نیمی از ساختمان‌های بلندمرتبه قزوین فاقد ایمنی است

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ ساختمان بلندمرتبه در قزوین وجود دارد که نیمی از آنها فاقد ایمنی است.

به گزارش ایمنا، قدیر موسی‌خانی در این باره اظهار کرد: در حال حاضر ساختمان‌های بلند مرتبه و برج‌ها برای ساخت باید تاییدیه های لازم را با مراجعه به آتش نشانی و اخذ استعلام‌های مربوط دریافت کنند.

وی افزود: تمامی این ساختمان‌ها ملزم به رعایت ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی هستند و در صورت رعایت نکردن ضوابط تا زمان رفع اشکالات و نواقص، جواز ساخت و ساز برای آنها صادر نمی‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: تأمین امکانات اطفای حریق و پله اضطراری در برج‌ها و ساختمان‌های بلند مرتبه یکی از ضوابط ایمنی و آتش نشانی بوده که برای کاهش خسارات ناشی از حوادث در این ساختمان‌ها الزامی است.

موسی‌خانی با بیان اینکه ساختمان‌های بلند مرتبه جز اماکن پرخطر هستند و نیاز به امکانات ویژه دارند، تصریح کرد: اگر یک واحد مسکونی در این ساختمان‌ها دچار آتش سوزی شود برای دیگر واحدها نیز خطرساز خواهد بود بنابراین تنها راه کنترل حوادث، تأمین امکانات اطفای حریق در این واحدها است.

وی با اشاره به تجهیز آتش‌نشانی قزوین به ۴۰ دستگاه خودرو و دو دستگاه نردبان ۳۵ و ۵۵ متری، گفت: باید توجه داشت که داشتن تجهیزات مانند نردبان برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی‌ها کافی نیست بلکه باید بحث‌های پیشگیرانه در این زمینه لحاظ شود و ساختمان‌ها خود ایمن باشند تا در هنگام وقوع حادثه بتوانند آتش سوزی را اعلام کنند که در حال حاضر سیستم اعلام آتش سوزی برخی از ساختمان‌ها فاقد کارایی است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: بر اساس استانداردهای جهانی، زمان طلایی حضور آتش‌نشانان در محل حادثه سه تا پنج دقیقه است که نیروهای این سازمان در چهار دقیقه و ۵۱ ثانیه با توجه به روان بودن ترافیک و باز بودن معابر در صحنه حاضر می‌شوند.

موسی‌خانی افزود: در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با ۱۶۵ نیروی عملیاتی در ۹ ایستگاه در حال خدمت رسانی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 529065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.