سرمایه‌گذاری کلان چک برای ارتقا سطح آموزش

دولت جمهوری چک از تخصیص سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو به بخش آموزش و تحقیقات خبر داد؛ این اقدام جو رقابتی میان موسسات آموزشی مختلف را تقویت خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در برنامه کاربردی جدید چک تحت عنوان Jan Amos Komenský (OP JAK) بودجه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در اختیار بخش آموزش و تحقیقات قرار می‌گیرد به این امید که انجام فعالیت‌ها در این دو حوزه با جدیت بیشتر از قبل انجام شود. بدون شک، بهبود وضعیت آموزش و انجام تحقیقات، پرورش بهتر دانش‌آموزان و دانشجویان را در پی خواهد داشت که این امر به سهم خود می‌تواند در رونق هر چه بیشتر بازار کار نیز مؤثر واقع شود.

سرمایه‌گذاری کلان چک برای ارتقا سطح آموزش

هدف اصلی برنامه OP JAK حمایت از تمام پروژه‌هایی است که آموزش باز جامعه را مورد تمرکز قرار می‌دهد که در این راستا، تقویت دانش و مهارت‌های دانش‌آموزان و همچنین فراهم آوردن فرصت‌های آموزشی برابر برای تمام اعضا جامعه، صرف نظر از جنس یا طبقه اجتماعی متفاوت می‌تواند بیشترین اثربخشی را داشته باشد. علاوه بر این، دولت چک در نظر دارد با پیاده‌سازی این طرح، تمام تحقیقات و توسعه‌های آموزشی را تحت حمایت خود در آورد که تخصیص یک میلیارد و ۶۹ میلیون یورو برای تحقق این هدف در نظر گرفته شده است.

سرمایه‌گذاری کلان چک برای ارتقا سطح آموزش

علاوه بر این در بخش ارتقا سطح آموزش از پیش‌دبستانی گرفته تا دبیرستان نیز ۷۴۷ میلیون یورو هزینه خواهد شد که این بودجه قرار است برای بهبود امکانات مورد استفاده قرار گیرد. دولت چک از تخصیص یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو نیز در بخش آموزش عالی خبر داد و ادعا کرد که این بودجه به انجام پروژه‌های آموزشی و توسعه‌ای تعلق می‌گیرد.

طرح‌های اولیه طرح OP JAK برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ ارائه شد اما به مرحله اجرا در نیامد تا اینکه دولت اخیراً از پیاده‌سازی طرح تا یک سال آینده خبر داد و مدعی شد از مرحله اول آن در اواسط ۲۰۲۲ رونمایی می‌شود.

کد خبر 528758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.