نوسازی ۱۰ هزار تاکسی تا پایان سال

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از سرعت بخشیدن به برنامه های کوتاه‌مدت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری خبر داد و گفت: ۱۰ هزار دستگاه تاکسی تا پایان سال جاری نوسازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید مجتبی شفیعی با بیان اینکه برنامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دوره قبل آغاز و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی تاکنون نوسازی شده است، اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار دستگاه تاکسی دیگر تا پایان سال جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شود که همین امر در کاهش آلودگی هوای تهران نقش مؤثری دارد.

وی افزود: طبق دستور شهردار تهران یک برنامه تحولی طراحی شده که طی آن باید مجموعه‌ای از اقدامات فوری و ضربتی تا پایان سال انجام گیرد که در همین راستا معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در سه بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی مجموعه‌ای از راهکارهای کوتاه‌مدت را تعریف کرده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به برخی موانع و مشکلات موجود، گفت: به طور مثال حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به دلیل مشکل مخازن CNG متوقف شده بود که روند بازسازی این مخازن از قبل آغاز شده است و تا پایان سال بازسازی ۵۰۰ دستگاه دیگر انجام خواهد گرفت.

شفیعی اضافه کرد: بازسازی و اوورهال اتوبوس‌های BRT و تک کابین دولتی و خصوصی نیز در دستور کار این معاونت است.

منبع: ایسنا

کد خبر 529068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.