جمع‌آوری ۲۰۰ کامیون زباله از کانال هدایت آب‌های سطحی در انزلی

سرپرست شهرداری بندرانزلی گفت: در یک هفته اخیر حدود ۲۰۰ کامیون انواع زباله های صنعتی، خانگی و نخاله ساختمانی از کانال جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی منطقه پیل علی باغ این شهر توسط شهرداری جمع‌آوری شده است.

مهدی خلیلی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کانال قدیمی جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی به طول ۵۰۰ متر در ضلع جنوبی پیل علی باغ انزلی در سال ۱۳۶۴ توسط اهالی منطقه برای رفع مشکل آب‌گرفتگی حوزه مرکزی و جنوبی این منطقه احداث شده است و این کانال آب حاصل از باران را به سمت تالاب هدایت می‌کند.

وی افزود: در منطقه پیل علی باغ تعداد زیادی کارگاه تولیدی صنعتی وجود دارد که مالکان این واحدهای صنفی با ریختن انواع زباله‌های صنعتی مسیر آبراه کانال را مسدود کرده بودند و این مسئله در بارندگی اخیر باعث آب‌گرفتگی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر از خیابان اصلی شهید خدادادی شده بود.

سرپرست شهرداری انزلی ادامه داد: شهرداری طی یک هفته اخیر برای رفع مشکل آب‌گرفتگی این منطقه، حدود ۲۰۰ کامیون انواع زباله صنعتی، خانگی و نخاله‌های ساختمانی را از کانال هدایت آب‌های سطحی پیل علی باغ توسط بیل مکانیکی جمع‌آوری‌ و در مکان موقتی دپو کرده است تا زباله‌ها را به محل مناسبی حمل کند.

وی تصریح کرد: اگر کانال با دقت و ظرافت بیشتری پاکسازی شود، می‌توان حدود ۲۰۰ کامیون زباله باقی مانده را نیز از مسیر ۵۰۰ متری کانال جمع‌آوری‌ کرد.

خلیلی یادآور شد: پس از جمع‌آوری‌ زباله‌ها، مسیر مسدود شده آبراه توسط بیل مکانیکی به طور کامل لایه روبی و بازگشایی خواهد شد.

سرپرست شهرداری انزلی از شهروندان به ویژه مالکان واحدهای تولیدی صنعتی درخواست کرد: به منظور حفظ نظافت محیط شهری، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و آب‌گرفتگی مناطق مختلف، زباله‌های خود را در مناطقی که شهرداری تعیین کرده است، قرار دهند. و از رهاسازی زباله‌ها در نهرها و کانال‌های جمع‌آوری‌ و هدایت آب‌های سطحی خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 528722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.