۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
زیباترین فضاهای سبز دنیا

فضاهای سبز همواره جزء جدایی‌ناپذیر شهرها به حساب آمده که با طراحی ویژه خود به عنوان مکانی امن برای استراحت و گذارندن اوقات فراغت شهرنشینان عمل کرده است؛ بعضی از این فضاهای سبز با ویژگی‌های منحصر به فرد از سایر مکان‌های مشابه متمایز شده و به محبوبیت بسیار بالایی در میان مردم جهان دست یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یافتن فضایی سبز و آرام در هرج و مرج‌های بیشمار شهری یکی از باارزش‌ترین فرصت‌هایی به شمار می‌رود که می‌تواند شهروندان را به آرامشی هر چند کوتاه‌مدت دعوت کند. امروزه اغلب شهرهای جهان از فضاهای سبز زیادی برخوردار است که به بازدیدکنندگان امکان پیاده‌روی، تفریح در چمن‌زار یا گذراندن ساعاتی آرامش‌بخش در کنار یک برکه را می‌دهد؛ با این حال، بعضی از پارک‌ها با زیبایی اعجاب‌انگیز خود به جاذبه‌هایی در شهرها تبدیل شده است. در ادامه به معرفی زیباترین فضاهای سبز دنیا پرداخته می‌شود که با ویژگی‌های منحصر به فرد خود نه تنها شهروندان را به رهایی از هیاهوی محیط پیرامون دعوت می‌کند بلکه هویتی جهانی به شهرهای میزبان خود بخشیده است.

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن، استرالیا

چشم‌اندازهای اعجاب‌انگیز و گیاهان گرمسیری رنگارنگ، باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن را به یکی از زیباترین فضاهای سبز جهان تبدیل کرده است. این پوشش گیاهی بی‌نظیر با مساحتی بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع، دریاچه‌ای عظیم و فضایی سبز با بیش از ۵۰ هزار گونه گیاهی را در بر گرفته است. بازدیدکنندگان باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن می‌توانند از فاصله نزدیک به تماشای گل‌های کاملیا، رز، انواع کاکتوس‌ها، سرخس‌ها و گیاهانی عجیب و در عین حال زیبا از جنوب چین بپردازند. وجود قوهای بومی سیاه‌رنگ، طوطی‌های زیبای دم دراز و پرنده‌های کوکابورا در مسیر حرکت سفر بازدیدکنندگان، محبوبیت باغ گیاه‌شناسی سلطنتی را در میان گردشگران دو چندان کرده است. جالب اینکه در فصول گرم، محوطه‌های باغ برای برگزاری رویدادهای فرهنگی شامل تئاتر، موسیقی زنده و نمایشگاه‌های هنری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زیباترین فضاهای سبز دنیا

ویلا دوریا پامفیلی، ایتالیا

ویلا دوریا پامفیلی، واقع در کلانشهر رم که پیدایش آن به قرن هفدهم باز می‌گردد، بزرگترین پارک عمومی پایتخت ایتالیا به شمار می‌رود. معماری منحصر به فرد این فضای سبز اعجاب‌انگیز در کنار باغ‌های پوشیده از گل‌های متنوع زیبا از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به حساب می‌آید که هر ساله به جذب میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان به سمت خود منجر شده است. ویلا دوریا پامفیلی که در زمان احداث خود به عنوان مکانی برای سکونت یک خاندان سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت، مملو از آب‌نماهای شگفت‌انگیز و فضاهای سبز بی‌نظیر است که چشم هر بازدیدکننده‌ای را برای لحظه‌های طولانی به خود خیره نگه می‌دارد. پیاده‌راه‌های وسیع در سراسر پارک و همچنین مجسمه‌های قدیمی و گلدان‌هایی که پیدایش آن‌ها به یک قرن قبل از احداث پارک باز می‌گردد، بر محبوبیت هر چه بیشتر ویلا دوریا پامفیلی در میان بازدیدکنندگان افزوده است.

زیباترین فضاهای سبز دنیا

پارک ایبیراپوئرا، برزیل

شکوه پارک ایبیراپوئرا، واقع در کلانشهر سائوپائولو در برزیل به حدی است که بسیاری از متخصصان شهری آن را هم‌تراز با پارک مرکزی نیویورک در آمریکا می‌دانند. ایبیراپوئرا که در سال ۱۹۵۴ و با هدف بزرگداشت چهارصدمین سالگرد شهر بنا شد، سازه‌های متعددی را با طراحی ویژه اسکار نیمایر، معمار پرآوازه برزیلی در بر گرفته است. بازدیدکنندگان می‌توانند در مسیر چمن‌زارهای شیب‌دار پارک بزرگ ایبیراپوئرا به سمت ارتفاعات بالا قدم بزنند و در بالاترین نقطه آن به تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر مرکز شهر بپردازند. مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری متعدد بر فراز آب‌های اطراف از دیگر ویژگی‌های پارک ایبیراپوئرا محسوب می‌شود که آن را از فضاهای سبز مشابه در سایر نقاط دنیا متمایز کرده است.

زیباترین فضاهای سبز دنیا

فارست پارک، ایالات متحده آمریکا

بازدید از فارست پارک، واقع در غرب سنت لوئیس در ایالت میزوری آمریکا، یک روز کامل زمان نیاز دارد چرا که این جاذبه شگفت‌انگیز فضایی بیش از هزار و ۳۰۰ هکتار را به خود اختصاص داده است. فارست پارک میزبان پنج مرکز فرهنگی بسیار بزرگ نظیر یک موزه هنر، پیست اسکیت روی یخ و باغ‌وحشی عظیم است، ضمن اینکه امکان انجام فعالیت‌های تفریحی بر تپه‌های سبز یا قایق‌سواری در آب‌های اطراف خود را به بازدیدکنندگان می‌دهد. علاوه بر این، وجود مسیرهای متعدد امکان پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را برای افراد علاقمند فراهم می‌آورد و بازدید از جاذبه‌های پارک را از این طریق برای آن‌ها لذت‌بخش می‌کند.

زیباترین فضاهای سبز دنیا

باغ لوکزامبورگ، فرانسه

پارک لوکزامبورگ از زیباترین پارک‌های سراسر کشور فرانسه، واقع در پاریس به حساب می‌آید که بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است. این فضای سبز بسیار منحصر به فرد در سال ۱۶۱۲ و به دستور ماری مدیجی، ملکه وقت فرانسه، احداث شد تا به عنوان مکملی در جوار کاخ لوکزامبورگ عمل کند. فضای بسیار آرام این پارک هر روزه ساکنان پاریسی بسیاری را به سمت خود فرا می‌خواند تا ساعاتی آرامش‌بخش را به دور از هیاهوی شهری سپری کنند. وجود باغچه‌های گل، باغ‌های بریتانیایی و فرانسوی مملو از ارکیده‌های زیبا و درختان سیب و آلو در کنار مسیرهای سبز پیاده‌روی از مهم‌ترین ویژگی‌های پارک به شمار می‌رود که آن را از سایر فضاهای سبز پایتخت فرانسه متمایز کرده است.

کد خبر 528995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.