سجادی: کاستی زیرساخت‌های ورزش جانبازان با برنامه برطرف می‌شود

وزیر ورزش و جوانان در مراسم روز ملی پارالمپیک، گفت: تمام تلاش ما بر این است تا کاستی زیرساخت‌های ورزشی جانبازان و معلولین را با برنامه‌ریزی برطرف کنیم.

به گزارش ایمنا، سیدحمید سجادی امروز (شنبه) در حاشیه مراسم روز ملی پارالمپیک در مورد زیرساخت‌های ورزش جانبازان و معلولین اظهار کرد: کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برادرانه در کنار هم کار می‌کنند.بدون شک هر نیاز و تخصصی این ۲ نهاد ورزشی داشته باشند ما دریغ نخواهیم کرد و اگر گزارشی به دست ما برسد در بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته خواهد شد. برای کمک به نهادهای ورزشی تابع برنامه هستیم و اگر محدودیتی وجود داشته باشد آن را با برنامه‌ریزی جبران می‌کنیم.

سجادی با بیان اینکه امیدواریم که ورزشکاران جانباز و معلول از بهترین امکانات بهره ببرند، افزود: فدراسیون جانبازان و معلولین در شمال مجموعه شیرودی، امکانات تخصصی خوبی دارد ولی در مرکز شهر قرار گرفته است. امیدواریم تمام ورزشکاران جانباز و معلول که بر گردن همه ما حق دارند از بهترین امکانات بهره ببرند و این تکلیف ماست.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به ضرورت حضور خود در مراسم روز ملی پارالمپیک اظهار کرد: پیش از این برنامه درگیر یک برنامه استانی بوم اما تمام تلاش را انجام دادم تا برای دقایقی در کنار همکاران‌مان حضور پیدا کنم. با افتخار اعلام می‌کنم که بزرگترین رویداد ورزشی پارالمپیک در کشورمان ایران برگزار می‌شود. رکوردی که از شرکت‌کنندگان ثبت شده ۶۰ هزار نفر معلول و جانباز است و این عدد شوخی نیست. ما در گذشته این کار را انجام دادیم و ۲ سال است به خاطر کرونا نمادین برگزار می‌شود. امیدواریم بتوانیم بعد از کرونا دوباره این مسابقات را برگزار کنیم و بتوانیم رکورد ۶۰ هزار ورزشکار را بشکنیم.

سجادی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به ورزش نابینایان، تصریح کرد: یکی از شگفتی‌های ورزش معلولین، فوتبال نابینایان است و یکی از شگفتی‌های این رشته این است که دروازه‌بان هر تیم، بیناست و جالب این است که یک فرد نابینا به یک دروازه‌بان بینا گل می‌زند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به جایگاه ایران در پارالمپیک توکیو، عنوان کرد: مقام سیزدهمی ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بسیار ارزشمند است و ما درباره استخدام ورزشکاران پارالمپیکی نیز برنامه‌هایی داریم. خدمت مقام معظم رهبری که روز شنبه رسیدیم، همه عزیزان در جریان هستند که ٢۴ ساعت بعد این مشکل با دستور رئیس‌جمهور در هیأت دولت برطرف شد. با کمیته ملی پارالمپیک هماهنگ هستیم و اسامی ورزشکاران واجد شرایط را برای استخدام دریافت خواهیم کرد.

سجادی با اشاره به همکاری چند فدراسیون با کمیته ملی پارالمپیک گفت: ما فدراسیون‌های تخصصی دیگری را هم داریم که مرتبط با با پارالمپیک کار می‌کنند، مثل فدراسیون ورزشی بیماران خاص. به دنبال این هستیم این افراد را سازماندهی کنیم تا در مسابقات ملی و جهانی شرکت کنند. ورزش برای جانبازان و معلولین هدفش فقط قهرمانی نیست و ما اهداف والای انسانی را هم دنبال می‌کنیم. به بهانه ورزش این عزیزان را به جامعه بر می‌گردانیم.

سید حمید سجادی در چهاردهمین مراسم بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک که امروز در محوطه زمین چمن آکادمی ملی المپیک برگزار شد، حضور یافت. همچنین در این مراسم سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، مریم کاظم پور سرپرست معاونت ورزش بانوان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو، محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان حضور داشتند.

منبع: ایرنا
کد خبر 529134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.