بازیافت نخاله‌های بتنی به نفع حیات آبزیان دانمارک

شهرداری آرهوس دانمارک نخاله‌های بتن به جا مانده از صنعت ساختمان سازی را برای ایجاد زیستگاه موجودات دریایی، بازیافت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شهر آرهوس دانمارک اعلام کردند که با بازیافت مصالح ساختمانی، زیستگاه جدیدی را برای حیات موجودات دریایی ایجاد می‌کند.

شهرداری آرهوس بر اساس تصمیمات زیست محیطی جدید خود، بتن اضافی حاصل از فعالیت‌های ساختمانی را به جای بازگرداندن به کارخانه، بازیافت و به شکل ماده دوستدار محیط زیست تبدیل می‌کند تا با ورود به طبیعت آبی شهر، نقش صخره‌های مصنوعی را ایفا کند؛ جایی که در آن جلبک‌ها بتوانند رشد کنند و خرچنگ‌ها و ماهی‌ها تولیدمثل بیشتری داشته باشند.

بازیافت نخاله‌های بتنی به نفع حیات آبزیان دانمارک

تا کنون، هیچ گونه زیستگاهی برای موجودات دریایی در کانال‌های آبی آرهوس وجود نداشته است و به همین علت، این اقدام شهرداری تنوع زیستی را برای منطقه به ارمغان می‌آورد.

برای آغاز این ابتکار، شهرداری از دانش‌آموزان خواست که این سازمان را در ریختن چهار تن صدف در کانال‌های آبی شهر یاری کنند. مسئولان امیدوارند که صدف‌ها با تبدیل کردن بلوک‌های بتنی به صخره‌های مصنوعی کمک کنند که موجودات دریایی بیشتری را به این منطقه جذب شود.

دفع نادرست بتن در طبیعت و یا ورود آن به آب بدون اعمال فرآیند بازیافت، می‌تواند تأثیرات مخربی را بر سلامت جانداران آبزی بر جای بگذارد؛ چرا که حاوی ترکیباتی مضر نظیر سیمان است.

بازیافت نخاله‌های بتنی به نفع حیات آبزیان دانمارک

کد خبر 529169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.