغانستانی را مورد قدردانی قرار داد.

لاونسکی در خصوص یمن تاکید کرد، تلاش می‌کنیم با ارائه کمک‌های بشردوستانه تا حد امکان از آلام مردم یمن بکاهیم.

کد خبر 529248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.