پنج پروژه شهری خرم آباد به تخصیص بودجه و حمایت نیاز دارد

شهردار خرم آباد گفت: پنج پروژه مهم و ضروری این شهر شامل احداث فاز اول شبکه دفع آب‌های سطحی، فاز اول تعریض بلوار انقلاب، احداث پل ماسور، احداث تقاطع غیرهمسطح شریعتی و احداث پارک گفت‌وگو (پادگان صفر هفت)، نیاز به حمایت شخص استاندار و تخصیص بودجه لازم برای اجرا را دارد.

سعید فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سال‌هاست شاهد آب‌گرفتگی معابر در فصل بارش‌ها هستیم، اظهار کرد: در محله میدان تیر از اعتبارات جاری، حفاری و لوله گذاری به طول ۵۵۰ متر جهت هدایت آب‌های سطحی با اعتبار سه میلیارد تومان این عملیات در حال انجام بوده که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: دفع آب‌های سطحی سه راهی گلدشت تا انتهای شهرک حکمت که عملیات کامل آن سه هزار متر طول دارد که تاکنون هزار و ۱۰۰ متر مربع از آن انجام شده است.

شهردار خرم آباد افزود: برای هدایت آب‌های سطحی شصت متری به سمت پل ۹ دی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: پروژه بام خاطره در محله پشت بازار با وجود اینکه هیچ اعتباری در بودجه سال ۱۴۰۰ برای آن پیش بینی نشده است، اما این روزها در حال پیگیری و بررسی است و پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات جاری برای آن تأمین اعتبار شده است؛ البته شاید این روند به کندی پیش برود، اما همه تلاش خود را برای به سرانجام رساندن این پروژه انجام می‌دهیم.

فتوحی ادامه داد: در بدنه شهرداری یک تیم طراح متشکل از معمار، شهرساز، طراح فضای سبز و سایر کارشناسان تشکیل داده‌ایم که با این اقدام در پروژه طراحی پارک گفت‌وگو ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به نفع شهرداری صرفه‌جویی شده است.

وی تصریح کرد: برای مسیرهای ورودی‌های شهر از سمت فرودگاه، کوه‌دشت، بروجرد و الشتر طرح‌هایی آماده کرده‌ایم. در یک مورد بخشی از زمین‌ها معارض دارد که در حال حل و فصل آن هستیم که البته در این زمینه تعامل و مشارکت راه و شهرسازی نیاز است.

شهردار خرم آباد گفت: سعی می‌کنیم در سال جاری مشکل چندین ساله خیابان خایدالو برطرف شود، همچنین شهربازی کیو نیز که تا به امروز حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی افزود: پروژه‌های دیگری از جمله پارک یاس، ساختمان اداری شهرداری منطقه سه، ساماندهی آرامستان سراب یاس، پارک محله‌ای سلامت در خیابان آبشار شش منطقه یک، پارک محله‌ای نسترن بلوار پژوهنده و نوسازی پارک اسد آبادی در دست اقدام است.

فتوحی تاکید کرد: ضعف منابع مالی شهرداری را محصور کرده است و بنابراین پروژه‌ها به کندی پیش می‌رود؛ اگر در حوزه اعتبارات عمرانی تقویت شویم بی تردید در آینده‌ای نزدیک اقدامات تأثیرگذاری در سطح شهر انجام خواهیم داد.

کد خبر 529075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.