کاشت بیش از ۱۵۰۰ هزار نهال فصلی در پارک‌های کرمان

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان از کاشت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نهال فصلی در پارک‌های شهر طی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: هدف از این اقدامات، افزایش شادابی و نشاط شهروندان و زیباسازی فضای شهری است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، یدالله علیزاده اظهار کرد: طی دو ماه گذشته، در نهالستان مجموعه تولید گل و گیاه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، انواع بذر شب‌بو، بنفشه، قرنفل و کلم زینتی کاشته شده و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نهال تولیدی در حال کاشت در پارک‌های مناطق پنج‌گانه است.
وی افزود: ۱۲ هزار قلمه از انواع گونه‌های رزماری، زرشک، رز، طاووسی، شاه‌پسند، آبشار طلایی، شمشاد، شب‌بو و همیشه‌بهار در گلخانه‌های مجموعه تولید گل و گیاه، تولید شده و آماده تحویل جهت کاشت در مناطق پنج‌گانه شهرداری است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته همچنین ۲۸۰۰ اصله درخت، درختچه و نهال از انواع پریوش، یوکا، اطلسی مکزیکی، ترون، شمعدانی، جعفری، رُز، لاوسن، رُزماری، پاپیتال، آهار، یاس هلندی و فنیکس در گلزار شهدا کاشته شده است.

علیزاده اضافه کرد: در مرداد و شهریورماه سال‌جاری، اقداماتی ازجمله واکاری چمن به میزان ۱۰۰۰ مترمربع، کاشت ۴۰ هزار نهال گل فصلی، کاشت ۱۲ هزار گیاه چندساله، کاشت ۱۵۰۰ اصله درخت و ۲۰۴۲ درختچه در مناطق پنج‌گانه شهر کرمان انجام شده است.

وی از کاشت گیاه پوششی ناز و فرانکینیا به میزان ۲۰۸ مترمربع در فضای سبز شهری خبر داد و گفت: هدف از این اقدامات، افزایش شادابی و نشاط شهروندان و زیباسازی فضای شهری است.

کد خبر 528831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.