آیا افراد سالم باید دُز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند؟

در حال حاضر لازم نیست افراد سالم دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند و دزهای اصلی ایمنی کافی در برابر بیماری را تولید خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است از آنجایی که آنتی بادی تولید شده پس از دریافت واکسن کرونا با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند و گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا در حال گسترش یافتن است، لازم است افرادی که در معرض بیماری کووید -۱۹ قرار دارند دز تقویت کننده آن را تزریق کنند. در حال حاضر دز تقویت کننده واکسن فایزر در دسترس این گروه از افراد قرار گرفته است و این دز برای واکسن‌های مدرنا و جانسون اند جانسون نیز به زودی مورد تأیید قرار خواهد گرفت.

به گفته متخصصان، افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، به بیماری زمینه‌ای خاصی مبتلا هستند، دارو مصرف می‌کنند یا سن آن‌ها بالا است لازم است دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند. در حال حاضر لازم نیست افراد سالم دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند و دزهای اصلی ایمنی کافی در برابر بیماری را تولید خواهند کرد.

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که افراد می‌توانند واکسن متفاوتی را به عنوان دز تقویت کننده دریافت کنند، در این صورت نیز در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن خواهند شد. عوارض جانبی دز تقویت کننده نیز همانند دزهای اصلی است و رایج‌ترین آن‌ها شامل درد در محل تزریق، تب خفیف و لرز می‌شود.

کد خبر 529050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.