آرژانتین منسجم اسکالونی، مدعی جام جهانی است؟

تیم ملی فوتبال آرژانتین با هدایت اسکالونی و رهبری لیونل مسی؛ روند خیره کننده ای دارد و اکثر کارشناسان این تیم را در جام جهانی قطر؛ مدعی می دانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال آرژانتین این روزها حسابی روی فرم است. آلبی سلسته همین چند ماه پیش پس از چندین بار تلاش و شکست در فینال‌ها؛ بالاخره توانست در خاک دشمنش (برزیل) سلسائو را شکست دهد و فاتح کوپا آمه ریکا شود.

آرژانتین‌ها با هدایت اسکالونی به این موفقیت بزرگ رسیده‌اند؛ کسی که دشمنان و مخالفان زیادی داشت و او را هرگز فرد با دانش مناسبی برای هدایت تیمی که کاپیتانش لیونل مسی است، نمی‌دانستند، اما مسی به اسکالونی و آیمار اعتماد داشت و آرام آرام این دو پله‌های موفقیت را طی کردند.

راه راه‌های بوینس آیرس در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و قبل از آن، آمار خیره کننده‌ای خلق کرده‌اند. یاران مسی از هفته یازدهم این بازی‌ها در منطقه آمریکای جنوبی در ورزشگاه مونومنتال میزبان پرو بودند که موفق شدند با تک گل لوتارو مارتینز این تیم را با شکست به کشور خودش بدرقه کنند.

لوتارو مهاجم اینتر به رکورد ۱۷ گل زیر نظر اسکالونی رسید. جالب است که او بالاتر از لیونل مسی ۱۵ گله در صدر لیست قرار دارد. ضمن اینکه با این برتری مقابل پرو، روند شکست‌ناپذیری آرژانتین به عدد ۲۵ رسید تا لیونل اسکالونی پس از "آلفیو باسیله" به دومین سرمربی تاریخ آلبی‌سلسته بدل شود که در ۲۵ دیدار پیاپی شکست نمی‌خورد.

همچنین در این مسابقه داور یک پنالتی به سود میهمان اعلام کرد که توپ به دیرک اصابت کرد. پس از هدر رفتن پنالتی "یوتون" در این دیدار، حالا از ۸ پنالتی آخری که به سمت دروازه امیلیانو مارتینز در تیم ملی آرژانتین شلیک شده، تنها ۳ پنالتی تبدیل به گل شده و ۵ پنالتی راهی به درون دروازه پیدا نکرده است.

عملکرد آرژانتین به حدی چشم نواز و جالب بوده که حالا نه تنها مردم این کشور، بلکه کارشناسان مطرح دنیای فوتبال هم این تیم را به شرط حفظ همین روند تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲، یکی از شانس‌های مهم و اصلی برای درخشش و حتی فتح این جام معتبر و بزرگ می‌دانند.

تیم ملی فوتبال آرژانتین که دو بار فاتح جهان شده؛ این بار هم که مثل سال ۲۰۱۴ به فینال جام جهانی رسید و نایب قهرمان شد؛ یک تیم منسجم و کامل را در اختیار دارد تا مأموریت نیمه تمام را کامل کند. این تیم تمام ابزار لازم را برای موفقیت در اختیار دارد؛ حتی لیونل مسی را که بهترین بازیکن تاریخ است! آنها فقط کمی شانس نیاز دارند.

البته از این نکته هم نباید قافل شد که اسطوره ۳۴ ساله آرژانتینی‌ها شاید با توجه به سن و سالش، آخرین تورنمنت مهم ملی را با کشورش تجربه می‌کند که بشدت از ناکامی در جام جهانی برزیل سر خورده است و شدیداً تلاش می‌کند تا آخرین خط تیره کارنامه‌ی پر بار ورزشی اش را پاک کند؛ پس چه بهتر که در این راه، هم تیمی‌هایش به او تا حد امکان کمک کنند و در نقش منجی ظاهر شوند.

در حال حاضر این رقابت‌ها متوقف شده تا بازی‌های باشگاهی از سر گرفته شود. راه راه‌های بوینس آیرس در ماه نوامبر دو بازی مهم پیش رو دارند یکی برابر اروگوئه و دیگری برابر برزیل که فعلاً صدرنشین است. شاگردان اسکالونی سخت در تلاش اند تا خیلی زود صعود خود را به قطر قطعی کنند.

فعلاً لیونل مسی به پاریس برگشته تا تمام فکرش موفقیت در PSG باشد. به زودی مراسم توپ طلا هم در پاریس برگزار می‌شود و اکثر فوتبالی‌ها به رغم داشتن آمار فردی فوق العاده در سال سپری شده و مهم‌تر از همه؛ طلسم شکنی با پیراهن تیم ملی؛ لئو مسی را مستحق و نزدیک به کسب هفتمین توپ طلا می‌دانند.

کد خبر 528992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.