بازار ارز دیجیتال امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

بیت کوین می‌تواند تا محدوده ۱۰۰ هزار دلار رشد کند، این تحلیل مجدد در سطح ۶۲ هزار دلار به روز رسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۶۱ هزار و ۴۴۴ دلار
  • اتریوم سه هزار و ۹۳۳ دلار
  • کاردانو دو دلار و ۲۲ سنت
  • بایننس کوین ۴۸۳ دلار و ۲۳ سنت
  • دوج کوین ۲۳ سنت
  • ریپل یک دلار و ۱۵ سنت
  • پولکادات ۴۳ دلار و ۵۵ سنت
  • یونی سواپ ۲۶ دلار و ۶۲ سنت
  • سولنا ۱۶۰ دلار و ۱۷ سنت
  • ترا ۳۷ دلار و ۹۴ سنت
  • مواردی مانند تتر، یو اس دی کوین و بایننس یو اس دی استیبل کوین هستند، استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و تغییرات آنها بسیار محدود است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۲۴ مهر

اگر پیش بینی ما برای موج سه صحیح باشد بیت کوین می‌تواند تا محدوده ۱۰۰ هزار دلار رشد کند، این تحلیل مجدد در سطح ۶۲ هزار دلار به روز رسانی می‌شود.

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

اخبار مهم

السالوادور در آینده به دنبال استخراج ارز دیجیتال از طریق انرژی‌های سبزتر است

بنا به اعلام رئیس کمیسیون برق آبی السالوادور در روز جمعه، این کشور به عنوان نخستین پذیرنده بیت کوین به عنوان ارز قانونی کشور، آزمایشاتی را اجرا می‌کند که در آن، می‌تواند به طور فزاینده‌ای از جریان‌های جدید انرژی‌های تجدید پذیر استفاده کند. در حالی که عملیات “استخراج” ارز دیجیتال نیازمند انرژی بسیار زیادی است و به عنوان یک منبع بزرگ تقاضا از انرژی سوخت فسیلی تأمین می‌شود، توسط حامیان محیط زیست مورد انتقاد قرار گرفته است. ماه گذشته، السالوادور برای اولین بار، بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در کنار دلار آمریکا پذیرفت اگرچه دلار به مدت چندین سال به عنوان تنها واحد پول رسمی کشور عمل می‌کرد.

دانیل آلوارز، رئیس کمیسیون دولتی برق آبی رودخانه لمپا (CEL) ، اظهار کرد: السالوادور، پتانسیل تولید برق از طریق پروژه‌های برق آبی ، خورشیدی ، باد و جزر و مد را دارد.

وی افزود: امکانات در این زمینه بی نهایت است، تنها قدرت اراده است که ما می‌توانیم با استفاده از آن از امکانات و توانایی لازم برای پیاده سازی این پروژه‌ها استفاده کنیم.

دولت السالوادور در ماه سپتامبر(شهریور) ، عملیات استخراج بیت کوین را در نیروگاهی بر پایه انرژی زمین گرمایی از آتشفشان Tecapa شروع کرد. این نیروگاه حدود ۱۰۲ مگاوات انرژی تولید می‌کند و دولت قصد دارد پنج مگاوات دیگر در سال آتی به آن اضافه کند. در حال حاضر، ۱.۵ مگاوات از آن به استخراج بیت کوین اختصاص یافته است.

علاوه بر این نیروگاه، مقامات اتاقی را در داخل کانتینری ایجاد کرده‌اند که در آن، ۳۰۰ رایانه در راستای پردازش تراکنش‌های ارزهای دیجیتال ، کار می‌کند.به گفته مقامات ، نیروگاه Tecapa به همراه یک نیروگاه زمین گرمایی دیگر در شمال غربی السالوادور بین ۲۳ تا ۲۴ درصد از انرژی شبکه برق ملی کشور را تأمین می‌کند.

سبد دارایی بیت کوین تسلا به سود یک میلیارد دلاری رسید

در اوایل سال جاری، تسلا با سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در بیت کوین، به تیتر اصلی اخبار در فضای رمزنگاری تبدیل شد.

با افزایش قیمت بیت کوین از اوایل ماه اکتبر (اواسط مهر) و عبور آن از مرز ۵۹ هزار دلار تا ثبت رکورد تازه چند ماه اخیر در تراز ۶۲ هزار دلار، سرمایه گذاری حدوداً ۲.۵ میلیارد دلاری این کمپانی خودروساز، به سودی بالغ بر یک میلیارد دلار رسیده است.

با توجه به داده‌های یک سایت تجزیه و تحلیل آنلاین Bitcoin Treasuries که برای این ارز شاخص طراحی شده است، سود تسلا افزایشی ۶۵ درصدی نسبت به آنچه در ماه فوریه (بهمن و اسفند ۹۹) هزینه شده است را نشان می‌دهد. این اطلاعات حاکی از آن هستند که شرکت ایلان ماسک در حال حاضر حدود ۴۳ هزار و ۲۰۰ واحد از این ارز را در اختیار دارد.

جالب اینکه تسلا فاش کرده بود که در سه ماهه دوم سال، حدود ۱۰ درصد از دارایی‌های خود را با قیمت متوسط ۵۰ هزار دلار فروخته و از فروش آن حدود ۱۲۸ میلیون دلار کسب درآمد داشته است.

با این حال، با افزایش شدید قیمت بیت کوین، سود خالص دارایی‌های رمزنگاری شده تسلا با درآمد حاصل از فروش خودروهای برقی آن مطابقت دارد.

طبق اعلام تسلا، این شرکت در سه ماهه دوم سال، ۱.۱۴ میلیارد دلار سود خالص داشته است. این رقم برای اولین بار از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. بخش زیادی از این سود از طریق فروش خودروها و فروش اعتبارات قانونی ثبت شده است.

لازم به ذکر است که تسلا تنها شرکتی نیست که از دارایی‌های بیت کوین خود کسب سود کرده است. کمپانی مایکرو استراتژی به رهبری مایکل سیلور نیز بیش از سه میلیارد دلار روی دارایی رمزنگاری شده پیشرو بازار سرمایه گذاری کرده است و این دارایی اکنون بیش از شش میلیارد دلار ارزش دارد که دو برابر اصل سرمایه گذاری این شرکت می‌باشد.گفتنی است که سهام کمپانی تسلا در آخرین جلسه معاملات با ۳.۰۲ درصد رشد، با قیمت ۸۴۳.۰۳ دلار بسته شد.

۲۵۰ هزار تریدر طوماری را برای لیست شدن شیبا در رابین هود امضا کردند

افزایش چشمگیر قیمت شیبا اینو (SHIB ) در ماه اکتبر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. همین امر باعث شد جامعه حامی این ارز رمزنگاری شده برای حمایت از آن با یکدیگر بسیج شوند.

به دنبال این رشد چشمگیر، تقاضا برای افزودن شیبا اینو به پلتفرم‌های محبوب سرمایه گذاری نیز افزایش می‌یابد. یکی از این پلتفرم‌های پرکاربرد، رابین هود است. به تازگی هزاران سرمایه گذار با ارسال درخواستی کتبی از این صرافی خواستار لیست شدن شیبا در آن شده اند. در این بیانیه با اشاره به اینکه افزودن دوج کوین (DOGE) موفقیتی بزرگ برای این پلتفرم معاملاتی و سرمایه گذاران آن بود، آمده است “بیایید رابین هود را تشویق کنیم تا اولین کارگزار سنتی باشد که سوار این قطار میشود”.

گفتنی است که ۶۲ درصد از درآمد حاصل از مبادلات رمزنگاری شده در رابین هود در سه ماهه دوم سال مربوط به رمزارز دوج کوین بوده است. پلتفرم سرمایه گذاری بدون کمیسیون Counting Dogecoin، در حال حاضر از یک سبد دارایی متشکل از هفت ارز رمزنگاری شده برای ترید پشتیبانی می‌کند.

طبق اعلام پلتفرم تجزیه و تحلیل اتراسکن Etherscan اخیراً تعداد دارندگان شیبا اینو از مرز ۷۳۰ هزار نفر عبور کرده است، و در حالی که این تعداد دائماً در حال افزایش است، با لیست شدن این ارز در رابین هود حتماً افزایش چشمگیری را تجربه می‌کند.

نکته مهمی که باید در اینجا به آن توجه داشت این است که تا این لحظه تعداد امضا کننده‌های این طومار، از ۲۴۶ هزار مورد عبور کرده است و همچنان تا رسیدن به نقطه عطف ۳۰۰ هزار امضا ادامه دارد و این نشان دهنده پایگاه قوی کاربران خرد شیبا است که می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی نیز مورد سنجش قرار گیرد.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۲۴ مهر ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار

کد خبر 529243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.