خانه‌های تاریخی اطراف حرم شاهچراغ (ع) تخریب نمی‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خانه‌های تاریخی در بین الحرمین حفظ می‌شوند و تخریب نخواهند شد.

به گزارش ایمنا عزت الله ضرغامی در دیدار با تولیت حرم احمدی و محمدی (ع) اظهار کرد: باید برای ساماندهی وضعیت خانه‌های تاریخی اطراف حرم برنامه‌ریزی اساسی شود.

وی در دیدار از بافت تاریخی اطراف حرم شاهچراغ و گفتگو با مردم ساکن در این بافت، افزود: حتماً خانه‌های تاریخی که ارزش ثبت ملی دارند در بین‌الحرمین حفظ می‌شوند و تخریب نخواهند شد.

وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی با بیان اینکه با تیم کارشناسی میراث باید وضعیت خانه‌ها روشن شود، گفت: برای ما گردشگری و گردشگری مذهبی اهمیت زیادی دارد، اما مهم‌تر از آن حل مشکل مردم در این بافت است.

ضرغامی با بیان اینکه میراث فرهنگی برای مرمت خانه‌های تاریخی با کمبود اعتبار روبروست افزود: در کشور ۳۵ هزار خانه تاریخی وجود دارد که میراث برای مرمت آن‌ها با مشکل اعتبار روبروست.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: ما بعد از انقلاب در نگاه به این خانه‌ها دچار عقب ماندگی بوده‌ایم و باید آن را آرام آرام جبران کنیم.

وی با بیان اینکه با قانون صندوق احیا و توسعه در واگذاری بخشی از خانه‌ها به بخش خصوصی برای مرمت و تغییر کاربری واگذار شد تصریح کرد: این اختصاص‌ها در برابر مجموعه عظیم این خانه‌ها کار چندانی نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 528825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.