سنگ اصفهان می‌تواند چندین برابر نفت درآمد داشته باشد

مدیرکل اداره فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در صنعت سنگ، استان اصفهان می‌تواند درآمدی چند برابر درآمد نفتی داشه باشد که متأسفانه بسیاری از فعالان این حوزه اتباع خارجی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آرش اخوان، امروز _ شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰_ در نشست خبری سومین مسابقه آزاد کشوری نماچینی آجر، اظهار کرد: افرادی که مهارت داشته و معمولاً شاغل هستند، بدون محدودیت سنی و جنسیتی، می‌توانند هر ساله در بخش مسابقات آزاد شرکت کنند تا خبرگان مهارتی کشور شناسایی شوند.

برگزاری مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر با حمایت شرکت آجرنماچین

وی افزود: این مسابقات در استان‌های مختلف با حمایت بخش خصوصی برگزار می‌شود. در اصفهان نیز شرکت آجر نماچین که با تکنولوژی روز در زمینه تولید آجر نما فعالیت می‌کند، حامی برگزار کننده مسابقات ملی نماچینی آجر است.

مدیرکل اداره فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در این مسابقات شاغلانی که در آجر نماچینی فعالیت می‌کنند شناسایی و برای شرکت در مسابقات دعوت می‌شوند، ابتدا چند روز آموزش‌هایی به این افراد داده شده و سپس افراد با یکدیگر رقابت می‌کنند، تیم داوری از آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با مدل امتیاز دهی مسابقات جهانی افراد را ارزیابی می‌کنند.

زمینه اشتغال برای شرکت کنندگان مسابقه نماچینی فراهم می‌شود

اخوان تاکید کرد: در دوره‌های پیشین این مسابقه افراد شرکت کننده و علاقه مند به نمایندگی‌های شرکت نماچین در کشور معرفی شده‌اند، بنابراین این مسابقات در ایجاد اشتغال برای شرکت کنندگان نیز مؤثر است.

با وجود نیاز به نیروی کار شاهد بیکاری در کشور هستیم

وی افزود: بسیاری از مسئولان جامعه اکنون دغدغه اشتغال و بیکاری جوانان را دارند. این در حالی است که صنعتگران همگی نیازمند نیروی کار هستند. بنابراین آموزش‌های تخصصی به افراد، علاوه بر تربیت نیروی کار و تأمین آن برای صنایع، منجر به کاهش بیکاری نیز خواهد شد.

امکان کسب درآمد چند برابری درآمد نفتی از صنعت سنگ

مدیرکل اداره فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در صنعت سنگ استان اصفهان می‌توان درآمدی چند برابر درآمد نفتی داشت. متأسفانه بسیاری از فعالان این حوزه اتباع خارجی هستند. بسیاری از فعالان صنعتی اصفهان به تراشکار، جوشکار و نیروی متخصص و ماهر نیازمند هستند و حتی اعلام کرده‌اند در صورت تأمین نشدن این نیرو از خارج از کشور دعوت به کار می‌کنند.

اخوان تاکید کرد: در شهرک صنعتی محمودآباد با مشارکت یکی از کارخانجات مجوز آموزشگاه صادر شده و که تا پایان سال تحولی در صنعت سنگ ایجاد خواهد کرد. سازمان فنی و حرفه‌ای آمادگی آموزش در نظام آموزشی سفارش محور را داشته و با همه صنایع وارد همکاری مشترک خواهد شد.

وی تصریح کرد: اتحادیه قطعه سازان اصفهان، آجرنماچین، اتحادیه موبایل اصفهان، اتحادیه خودروهای سبک و سنگین و صنف برق خودرو، صنایع غذایی و رشته‌های مرتبط با کافی شاپ و قهوه، پیرایش زنانه و مردانه، گروه صنعتی انتخاب، فولاد مبارکه، ذوب‌آهن اصفهان و سایر شرکت‌های فولادی از جمله شرکت‌ها و صنوفی هستند که سازمان فنی و حرفه‌ای استان در زمینه آموزش کارکنان و تأمین نیروی جدید با آنها همکاری می‌کنند.

فرهنگ پشت میز نشینی آفتی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور است

مدیرکل اداره فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با انتقاد از فرهنگ پشت میز نشینی، گفت: متأسفانه با وجود درآمدهای بالا در برخی از صنوف، شاهد استقبال افراد از کار نیستیم، بنابراین آموزش فرهنگ مهارت آموزی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

اخوان اضافه کرد: فردی که مهارت داشته باشد، هرگز بیکار نمی‌ماند. مسابقات آجرنماچینی نیز بهانه‌ای برای آشنایی افراد با فرصت‌های شغلی و حتی مهارت آموزی در این زمینه است.

کد خبر 529104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.