استقبال مقامات ایتالیا از شاخص شهر مدور

مدیران شهرهای مختلف ایتالیا از سی‌ام ماه سپتامبر توانسته‌اند صرفنظر از اندازه شهرهای خود برای دسترسی به شاخص شهر مدور اقدام و ثبت نام کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه جدید ایتالیا برای ارزیابی اقتصاد مدور در هر شهر به صورت رایگان در اختیار تمام مقامات داوطلب قرار می‌گیرد و به آن‌ها امکان تجزیه و تحلیل عملکرد خود در این زمینه را می‌دهد. نرم‌افزار جدید که توسط گروهی از پژوهشگران دانشکده اقتصاد و آمار دانشگاه سیه‌نا با همکاری کمپانی خدمات مدیریت کشور ایجاد شده به طور قابل توجهی مبتنی بر داده‌های باز است. مدیران می‌توانند از طریق این نرم‌افزار سطح اقتصاد مدور شهر را در چهار حوزه دیجیتال، محیط زیست و انرژی، تردد و پسماند مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و عملکرد خود را در هر زمینه ارزیابی کنند.

نرم‌افزار به گونه‌ای طراحی شده است که امکان دادن امتیاز به مقامات در هر زمینه مدیریتی را می‌دهد ضمن اینکه زمینه انجام مقایسه همزمان آن با عملکرد کشورهای موفق جهان و به ویژه اروپا را فراهم می‌آورد. تدابیر مقامات و زیرساخت‌های شهری نیز در برنامه فوق مورد بررسی قرار می‌گیرد به این امید که مدیران از مشکلات موجود بیشتر آگاه شوند و برای دستیابی به اقتصاد مدور بیش از قبل بکوشند.

استقبال شهرداران ایتالیا از شاخص شهر مدور

ویژگی منحصر به فرد این نرم‌افزار که آن را از سایر موارد مشابه متمایز کرده است اینکه نه تنها به طور رایگان در اختیار مدیران شهری قرار می‌گیرد، بلکه در استفاده از آن هیچ محدودیتی برای شهرهای ایتالیایی وجود ندارد و بهره‌مندی از آن تنها محدود به شهرهایی با اندازه بزرگ نیست. جالب است بدانید که در ایتالیا تنها ۲۳ درصد از مردم، ساکن شهرهایی با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند و سایرین زندگی در حومه‌ها و مناطق کم‌جمعیت را به سکونت در کلانشهرها ترجیح می‌دهند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی شاخص شهر مدور، کالدرارا دی رنو واقع در استان بولونیا که حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت دارد، مدورترین شهر کشور از نظر اقتصادی به شمار می‌رود و این در حالی است که شهرهای ایتالیایی با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر به علت مدیریت ناکارآمد پسماند در زمینه اقتصاد مدور به موفقیت چندانی دست نیافته است

استقبال شهرداران ایتالیا از شاخص شهر مدور

کد خبر 528744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.