مبارزه یوفا علیه برنامه‌های جام جهانی دوساله فیفا

مخالفت‌ها علیه برگزاری هر دو سال یک بار جام جهانی توسط فیفا شدت گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، نگرانی‌ها راجع به برگزاری دوسالانه جام جهانی توسط فیفا افزایش یافته و سازمان‌ها، کارشناسان و افراد زیادی مخالفت شدید خود را نسبت به این تصمیم فیفا اعلام کرده‌اند.

یوفا نیز یکی از طرف‌هایی است که کاملاً با تغییر فاصله برگزاری هر جام جهانی مخالف است. سران یوفا اعلام کرده‌اند که این تصمیم‌گیری کاملاً برخلاف عقل و منطق بوده است و آن‌ها نمی‌توانند نسبت به این تصمیمات بی تفاوت باشند.

کشمکش‌ها میان فیفا و یوفا همچنان ادامه دارد و فدراسیون جهانی فوتبال نیز نمی‌تواند نسبت به نظر فدراسیون‌های فوتبال قاره‌های مختلف بی اهمیت باشد. برخی از کارشناسان مطرح و حتی مربیان و بازیکنان نیز نظرات خود را نسبت به برگزاری هر دوره جام جهانی به فاصله دو سال اعلام کرده‌اند و یکی از جدی‌ترین موافقان این طرح، آرسن ونگر سرمربی اسبق آرسنال است.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا به رویترز گفته است: برنامه‌های فیفا برای جام جهانی دو ساله توسط یوفا و کونمبول رد می‌شود. به هیچ وجه با این موضوع موافقت نمی‌کنیم حتی اگر قرار باشد اکثر اتحادیه‌های فوتبال نیز حامی این طرح جدید باشند.

وی در ادامه ادعا کرد: این پیشنهادات به همه اشکال فوتبال آسیب می‌رساند و رقابت را بی ارزش می‌کند. بدون شک عجله فیفا در اتخاذ تصمیم نهایی راجع به این موضوع باعث می‌شود در آینده همه طرفین احساس پشیمانی کنند؛ چرا که برگزاری دو ساله جام جهانی ضررهای زیادی به فوتبال وارد می‌کند.

کد خبر 529094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.