۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
هفت روز با اراک

سرپرست شهرداری اراک در یک نشست خبری به مناسبت هفته فرهنگی اراک شعارهای این هفته را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جعفرپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بافت اراک در گذشته بر اساس پیوندهای اجتماعی شکل گرفته و شهرسازی آن با نگاهی فرهنگی ایجاد شده، اما بعد از گذشت زمان با توسعه شهر، بافت شطرنجی شهر اراک تغییر کرد و بحث پیوندهای اجتماعی و فرهنگی مغفول ماند.

وی ادامه داد: در شورای شهر گذشته روز آغاز صدارت امیرکبیر که یک چهره شاخص ملی است با هدف احیای هویت فرهنگی و افزایش حس تعلق شهروندی به عنوان روز اراک نام‌گذاری شده است.

سرپرست شهرداری اراک با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته فرهنگی روز اراک از بیست هشتم مهرماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: شعار روزهای اول تا هفتم به ترتیب شامل «اراک مهد فرهنگ و ادب»، «اراک شهر شهیدان و امیران»، «اراک پایگاه اولین گام‌های انقلاب»، «اراک شهر هالمان و مهد فرزانگان»، «اراک خاستگاه پهلوانان و قهرمانان»، «اراک شاهکار معماری نوین ایران» و «اراک خاستگاه صنعت» است.

فرماندار اراک نیز در ادامه این نشست گفت: نامگذاری شعارهای هفته با دقت انجام و به بیشتر ظرفیت‌های اراک در این هفته توجه شده است.

حسین بختیاری اظهار کرد: روز اراک نباید فقط به مردم اراک معطوف شود، بلکه باید مردم سراسر استان مرکزی و همچنین کشور ایران در این روز با شهر اراک آشنا شوند.

وی گفت: بیش از یک چهارم مفاخر رسمی شناخته شده دو سده اخیر در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی از استان مرکزی و شهر اراک هستند و ما باید این ظرفیت‌ها را با نگاهی کارشناسی به مردم ایران معرفی کنیم.

کد خبر 528753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.