اصفهان باید شهر دوستدار خانواده شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهر دوستدار کودک عنوان خوبی است، اما اصفهان پیش از آن باید شهر دوستدار خانواده باشد و مدیریت شهری کمک کند تا خانواده حرف اول را در شهر بزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منوچهر مهروی پور در اولین کارگروه خانواده کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ایجاد شهر خانواده محور و تقویت و ترکیب خانواده و توجه به کارکردهای اصلی آن و پایه اصلی بنیان خانواده به عنوان مرکز رشد و تربیت اسلامی و محور قرار گرفتن مقررات شهری در برنامه‌ها و سیاست‌های اجتماعی یکی از اولویت‌های شورای ششم است.

وی افزود: در این راستا شهرداری با شخصیت فرهنگی انتخاب شد که به ویژه به موضوع خانواده اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: توصیه‌های رهبری درباره خانواده هنوز به اندازه کافی عملیاتی نشده است بنابراین در شهر اصفهان با برگزاری جلسات هم اندیشی با حضور فعالان فرهنگی به این موضوع پرداخته خواهد شد.

وی گفت: تا کنون نیز اقداماتی در سازمان فرهنگی شهرداری انجام شده که باید تقویت شود لذا امید است بتوان نظرات نخبگان را جمع‌آوری و در شهر پیاده سازی کرد.

مهروی پور با بیان اینکه جمع کردن عناوین مختلفی که در شهر وجود داشته و خرد کننده موضوع خانواده است، از جمله اهداف شورای شهر اصفهان است، افزود: شهر دوستدار کودک عنوان خوبی است اما پیش از آن، اصفهان باید شهر دوستدار خانواده باشد و تولیت و مقام اجرایی شهر کمک کند تا خانواده حرف اول را در شهر بزند.

وی تصریح کرد: بسیاری از این صفات یکی شده و به سمت شهر دوستدار خانواده حرکت خواهیم کرد. در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک نیز تاکید شد که برای سیاست شهری بر موضوع خانواده و کودک همزمان تمرکز شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: شهرداری اصفهان قصد تصدی‌گری نداشته و دنبال ایجاد هم افزایی است به طوری که خانواده محور رسمی شهر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه تدوین برنامه بودجه سنواتی ۱۴۰۱، لزوم چنین جلساتی بیشتر شده تا در تغییرات بودجه سال آینده موضوعاتی که مطرح می‌شود عملیاتی شود.

به گزارش ایمنا، کمتر شدن تقدس خانواده و مشکلاتی که در شکل‌گیری آن به وجود آمده است، اهمیت انتخاب همسر، استفاده از ظرفیت مبلغان دینی در زمینه خانواده، اعتیاد، طلاق، روابط زناشویی، خشونت خانگی و سالمندی، استفاده از ظرفیت بسیج حقوقدانان در مناطق محروم، تراکم و تعدد افراد مجرد در سنین بالا، مراسم و رسوم موجود برای ازدواج در اصفهان، خرده فرهنگ‌های حاصل از مهاجرت، مسائل جنسی و اقتصادی همسران و نبود مهارت‌های شاد زیستن از جمله مسائلی بود که فعالان فرهنگی شهر اصفهان در حوزه خانواده در این جلسه مطرح کردند.

کد خبر 529247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.