فعالیت ۲۲ ایستگاه مترو، ۲۲ اتوبوس سیار و ۲۲۰ مسجد برای واکسیناسیون افراد کم برخوردار

شهردار تهران با اشاره به آغاز مرحله دوم پویش «تهران دوباره جان می گیرد» گفت: در این مرحله از اجرای این پویش از ظرفیت ۲۲ ایستگاه منتخب مترو، ۲۲ اتوبوس سیار در میادین منتخب و فضای ۲۲۰ مسجد استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، علیرضا زاکانی اظهار کرد: امروز گامی دیگر در جهت خدمتگزاری به مردم تهران برداشتیم و باید این اقدام را تبریک بگویم. در آستانه میلاد حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) هستیم و امیدواریم در مسیری حرکت کنیم تا میزان خدمات ارائه شده و کیفیت آن را بتوانیم بالاتر ببریم.

وی افزود: تلاش شهرداری این است که از یک نهاد خدماتی به یک نهاد خدمتگزار اجتماعی تبدیل شود و نوع خدمتگزاری خود را توسعه دهد و بتوانیم شاهد حکمرانی واحد شهری و مدیریت یکپارچه شهری با مشارکت مردم باشیم.

شهردار تهران ادامه داد: درباره بحران جهانی کرونا تصمیم بر این شد که علاوه بر روند گذشته ارائه خدمت در خود شهرداری، یک خط تلاشی به شکل مستمر تشکیل و ظرفیت‌های شهرداری را در خدمت مردم قرار دهیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: گام اول برای ارائه خدمات مرتبط با واکسیناسیون در ۲۸ مرکز بود و در گام دوم راه انداری ۲۲ ایستگاه واکسیناسیون در مترو، به‌کارگیری ۲۲ اتوبوس و استفاده از ظرفیت ۲۲۰ مسجد و علاوه بر این از طریق ۱۳۷ نیز خدمات ویژه‌ای در نظر گرفته شد. در مرحله اول عمدتاً به افراد آسیب پذیر خدمت رسانی کردیم و در این راه موفقیت ویژه ای کسب شد.

وی در خصوص خلوت شدن مراکز واکسیناسیون نیز گفت: این امر به دلیل این است که سطح خدمات بالاتر رفته و البته منجر به یک شلوغی در مرحله دوم واکسیناسیون خواهد شد و باید آمادگی لازم را در این باره داشته باشیم.

شهردار تهران تاکید کرد: ویژگی مجموعه دفاع مقدس این بود که مردم را دعوت می‌کردند اما ویژگی این طرح این است که به مردم می‌گوئید ما پیش شما می‌آییم و در واقع سطح نوینی از خدمتگزاری را ارائه می‌کنید.

زاکانی اضافه کرد: در موضوع کرونا علاوه بر مسأله بهداشت و درمان که بخشی از آن مربوط به تزریق واکسن است و دولت نیز توسعه جدی در این بخش انجام داد موضوع فاصله گذاری و هوشمند سازی برای فعالیت در شهر بخش دوم ماجراست چرا که کار شهر تعطیلی ندارد و سطح سوم ارائه خدمات اجتماعی است.

وی تصریح کرد: در مرحله بعد علاوه بر اضافه شدن این ظرفیت‌ها، دنبال این هستیم که با هوشمندسازی توسعه خدمت را انجام داده و شهر را به صورت فعال و پویا ببینیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد رها شدن از این ویروس باشیم و سربلند از این مراحل عبور کنیم.

شهردار تهران افزود: برای کوتاه کردن عوارض کرونا و ارائه خدمت پس از کرونا شهرداری باید آمادگی لازم را داشته باشد و مسیر خدمتگزاری مردم را تسهیل کند تا شاهد رضایت مردم باشیم.

کد خبر 528776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.