شهرداری سقز با بدهی‌های کلان مورد چالش جدی قرار گرفته است

شهردار سقز گفت: این شهرداری با بدهی‌های کلان مورد چالش جدی قرار گرفته است که علاوه بر رایزنی با بانک شهر و تأمین اجتماعی برای تهاتر و پرادخت بدهی‌ها، از حوزه‌های مختلف شهرداری و پتانسیل‌های موجود به نحوه احسن استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، ارسطو گویلی در مراسم تودیع و معارفه شهردار سقز با بیان اینکه شهرداری و شهردار بیش از ۳۰۰ وظیفه دارد، اظهار کرد: اعتبار اختصاص یافته به ازای هر شهروند باتوجه به بودجه تعیین شده شهرداری در سقز هفت میلیون و ۳۸۰ هزار ریال است که نسبت به شهرهای مختلف کردستان و استان‌های دیگر بسیار کمتر است.

و ی با بیان اینکه رقابت میان شهرها بیشتر از قبل قوت گرفته است، افزود: شهرها یک حوزه عملکرد محدودی دارند و خود نهاد شهرداری برای خود توسعه و رونق ایجاد می‌کند بنابراین باید از مزیت‌های این امر استفاده کنیم تا توسعه و رونق اقتصادی شهر سقز را به وجود آوریم.

شهردار سقز به مشکلات پیش روی شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری سقز با بدهی‌های کلان مورد چالش جدی قرار گرفته است که علاوه بر رایزنی با بانک شهر و تأمین اجتماعی برای تهاتر و پرادخت بدهی‌ها، از حوزه‌های مختلف شهرداری و پتانسیل‌های موجود به نحوه احسن استفاده می‌کنیم.

گویلی شهروندان سقز را جز مشارکت پذیرترین شهروندان کشور برشمرد و گفت: بازاریان و اصناف سقز در بازسازی بازار در سال‌های گذشته مشارکت مثال زدنی داشتند و ما هم به عنوان مدیریت شهری در تلاش برای اعتماد مجدد بازاریان هستم تا از این طریق بتوانیم آحاد جامعه را برای مشارکت در مدیریت شهری تشویق کنیم.

شهردار سقز از کارکنان شهرداری و اعضای شورای سقز خواست تا وی را در راستای توسعه شهری و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات رسانی به شهروندان کمک و یاری کنند.

وی تاکید کرد: شفاف سازی، جذب سرمایه گذار، ایجاد پروژه‌های عمرانی، استفاده از ظرفیت‌های گردشگری، فرودگاه، استفاده از منطقه ویژه اقتصادی برای توسعه سقز، توزیع عادلانه خدمات شهری بخصوص در مناطق حاشیه‌ای شهر، شایسته سالاری بر منایی تخصص و سلامت و تعامل با دستگاه‌های خدمات رسان را اولویت کاری خود در شهرداری سقز اعلام کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 528819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.